Club3D HD4870OC koeler mod

Pagina: 1
Acties:

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 16:01

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Weet iemand misschien of het mogelijk is om van de Club3D HD4870 OC versie, die met een zerotherm koeler er op, de koeling te veranderen. De Heatsink die er op zit is prima in orde en lijkt de warmte goed af te kunnen voeren (onder load 60graden). Alleen zit er een vrij kleine fan op gemonteerd die teveel herrie maakt als die idle draait (fanspeed 60%) en onder load heel hard zijn best doet de stofzuiger te imiteren. Als ik het goed heb is die fan maar 6cm 8)7 . Maar mijn vraag is of het mogelijk is om een 92mm of 120mm fan op de heatsink te monteren, of dat iemand een link heeft naar een forum o.i.d. want ik kan er eigenlijk nergens iets over vinden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me dat de max van de koeler afhankelijk is van de grootte van het koelblok. Anders moet je hem met tie-wraps vastmaken :)

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ja het is wel koel genoeg, dacht dat de reference koeler onder load tegen de 100 graden liep, alleen het geluidsniveau is irriterend. Dus mijn idee was om er een grotere fan op te zetten die niet zo hard hoeft te draaien maar de boel wel mooi koelt houdt. En inderdaar trie-wraps is nog geen gek idee, alleen niet zo mooi uiteraard;)

• Noork
  • Niet online
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat wanneer de koeler groter is dan het koelblok, dat je de koeler niet meer kan bevestigen met schroefjes. Wellicht kun je een grote koeler nog wel vast maken met slechts 2 schroeven ipv 4. Ik zou het gewoon uitproberen.

Heb zelf ook een ander koelertje provisorisch vastgemaakt op mijn AGP HD2400. Dat meegeleverde ding van club3d is echt niks.

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ow zo, ja idd daar zat ik ook mee, dus ik was benieuw of iemand misschien iets met ijzerdraad had geïmproviseerd, of fan bevestiging van een andere koeler o.i.d. De enige schroef bevestigingen die er op zitten zitten aan de zijkant, en komen vrij als de plastic cover die er nu nog op zit er af gaat. Misschien beter als ik daar een foto van post?

• Noork
  • Niet online
Je kan ook kleine schroefjes tussen de koelribben draaien.
Pagina: 1