Ik heb in mijn netbeans een mysql connector van mysql zelf geimporteerd.
En daarbij heb ik de volgende code gemaakt
Het probleem is dat netbeans zegt dat bij deze regel Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance (); een niet bestaande class wordt opgevraagd. Wat ik op internet las kan het zijn dat de driver al in gebruik is, maar dat lijkt me sterk.
Ik weet bijna zeker dat het iets in de code is. De connector heb ik namelijk ook opgegeven bij project eigenschappen.
Iemand een idee
En daarbij heb ik de volgende code gemaakt
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public static boolean openConnection( String database, String user, String password ) { if(!connectionActive) { try { //Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); //con = DriverManager.getConnection( "jdbc:odbc:"+database, user, password ); Connection conn = null; String url = "jdbc:mysql://127.0.0.1/uren"; Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance (); conn = DriverManager.getConnection (url, user, password); connectionActive = true; } catch ( SQLException e ) { System.out.println( e.getMessage() + "\n" + e.getSQLState() + "\n" + e.getErrorCode()); if( closeOnError ) System.exit( 100 ); } //catch( ClassNotFoundException e ) { //System.out.println("ODBC driver voor database " + database + " is niet gevonden."); //if( closeOnError ) System.exit( 100 ); // } } return connectionActive; |
Het probleem is dat netbeans zegt dat bij deze regel Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance (); een niet bestaande class wordt opgevraagd. Wat ik op internet las kan het zijn dat de driver al in gebruik is, maar dat lijkt me sterk.
Ik weet bijna zeker dat het iets in de code is. De connector heb ik namelijk ook opgegeven bij project eigenschappen.
Iemand een idee
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 17-12-2008 18:38 . Reden: Syntax Highlighting FTW \o/ ]
20 jaar, en wat had ik bereikt?