Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router gehacked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond viel plotseling het internet uit hier thuis op de twee computers met vaste verbinding. Op mijn laptop werkte het draadloos internet wel gewoon. Na een hele tijd zoeken kwam ik erachter dat op de router NAT op disabled stond. Na deze aan te zetten werkte alles weer prima. Is het mogelijk dat de router na maanden gewoon goed gewerkt te hebben plotseling zelf dit wijzigt?

Een uurtje geleden gaat mijn zusje hier thuis op msn, en wordt direct weer afgemeld met de melding "u bent op een andere computer aangemeld". Dit heeft ze wel 10 keer gedaan en constant kreeg ze na enkele seconden weer die melding. Toen heb ik haar gezegd haar wachtwoord in hotmail eens te wijzigen, de site daarvoor was echter niet bereikbaar zei ze, dus een paar minuten later wil ik haar helpen hiermee. Maar toen kon ze al niet meer inloggen.. iemand anders had dus haar wachtwoord gewijzigd..

Vervolgens heb ik snel via de geheime vraag haar wachtwoord gewijzigd. In haar mailbox zit een mailtje van 16:10 met een link om haar wachtwoord te resetten. Deze heeft ze zelf dus niet aangevraagd.

Enkele weken geleden is overigens ook haar hyves al gehacked, terwijl echt niemand haar wachtwoord weet.

Iemand enig idee hoe dit allemaal mogelijk is?? Vooral die wijziging in de router vind ik nogal vreemd.

Btw mijn opstelling voor het internet is: Experiabox (met wireless) --> Sitecom WL-183 router --> PC's
In de Sitecom router was de NAT instelling veranderd.

Verwijderd

met wireless) beveiligd of open ?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk dat de kans groter is dat dit niet klopt:
Enkele weken geleden is overigens ook haar hyves al gehacked, terwijl echt niemand haar wachtwoord weet.
Dan dat je router 'gehacked' is. Heb je niet een standaardwachtwoord op die router staan, dat kan dan natuurlijk ook nog.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Er staat beveiliging op je router?

En je zusje heeft niet toevallig makkelijk te raden wachtwoorden zoals de naam van jullie hond/kat, of straatnaam o.i.d.?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

Zet je router compleet uit en zoek een reset knop, ga dan zonder dat er een internetstekker in zit, en alle antennes eruit, de router instellingen veranderen, en daarmee bedoel ik andere wachtwoorden.
En zet eens firewalls aan.
En kijk ook even de logs na wie er allemaal geconnect heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 17-12-2008 18:27 ]

Mijn SNES verzameling!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

dodo79

witte dikke tonnie

die experiaboxen zijn wel heel makkelijk te hacken als je het nog niet weet, zelfs met wpa2.
Zorg bij die dingen ervoor dat het wireless gedeelte niet op standaard staat.

ik ga hier uiteraard niet vertellen hoe, zal vast wel buiten de policy vallen denk ik

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Op de Experiabox staat helemaal geen wachtwoord. Het draadloze netwerk is wel beveiligt. In principe kan dan niemand de router instellingen bereiken zonder een verbinding met kabeltje toch? De Sitecom router waarin de NAT instelling is gewijzigd is wel beveiligd met een sterk wachtwoord.

Het wachtwoord van de mailbox van m'n zusje was ook erg sterk met letters en cijfers en echt 100% zeker dat niemand deze wist. Met het herstellen van het wachtwoord (wat dus ook om 16.10 is gebeurd) wordt er wel ook een mail verstuurd naar het mailadres van een vriendin. In deze mail wordt er echter geen wachtwoord weergeven maar alleen een link om het wachtwoord te wijzigen. Dat terwijl rond half 6 m'n zusje met haar eigen wachtwoord wel gewoon in kon loggen, en het wachtwoord dus niet gewijzigd is, maar de hacker het door m'n zusje ingestelde wachtwoord moet weten.

De firewall op de experiabox staat ook aan...

En wireless is ook niet gehacked lijkt me.. woon 3 kilometer buiten dichtstbijzijnde dorp aan een doodlopende straatje waar zo goed als niemand komt.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:32:
Op de Experiabox staat helemaal geen wachtwoord. Het draadloze netwerk is wel beveiligt. In principe kan dan niemand de router instellingen bereiken zonder een verbinding met kabeltje toch? De Sitecom router waarin de NAT instelling is gewijzigd is wel beveiligd met een sterk wachtwoord.

