[Vista] Bestanden in de juiste volgorde kopieren

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb een autoradio die van een usb-stick mp3s afspeelt. Nou is het vervelende dat hij dat doet in de volgorde waarin de bestanden naar de usb-stick gekopieerd worden, en niet op alfabetische volgorde, of op volgorde van mp3-tag. Ik probeer nu al een tijdje de bestanden op alfabetische volgorde naar de usb-stick te kopieren, maar windows maakt er om een of andere reden een andere volgorde van.

Het enige wat tot nu toe werkt is handmatig elke mp3 kopieren, maar dat is voor 8 GB geen doen.

Het is me gelukt om met xcopy in een dos venster de bestanden in de juiste volgorde te kopieren, maar om een of andere onduidelijke reden wil de radio de stick dan niet meer lezen.

Ik heb op mijn harde schijf nu wel een kopie folder aangemaakt waarin alle bestanden op de juiste volgorde staan (dat kun je checken in een dos venster, hij geeft dan de bestanden weer in de volgorde waarin ze in de FAT geschreven zijn)

Als ik de bestanden in die folder kopieer begint windows ergens midden in de lijst met kopieren, en rondt het verder wel alfabetisch af, maar dan heb ik dus een volgorde als dit:

6
7
8
9
10
1
2
3
4
5

Met 98 folders en bijna 2000 mp3s wordt dit dus volkomen onbruikbaar als je op zoek bent naar een specifiek album of nummer.

Is er een eenvoudige manier om de bestanden zodanig te kopieren dat bestand aaa.mp3 als eerste wordt gekopieerd en zzz.mp3 als laatste? of is er een tool die de FAT opnieuw kan laten indelen of iets dergelijks?

Ik heb op internet een aantal topics gezien over dit probleem (doet zich ook voor bij standalone mp3spelers) maar geen enkele met een oplossing.

In dit topic wordt er wel verwezen naar dit programma, maar dat werkt niet.

Ook wordt er in diverse topics gesuggereerd om de folders te nummeren, maar dat helpt natuurlijk ook niet, want dan heb je het feitelijk nog steeds over alfabetische volgorde. Windows ziet in ieder geval geen verschil.

Voor zover ik weet is er geen firmware update beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door pianoman op 17-12-2008 18:35 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Komt die volgorde die jij krijgt niet omdat je niet bestand #1 aanklikt bij het slepen naar je player, maar bijvoorbeeld bestand #6 in jouw voorbeeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, verschil zit in de sorting order van FAT(32) en NTFS
Daar moet je het in zoeken.

Evengoed is het wel handig om te melden welke Windows versie je het over hebt gezien het Windows Clients - Beleid ;)

[ Voor 65% gewijzigd door alt-92 op 17-12-2008 18:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Hier heb ik vroeger ook veel last van gehad, in de begintijd van de mp3-spelers. Hij kopieert de bestanden in de volgorde als dat ze op de harde schijf staan. Eventueel begint hij met het bestand dat als laatste aangeklikt is. Erg vervelend. Je kan inderdaad in dos zien wat de volgorde van je bestanden is. Ik dacht dat er een soort 'copy sort' was, waarmee je ze in volgorde kan kopieeren. Bij 'dir' kan je in ieder geval '/on' toepassen, om ze te ordenen op naam. Je kan in die richting zoeken.

Anders kan je kijken of je een programmaatje kan maken/vinden dat een hele lange batch-file aanmaakt die elk bestand individueel (en dus op volgorde) kopieert. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.

• MissingDog
  • Niet online
Niet helemaal mooi, maar het werkt wel.

Zet al je muziek in een mapje per album op 1 lokatie, dus bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
\mp3
    +------<album1>
    +------<album2>
    +------copymp3.cmd

2. Zet vervolgens onderstaande code in het bestand 'copymp3.cmd' in de map \mp3 zoals deze in bovenstaand voorbeeld staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
set TARGETDRIVE=%1

for /f "tokens=4 delims= " %%a in ('dir /on *^| find "DIR"^| find /V ".."^|find /V " ."^|find /V "(s)"') do mkdir ^"%TARGETDRIVE%:\%%a^"

for /f "tokens=4 delims= " %%a in ('dir /on *^| find "DIR"^| find /V ".."^|find /V " ."^|find /V "(s)"') do for /f "delims=" %%h in ('dir /on /b %%a^| find /V "<DIR>"^|find /V "Directory"^|find /V "Volume"^|find /V "bytes"') do copy ^"%%a\%%h^" %TARGETDRIVE%:\%%a

set TARGETDRIVE=

3. Klik start/run en voer in 'cmd.exe', navigeer naar de schijf en map waar je de muziek net neergezet hebt (E:\ [enter] cd "MP3" [enter])

4. Voer nu uit:
code:
1
copymp3  [jouw usbstick letter]  [enter]      bijvoorbeeld:    copymp3 F [enter]

en hij zal elke map en elk bestand nu stuk voor stuk op alfabetische volgorde gaan aanmaken op je usbstick.

[ Voor 2% gewijzigd door MissingDog op 17-12-2008 20:09 . Reden: verduidelijken ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xcopy zeg je ... probeer eens "xcopy /b" (binairy)

mischien kent die autororadop playlists ?

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 17-12-2008 20:17 ]

Iperf

• MissingDog
  • Niet online
fish schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:15:
xcopy zeg je ... probeer eens "xcopy /b" (binairy)

mischien kent die autororadop playlists ?
xcopy heeft toch geen sorting optie?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee maar de ts geeft aan dat het met xcopy wel lukt, maar de mp3's niet meer willen spelen

wellicht staat hier wel wat leuks tussen
http://www.google.com/sea...8&startIndex=&startPage=1

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 17-12-2008 20:25 ]

Iperf

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Allereerst dank aan Fish voor de juiste search. Eerste hit is kassa _/-\o_

Het programma drivesort herschrijft de FAT, en snel ook.

Missingdog, bedankt voor de moeite, maar de optie drivesort is in mijn geval de ideale oplossing.

Voor de volledigheid nog antwoord op twee openstaande vragen;

Ik gebruik Vista, en ik had er inderdaad wel aan gedacht om het bovenste bestand aan te klikken (dus ctrl+a, bovenste bestand slepen naar de usb stick). Xcopy heeft inderdaad geen sorting optie, maar kopieert wel de bestanden in de volgorde waarin ze in de FAT staan.

[ Voor 10% gewijzigd door pianoman op 17-12-2008 23:02 ]

Pagina: 1