Toon posts:

Computer update, goed of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan mijn pc te gaan updaten, de voornaamste reden is dat ik COD5 niet kan draaien(vraag me niet waarom want volgens mij voldoe ik gewoon aan alle eisen maar goed). Ook vind ik het tijd worden voor een update want hij is nu al redelijk oud.

PC nu:

- NVIDIA GeForce 7800 GS AGP
- Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
- 1.5 GB RAM DDR2
- Microsoft Windows XP Home Edition

Wat ik van plan ben te gaan kopen:

Moederbord: MSI K9A2GM-F V3 €55,-
Videokaart: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E €160,-
Processor: AMD Athlon 64 X2 5200+ €80,-
Voeding: Corsair CMPSU-550VX €90,-

Totaal: €385,-

eventueel nog wat extra RAM geheugen.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen informeren of dit de verstandigste keuze is voor het geld wat het kost. Natuurlijk heb ik zelf al wat rondgeneusd en gekeken en mij lijkt dit de beste samenstelling(op advies van vriend die er verstand van heeft)

Ik hoor graag hoe jullie er over denken!

Verwijderd

Ik zou een Intel E7300+MSI P43-NEO-F halen. De intels zijn toch een stuk sneller in games dan de AMD's. Ben je wel een paar tientjes duurder uit.
Ik zou wel dual channel ram nemen? Ik weet niet hoe je dimm configuratie op dit moment is? Ik bedoel 30 euro heb je 4GB PC6400 kingston ValueRAM. Dat is in sowieso ook snel genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 16:29 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

CSL Beleid, Wat is er nu anders in CSL?

Dereviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008 er bij pakken en daaruit de onderdelen kiezen die je nodig hebt. In dit geval het basissysteem zal qua prijs precies goed zitten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:28:
Ik zou een Intel E7300+MSI P43-NEO-F halen. De intels zijn toch een stuk sneller in games dan de AMD's. Ben je wel een paar tientjes duurder uit.
Ik zou wel dual channel ram nemen? Ik weet niet hoe je dimm configuratie op dit moment is? Ik bedoel 30 euro heb je 4GB PC6400 kingston ValueRAM. Dat is in sowieso ook snel genoeg.
Ik weet niet zo super veel van computers dus je zult me even moeten helpen hier :)

Een dual channel ram en dimm configuratie heb ik nog nooit van gehoord en weet niett wat het is. Je hebt me zeker overtuigd de E7300 te nemen. Maar waarom de P43 beter is dan de P31 weet ik nog niet. Als je mij dat duidelijk kunt maken zou dat perfect zijn.

En wat lijkt je de beste koeling? Ik heb van iemand anders al de coolermaster ExtremePower 460Watt te horen gekregen, die is iets goedkopen, lijkt deze jou ook beter voor mij of heb je een ander idee? ik hoor het graag.

Dank

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 16:45 ]

Verwijderd

Dual channel? Dat houd in dat je geheugen in een configuratie staan waar ze samen aangesproken kunnen worden. Dat kan alleen met 2 en 4 gelijke dimmetjes(geheugen reepjes).(Wat kan is bijv 1GB+1GB of 1GB+1GB+1GB+1GB, maar 1GB+2GB+1GB+2GB zou ook kunnen, zolang ze maar in gelijke paren zitten) Dat levert toch een stuk prestatie op.

P43 is een stuk nieuwer. Ondersteund een hogere FSB. Heeft PCI-e 2.0. Een nieuwere Southbridge.

Beste koeling voor de processor? Freezer 7 pro voldoet makkelijk. Ik zou de cooler master real power 520M nemen. Ik heb hem zelf ook. Goedkoop, stil en modulair. Modulair is echt nice. Scheelt echt troep in je kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een PCI slot nodig en de P43 heeft alleen de PCI 2.3 slot. Ik weet niet of het daar ook in kan maar goed. Ik ga uiteindelijk toch voor de P31 denk ik, de PCI-e 2.0 heb ik toch niet nodig(volgens mij).

Ik bedoel trouwens helemaal geen koeling bij m'n vorige post :) ik bedoelde voeding. Heb je enig idee wat het beste voor mij is?

En is een CPU koeler echt nodig of niet? De cooler master real power M520 is toch alleen een koeler of is dat nou voeding :P ik ben een beetje in de war volgens mij. De Freezer 7 Pro is wel gewoon een CPU koeler toch?

Tnx

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:22:
Ik heb ook een PCI slot nodig en de P43 heeft alleen de PCI 2.3 slot. Ik weet niet of het daar ook in kan maar goed. Ik ga uiteindelijk toch voor de P31 denk ik, de PCI-e 2.0 heb ik toch niet nodig(volgens mij).
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar. PCI is PCI en daar werkt elke PCI-kaart in, dus als je een oude geluidskaart hebt werkt die perfect. PCI-e 2.0 is voor je grafische kaart, maar als je de onboard gebruikt maakt dat niet uit.
Ik bedoel trouwens helemaal geen koeling bij m'n vorige post :) ik bedoelde voeding. Heb je enig idee wat het beste voor mij is?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20
En is een CPU koeler echt nodig of niet?
Ja, anders brandt de boel door en was het een hele dure investering voor niets.
De cooler master real power M520 is toch alleen een koeler of is dat nou voeding :P
De term al eens in google gepropt en eventueel op afbeeldingen laten zoeken? de Real Power M520 is een voeding.
De Freezer 7 Pro is wel gewoon een CPU koeler toch?
Klopt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:22:

En is een CPU koeler echt nodig of niet? De cooler master real power M520 is toch alleen een koeler of is dat nou voeding :P ik ben een beetje in de war volgens mij. De Freezer 7 Pro is wel gewoon een CPU koeler toch?

Tnx
Zoals Wiethoofd al zegt: PCI past gewoon de pci dingen in en de PCI-e 2.0 is voor je videokaart. Niet voor die P31 gaan. Die is gewoon verouderd. Ik zeg dat niet voor niets hoor, die P43 :9 . De performance op de P43 zal een stuk hoger liggen en de ondersteuning is beter.

Sja, je zei koeling en ik volgde gewoon jouw volgorde van vragen. Dus eerst koeling(voor de cpu vroeg ik ook nog) en daarna over de voeding

Voeding: Cooler Master Real Power 520M raad ik aan. Modulair, stil en goed te betalen. Modulair is echt zo lekker, veel minder kabel troep in je kast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 17:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie PMG Beleid
Boodschappenlijstjes zien we liever niet, daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.