Het wachtwoord van de mailbox van m'n zusje was ook erg sterk met letters en cijfers en echt 100% zeker dat niemand deze wist. Met het herstellen van het wachtwoord (wat dus ook om 16.10 is gebeurd) wordt er wel ook een mail verstuurd naar het mailadres van een vriendin. In deze mail wordt er echter geen wachtwoord weergeven maar alleen een link om het wachtwoord te wijzigen. Dat terwijl rond half 6 m'n zusje met haar eigen wachtwoord wel gewoon in kon loggen, en het wachtwoord dus niet gewijzigd is, maar de hacker het door m'n zusje ingestelde wachtwoord moet weten.

De firewall op de experiabox staat ook aan...

En wireless is ook niet gehacked lijkt me.. woon 3 kilometer buiten dichtstbijzijnde dorp aan een doodlopende straatje waar zo goed als niemand komt.
Het draadloos netwerk mag dan wel beveiligd zijn, maar met alleen het ssid kan ik het wpa paswoord achterhalen, mits de experiabox op standaard settings staat.
De router daarachter kan je dan wel niet in als je die goed dichtgesleuteld hebt.
Maar het is maar een waarschuwing, veel mensen weten dit niet van die experiabox.

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
dodo79 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:36:
[...]

Het draadloos netwerk mag dan wel beveiligd zijn, maar met alleen het ssid kan ik het wpa paswoord achterhalen, mits de experiabox op standaard settings staat.
De router daarachter kan je dan wel niet in als je die goed dichtgesleuteld hebt.
Maar het is maar een waarschuwing, veel mensen weten dit niet van die experiabox.
De router erachter is zeker beveiligt met een goed wachtwoord. En draadloos gehacked is vrijwel onmogelijk op de locatie waar ik woon.. is het dan mogelijk dat een router door een fout dit zelf veranderd, of moet dit echt door iemand gedaan zijn?

• _edikt
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02-2024
zitten er vaak andere mensen op je computer? Als ze aanvinkt dat ze wachtwoorden wilt onthouden kun je die wachtwoorden gewoon terugzien in firefox/IE ergens in een van die tabbladen bij eigenschappen (sowieso van hyves).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, vreemden komen nooit achter die computer.

Inmiddels is de persoon die het gedaan heeft bekend. Hij heeft op de msn van mijn zusje een bericht naar iemand gestuurd om hem toe te voegen op hyves. Momenteel ben ik in een discussie met hem, maar heb nog geen idee van over hoe hij het gedaan heeft en waarom. Hij is een totaal onbekende voor mijn zusje, en woont in Amsterdam (wijzelf in omgeving Enschede).
_edikt schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:04:
zitten er vaak andere mensen op je computer? Als ze aanvinkt dat ze wachtwoorden wilt onthouden kun je die wachtwoorden gewoon terugzien in firefox/IE ergens in een van die tabbladen bij eigenschappen (sowieso van hyves).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
keylogger / trojan o.i.d. op de pc gezet door die persoon (toegestuurd via msn?)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het msn/hyves gedeelte is in ieder geval duidelijk. Mijn zusje is via een link op youtube terecht gekomen op een namaak-website die precies lijkt op hyves. Hierdoor heeft de hacker dus haar wachtwoord bemachtigd (die ze hetzelfde heeft op msn). Alleen dat van de router blijft raar, maar dat laten we maar gewoon gooien op een firmwarefout oid ;)

Iig bedankt voor jullie hulp! En pas op voor fake-hyves sites!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sowieso oppassen voor phishing inderdaad, maar zo zie je dat het 'zwakke punt' in dit geval toch weer menselijk was.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je maakt toch ook even melding van de site, de persoon, het misbruik van de gegevens (aangemeld op msn ermee), het misbruik van vertrouwen (aan een contactpersoon van je zus vragen iemand anders toe te voegen op ms/hyves) en het zich voordoen als iemand anders (zie hierboven:msn en hyves) bij de juiste instantie's?
(ik denk aan zijn isp, zijn hosting, ev. een cert-team en/of politie)
Tijd dat zulke kereltjes worden aangepakt 'ook al was het maar voor de grap'.
-> als het ook een nederlander is valt ie onder nl en eu-wetgeving daaromtrend en dat kan hem nog duur komen te staan. (niet zozeer wegens 'alleen je zus', maar wel als ie een volledige collectie heeft)

ja, ik ben daar bruut in: zo'n lullen moeten ze hun computers afpakken, handjes bijeen binden met de utp kabel, en een paar jaar internet en computer-verbod geven. (nodig voor je studie? ja da's dan pech, had je maar moeten nadenken voordat je die misdaad beging) - waarom zouden ze er op het net mee wegkomen terwijl iemand die je bankkaart/id-kaart steelt en gaat misbruiken wel wordt opgepakt ...

