Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

domeinnaam overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

hoe kun je een domeinnaam naar een andere eigenaar overzetten? Is dat gewoon een kwestie van de gegevens veranderen in je eigen account (naam, adres en eventueel rekeningnummer) en dan simpelweg het wachtwoord en de inlognaam doorgeven, of is er meer voor nodig?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Nee, de nieuwe eigenaar moet bij zijn huidige webhosting provider een verhuizing aanvragen, of jij moet je huidige hosting provider deze gegevens laten vervangen (hoe hangt af van de extensie) met de nieuwe gegevens.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:32
Wijziging van de houder is wat je denk ik wilt:

http://www.sidn.nl/ace.ph...,,,,Wijziging_houder.html

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Is alleen bij .nl het geval.

• Spixo
Nielsvr schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:10:
[...]

Is alleen bij .nl het geval.
Correct, maar lhk vermeldt niet om wat voor soort domein het gaat. Vandaar dat ik er even vanuit ben gegaan dat hij een .NL domein bezit.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
Om welke extensie gaat het? (nl/com/eu) Gewoon contact opnemen met je hosting provider :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses! Het gaat in dit geval om een .com domeinnaam!

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:14:
Excuses! Het gaat in dit geval om een .com domeinnaam!
Heb je al contact gezocht met je hostingprovider?

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 10:29
Let er wel op dat je een handteking nodig hebt van de eigenaar en dat kan als er een geschil is best lastig zijn. Ik heb meerdere nl en com domeinen omgezet en vind het nog steeds onhandige formulieren. Voor een com domein heb je een code nodig van je huidige hostingprovider.

Je nieuwe hostingprovider kan je dat allemaal wat uitleggen.

• Spixo
wiene schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:29:
Let er wel op dat je een handteking nodig hebt van de eigenaar en dat kan als er een geschil is best lastig zijn. Ik heb meerdere nl en com domeinen omgezet en vind het nog steeds onhandige formulieren. Voor een com domein heb je een code nodig van je huidige hostingprovider.

Je nieuwe hostingprovider kan je dat allemaal wat uitleggen.
Je hebt een authcode nodig om te verhuizen. Maar als ik het goed begrijp wil lhk dat helemaal niet.

Hij wil alleen de tenaamstelling wijzigen, en dat kan je hostingprovider voor je regelen. Meestal zonder formulieren en moeilijke toestanden (tenminste bij .com domeinen).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Er wordt hier constant een verhuizing (domein onderbrengen bij andere 'domeinleverancier') en een wijziging van houder door elkaar heen gebruikt.

Wat de TS wilt is de houder wijzigen. Dat kan met .com domeinen zeer gemakkelijk en zonder formulieren bij de instantie waar het domein is geregistreerd. (De provider bijvoorbeeld).

Zorg echter wel dat je op schrift hebt dat het domein overgedragen is. Hoewel het voor de procedure niet nodig is is dit een enorme hulp als er later een geschil ontstaat. Let wel, e-mail is amper te gebruiken als bewijs. 'Mijn broertje heeft dat verstuurd onder mijn e-mail adres. Ik weet hier niks van'.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal,

ondanks dat het een buitenlandse ICANN registrar is (network solutions), ga ik het gewoon daar proberen. Is het op schrift stellen iets is dat door de instantie gedaan kan worden, of bedoel je daarmee dat je gewoon zelf moet zorgen dat je samen met diegene naar wie je 'm overschrijft iets moet opstellen?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Vroeger (lees: 5 / 10 jaar terug) had ICANN hier nog formulieren voor. Tegenwoordig gaat alles geautomatiseerd. Als de formulieren er nog zijn (even kijken bij ICANN) kun je misschien de verandering schriftelijk aanvragen, maar dat zal dan ongetwijfeld heel wat extra tijd kosten.

Dus kun je het beste zelf wat opstellen en de verkoper laten ondertekenen. Er zullen vast wel ergens standaard contractjes te vinden zijn hiervoor. Het gaat er simpelweg om dat je kunt bewijzen dat je het domein (gekocht? gekregen?) hebt.

Verder is het misschien handig om je domein vervolgens te verhuizen naar een Nederlandse registrar. Die kunnen doorgaans makkelijker ingaan op vragen als deze. Een voorbeeld van een Nederlands bedrijf waar je veel goede geluiden over hoort is transip.nl.
Pagina: 1