Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nachtcamera (met echt nachtfunctie)

Pagina: 1
Acties:

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik ben nu al een aantal weken bezig om wat meer informatie te vinden over nachtcamera's die het liefst via netwerk kunnen werken. IP camera dus.

Maar nu wil ik graag een camera gaan plaatsen hier thuis waarbij ik s'nachts echt kan zien of er wat gebeurt of niet. Het liefst dus geen goedkoop IR cameratje. Maar een echte restlicht camera die mij een juist beeld kan geven in de nacht.

Zijn er hier eventueel tweakers die daar wat meer ervaring mee hebben en waar ik op moet letten bij de aanschaf van een echte rest licht camera.

Dit soort beelden wil ik dus bereiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.garysdetecting.co.uk/night_vision.htmgen2gate.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mydogisgone op 17-12-2008 18:32 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Er was een tijdje geleden een restlichtkijker bij de Aldi. Als ik jou was zou ik een web/ipcam magisch combineren met zoiets. Het alternatief is een echte restlicht-ip-cam en dat bestaat niet voor zover ik weet, en als het bestaat kan ik je zeggen dat het ongetwijfeld extreem duur is.

Je kunt zo'n restlichtkijker ook nogal eens bij baco krijgen: baco-army-goods.nl. Verder heb ik er eentje voor niet duur (<150 euro) gezien bij de legerdump op de grote marktstraat in Den Haag.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

is wel n hoop gedoe, restlicht ding is nogal gevoelig enzo.. (overdag afdekken, etc..)
misschien toch niet helemaal handig..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
IR camera met een flinke IR spot (IR kun je niet zien, maar de camera wel) werkt ook wel aardig anders volgens mij.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij kun je zoiets makkelijk maken door het IR filter te verwijderen van een normale webcam en met IR Leds te schijnen, dan zie je ook vrij veel, een restlichtcam lijkt me nogal duur.

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Je kan gewoon een D/N IP of Z/W cam gebruiken, Met een restlicht versterker
http://www.teleconnect.nl/cctv-pages/lenzen.asp
Bijna onder de pagina. Of idd werken met Ir Spots maarja dat hangt weer af wat wil je allemaal zien hoe breed en ver moet de spot schijnen
http://www.microlightcctv.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Trunks81 op 17-12-2008 20:50 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:24:
Volgens mij kun je zoiets makkelijk maken door het IR filter te verwijderen van een normale webcam en met IR Leds te schijnen, dan zie je ook vrij veel, een restlichtcam lijkt me nogal duur.
Heb nu een simpele CCD camera hangen met daaromheen iets van 20 ir leds,

Maar de nachtvision valt mij echt zwaar tegen. Zelfs met 2 IR schijnwerpers met ieder 40 leds.

Of zijn er nog dingen die ik kan aanpassen aan de cam? :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je het infraroodfilter eruit gesloopt? Zo nee: STOP...

HAMMERTIME!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Budget oplossing:
Camera met b.v. Sharp sensor, die heeft hoge gevoeligheid en installeer IR schijnwerper ernaast.
Zou je rond 150 Euro kosten per camera.
IR Schijnwerper 50-200 Euro
Liefst Zwart/wit camera vanwege betere werking met IR.

Professioneel:
High quality camera (zo'n grote doos) met een restlicht versterker erop geschroefd.
Iets van 250-300 per camera.
Restlicht gaat vanzelf uit bij genoeg licht, als het correct is.

Militair:
Speciale restlicht camera
500 Euro of meer, denk ik, per camera.
Deze camera moet afgeschermd worden tegen overdag of geheel uitschakelen.

Denk erom dat vooral zwart/wit camera beter doet in het donker, maar niet aan te raden als je kleuren wil zien, zoals overdag.

Als elke beeld echt belangrijk is, schakel je professioneel bedrijf in. Voordeel is dat je garantie krijgt en defect exemplaar meteen vervangen wordt. Ook wordt er gezorgd dat alles perfect gaat.

Om alles beetje te helpen: je kan ook 's nachts normale TL verlichting toevoegen, die dus gewoon op plaatsen zetten waar weinig licht is. Ook kunnen halogeen schijnwerpers met ir detector je wat helpen als licht hulp. Ze zullen wel wegrennen maar je hebt tenminste wat beelden.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 18-12-2008 01:31 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 14:10

chromeeh

the Gnome

Dutch_Razor schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:24:
Daar heb ik ooit dit filmpje van gemaakt :)
Het werkt echt goed :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1