en ja: je zusje opvoeden 2x te kijken voordat ze klikken op een mail van hyves ofzo waar ze plots username/wachtwoord moeten verifieren. (altijd zelf de url intypen is beste bij zoiets)

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 18-12-2008 06:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op donderdag 18 december 2008 @ 06:15:
je maakt toch ook even melding van de site, de persoon, het misbruik van de gegevens (aangemeld op msn ermee), het misbruik van vertrouwen (aan een contactpersoon van je zus vragen iemand anders toe te voegen op ms/hyves) en het zich voordoen als iemand anders (zie hierboven:msn en hyves) bij de juiste instantie's?
(ik denk aan zijn isp, zijn hosting, ev. een cert-team en/of politie)
Tijd dat zulke kereltjes worden aangepakt 'ook al was het maar voor de grap'.
-> als het ook een nederlander is valt ie onder nl en eu-wetgeving daaromtrend en dat kan hem nog duur komen te staan. (niet zozeer wegens 'alleen je zus', maar wel als ie een volledige collectie heeft)

ja, ik ben daar bruut in: zo'n lullen moeten ze hun computers afpakken, handjes bijeen binden met de utp kabel, en een paar jaar internet en computer-verbod geven. (nodig voor je studie? ja da's dan pech, had je maar moeten nadenken voordat je die misdaad beging) - waarom zouden ze er op het net mee wegkomen terwijl iemand die je bankkaart/id-kaart steelt en gaat misbruiken wel wordt opgepakt ...

en ja: je zusje opvoeden 2x te kijken voordat ze klikken op een mail van hyves ofzo waar ze plots username/wachtwoord moeten verifieren. (altijd zelf de url intypen is beste bij zoiets)
We gaan hier verder geen aangifte van doen. Ik heb degene waar heb om gaat gisteravond dus wel goed bang gemaakt en gedreigd met aangifte. Zo ben ik er dus achtergekomen hoe hij aan de wachtwoorden kwam. Heb hem verteld dat ik geen aangifte zou doen als al mijn vragen fatsoenlijk zou beantwoorden (en ff laten weten welke hoge straffen er op staan).En heb later nog een berichtje van hem gekregen dat het hem spijt en dat hij ervan geleerd heeft.

Ik heb nog wel contact opgenomen met hyves zelf, en denk dat zij er wel wat aan gaan doen. Het is immers ook in hun belang dat gebruikers niet misleid kunnen worden. En een exacte kopie maken van hyves.nl mag sowieso niet denk ik? Het gaat hier trouwens om de site *****.woelmuis.nl. Zou daarvan de eigenaar wel te achterhalen zijn? Het is een free hosting site...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:10:
[...]

We gaan hier verder geen aangifte van doen. Ik heb degene waar heb om gaat gisteravond dus wel goed bang gemaakt en gedreigd met aangifte. Zo ben ik er dus achtergekomen hoe hij aan de wachtwoorden kwam. Heb hem verteld dat ik geen aangifte zou doen als al mijn vragen fatsoenlijk zou beantwoorden (en ff laten weten welke hoge straffen er op staan).En heb later nog een berichtje van hem gekregen dat het hem spijt en dat hij ervan geleerd heeft.

Ik heb nog wel contact opgenomen met hyves zelf, en denk dat zij er wel wat aan gaan doen. Het is immers ook in hun belang dat gebruikers niet misleid kunnen worden. En een exacte kopie maken van hyves.nl mag sowieso niet denk ik? Het gaat hier trouwens om de site hyves.dieanderesite .nl. Zou daarvan de eigenaar wel te achterhalen zijn? Het is een free hosting site...
Als ik jou was zou in ieder dit wel kenbaar maken aan de beheerder van deze website.
Phising is smerig, en ik heb net gekeken, en de site gebruikt veel content van hyves.nl dus het is behoorlijk identiek.
Ook hyves. physingsite.nl lijkt voor de leek op phisingsite. hyves.nl en zal niet veel argwaan opwekken.
De administrative contact op de whois info van woelmuis.nl geeft mij de mail van postmaster@woelmuis.nl
Misschien dat je contact met hem kan opnemen.

In ieder geval over je router, SSID uitzetten zodat je bekabeld MOET zijn om instellingen te wijzigen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik weet niet of het zo slim is om die link te posten hier, straks zijn er nog meer slachtoffers van. Daarnaast zou deze gast toch nog ervoor moeten boeten, tenslotte valt dit onder computervreede breuk. En wie weet wat voor gegevens hij van de pc af heeft gehaald.

[ Voor 45% gewijzigd door GiantLeap op 18-12-2008 09:32 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Verwijderd

Topicstarter
Link is aangepast.

Hij heeft verder geen gegevens van de PC kunnen halen. Hij had slechts het wachtwoord voor hyves en msn.
En het gaat hier om een 15 jarige jongen die een naam en ww van een vriend kreeg (de eigenaar van die site). Ik denk dat ik hem gisteravond genoeg afgeschrikt heb om dit echt nooit weer te doen!
MHz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:30:
Ik weet niet of het zo slim is om die link te posten hier, straks zijn er nog meer slachtoffers van. Daarnaast zou deze gast toch nog ervoor moeten boeten, tenslotte valt dit onder computervreede breuk. En wie weet wat voor gegevens hij van de pc af heeft gehaald.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
(jarig!)
allemaal ff bij WEGGEHAALD.woelmuis.nl bij gebruikersnaam en wachtwoord opgeven wat we van hem vinden, dit krijgt hij toch allemaal te lezen >:)

Edit:

lijkt me idd beter die link er niet neer te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedfightserv op 18-12-2008 09:48 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Speedfightserv schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:38:
allemaal ff bij LINK bij gebruikersnaam en wachtwoord opgeven wat we van hem vinden, dit krijgt hij toch allemaal te lezen >:)
Let even op met die link; Voer daar dus geen juiste gegevens in!!

Asus Zenbook i7 256gb

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Speedfightserv schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:38:
allemaal ff bij -link even verwijderd- bij gebruikersnaam en wachtwoord opgeven wat we van hem vinden, dit krijgt hij toch allemaal te lezen >:)
Niet nodig, hoezo verlagen tot dat niveau?
Ik denk dat het beste is dat hyves/Topicstarter de hoster aanschrijft dat ze deze site eraf kunnen halen.
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:37:
Link is aangepast.

Hij heeft verder geen gegevens van de PC kunnen halen. Hij had slechts het wachtwoord voor hyves en msn.
En het gaat hier om een 15 jarige jongen die een naam en ww van een vriend kreeg (de eigenaar van die site). Ik denk dat ik hem gisteravond genoeg afgeschrikt heb om dit echt nooit weer te doen!

[...]
Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.
Wie weet heeft hij zo meerdere mensen gepakt.
Als er een inbreker in je huiskamer staat, geloof jij hem op z'n woord dat hij -het niet meer zal doen-?

[ Voor 47% gewijzigd door kKaltUu op 18-12-2008 09:56 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• soulrider
vooral bij freehosting zijn ze niet zo happig op klanten die de service misbruiken voor phishing.
dus een mailtje kan al veel doen.
meld misbruik of illegale content aan abuse @ woelmuis nl
(vermeld er ook even bij dat die site inbreuk doet tegen gebruikersoverenkomst puntje 6 - en dat ze vanaf punt 7 eens opnieuw moeten nummeren, maar correct deze keer)

Hyves ervan op de hoogte brengen is natuurlijk ook al een stap die goed doet. Als die wat user-friendly doen zullen zij ook al wel een stap doen richting het hostingsbedrijf (soort van 'takedown-notice' ?).

'de gegevens doorgekregen van een vriend' maakt het niet minder een misdrijf, maakt je enkel meer medeplichtig...

[ Voor 87% gewijzigd door soulrider op 18-12-2008 13:00 ]

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

inderdaad, wie zegt er dat hij het echt niet meer doet. Het voorbeeld dat hierboven wordt gegeven vind ik wel goed ;) Jij zou die inbreker toch ook niet geloven als hij zou zeggen dat hij echt niks in zn zakken heeft zitten op het moment dat jij hem zou betrappen in je huis?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Verwijderd

Topicstarter
MHz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:53:
inderdaad, wie zegt er dat hij het echt niet meer doet. Het voorbeeld dat hierboven wordt gegeven vind ik wel goed ;) Jij zou die inbreker toch ook niet geloven als hij zou zeggen dat hij echt niks in zn zakken heeft zitten op het moment dat jij hem zou betrappen in je huis?
Uiteraard weet ik nooit zeker of hij het niet meer doet. Maar gezien het gespreksverloop gister ben ik er voor 99% zeker van dat ik hem goed afgeschrikt heb. Heb me een beetje voorgedaan alsof ik de wet exact ken en dus ook gedreigd met aangifte. Hij heeft me later bijna gesmeekt of we er alsjeblieft niet gewoon vrede mee konden hebben dat hij het nooit meer zou doen. Ik heb toen een hele lijst met vragen aan hem gesteld over hoe hij het gedaan heeft enzovoort. Hij heeft deze toen dus stuk voor stuk eerlijk beantwoord en heb er nu wel vertrouwen in dat hij er echt van geleerd heeft ;)

• soulrider
het houdt de beheerder van die site natuurlijk niet tegen een andere 15-jarige te gebruiken voor 'account-verificatie'....

ps: als je die youtube-pagina nog kent : ook daar even melding maken van die link zodat die link (+account die hem online heeft gezet) ev. kan verwijderd worden. Of heb je dit ook aan hyves vermeld ?

(hoeveel gegevens zou je zo kunnen verzamelen met een goed filmpje? paar honderd, paar duizend? en je hebt er vaak direct de msn erbij zo te zien...)

(onderbuur: dat is mij ook bekend zelf rouleer ik meerdere wachtwoorden en af en toe wordt dat wat aangepast met wat extra hoofdletters, cijfers, ...)

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 18-12-2008 12:38 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Veel mensen hanteren dezelfde account en/of wachtwoorden voor verschillende accounts.

Heb er zelf een paar jaar geleden onderzoek naar gedaan en toen bleek meer dan 40% van de "gemiddelde internet gebruiker" (zeg maar: je niet T.net bezoekende familieleden) voor 2 of meerdere "online accounts" hetzelfde wachtwoord te gebruiken.

Dus ja, als je iemand z'n hotmail login-gegevens hebt, heb je grote kans dat het tevens een MSN account is en dat het wachtwoord b.v. weer gelijk is aan zijn/haar Hyves account, etc.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:10:
We gaan hier verder geen aangifte van doen.
Heel verstandig |:(
En heb later nog een berichtje van hem gekregen dat het hem spijt en dat hij ervan geleerd heeft.
En jij gelooft hem op zijn woord ? 8)7

:X

Abort, Retry, Quake ???

• soulrider
ps: als je wat zoekt op de volledige link (die je zo weet als je even alles opnieuw leest) dan merk je dat die zowat overal wordt rongespamd. bv:
a1l5ex (October 14, 2008 at 3:43 pm)
Gratis goudMember worden?Als je hier inlogt ben je automatichs goudmember! *._removed_ . nl (kijk uit voor de spaties
dus ze vissen niet alleen naar hyves maar ook naar andere gegevens: die boel zekers melden bij politie zou ik zeggen. Je zus als slachtoffer kan dat beter dan jij of wij. Zijn precies gasten die nog niet lang bezig zijn (want dan vonden ze wel andere manieren om die link te verspreiden of de gegevens te verzamelen of hun link telkens aanpassen naar hun slachtoffer-doelgroep).
ps: zulke gegevens kunnen per 1k of 10k wel voor redelijk wat zakgeld zorgen... (en mensen liegen graag voor wat geld, vooral mensen met al wat connectie's 'to the dark site' nee, geen typo

(en ja, je hebt ergens meldplicht want je bent op de hoogte van een misdrijf/-daad en vooral van de daders, verzwijgen maakt je (deels) medeplichtig - de reden waarom er bij bv shoplifting ook steeds de politie erbij geroepen wordt (ook voor andere redenen bv verzekering) )

[ Voor 20% gewijzigd door soulrider op 18-12-2008 13:07 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Zal ik 'm even inkoppen?
* keyloggers
* hijacking
* wifi logging (riep iemand airsnort etc)
* makkelijk te raden 'geheime vraag'
* account sharing
* phishing

Er zijn zo veel mogelijkheden om een wachtwoord 'kwijt' te raken.
Zeer zeker als iemand toegang heeft tot het netwerk.

Beginnen met nieuwe accounts, nieuwe WPA sleutels, schone installs etc etc wil je 95% zeker zijn.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
En gebruik daarbij nog maar smartcards met een reader met eigen toetsenbord.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:01:
En gebruik daarbij nog maar smartcards met een reader met eigen toetsenbord.
in je huisgezin :+ , dat iedereen dat kaartje in ze toetsenbord laat zitten 8)7
en waarom begrijpen mensen het nou niet ... SSID uitzetten helpt niet.
Elke idioot die een wifi wilt hacken of gewoon gratis internet leechten. (<-- open netwerk)
die gebruiken tegenwoordig allemaal eigen tools . de tools die de laptop fabrikant meegeven laten ook hidden SSID's zien. Als je de ARP's Gaat opvangen zie je ook de SSID's
je maakt het je zelf alleen maar moeilijker.

Domme security by obsecurity :9

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is natuurlijk wel een drempeltje O-) , maar voor €100 heb je als een aardig smartcardsysteem voor thuis. En we zitten hier op tweakers, toch :P

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-12-2008 15:36 ]

Pagina: 1