Toon posts:

Philips 42PFL9703/D Netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n 2 dagen geleden een Philips 42PFL9703/D lcd tv gekocht, echter nu krijg ik het niet voor elkaar om het netwerk aan te sluiten.

Ik heb een Lan kabel aangesloten van mijn router naar mijn tv, ook geeft hij keurig in de configuratie het ipadres aan. Maar als ik dan bij source PC netwerk selecteer, krijg ik te zien tv kan geen verbinding maken. wel werkt de kabel goed op mijn router en tv.

Ik gebruik een sweex LB000021 router.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:08
Bij mijn sony moest ik deze toestaan in mijn windows mediaplayer. Druk rechtermuisknop op mediabibliotheek, dan media delen en als het goed is moet dan daar je tv tussen staan. Die op toestaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen tv te vinden, wel de xbox 360 die ik ooit eens heb gehad. Maar geen tv,

Verwijderd

Topicstarter
bij mediacenter kan iie ook geen extender vinden.

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Heb je de instructies in de handleiding van je TV gevolgd om op je PC in Windows Media Player een media server te maken? Bij mij heeft dat het probleem opgelost.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je kunt in plaats van mediaplayer ook het programma twonky gebruiken. Werkt prima. Je probleem bevind zich waarschijnlijk in het rechten toekennen en/of delen van mediabestanden op het netwerk.

http://www.twonkyvision.de/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat ergens een stukje in het grote Philips topic hierover, je moet ook de juiste poorten openzetten. Bij XP werkt dit afaik niet automatisch, bij Vista wel (WMP als media-server laten draaien that is).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2008 16:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Friedchicken
Eerste hits die ik krijg zijn deze porten

code:
1
2
3
111 TCP/UDP
725 TCP/UDP
728 TCP/UDP

Je kan overigens ook gewoon het programma WMP als toestaan aangeven in je firewall.

Vanaf pagina 46 in je handleiding staat het overigens duidelijk beschreven hoe je de pc als media server in steld.

Handleiding vind je hier: http://www.p4c.philips.co...42pfl9703d_10_dfu_nld.pdf

[ Voor 63% gewijzigd door Friedchicken op 17-12-2008 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee hoe ik precies de poorten moet openstellen, ik kan naar de configuratischerm van mijn router gaan, dan ga ik naar general setup waar ik kan kiezen uit:

Adress Mapping
Virtual server
Spacial Applications

Waar moet ik dan precies wezen en wwat moet ik invoeren om een nieuwe poort te openen ik kan trouwens kiezen tussen tcp of udp

Voor mijn pc geeft ie trouwens als laatste cijfer aan .1 en op de tv .103 ik denk dat ik deze moet toepassen via de configuratie van de sweex router maar welke poorten kan ik dan open zetten, voor mijn pc is dit gewoon 8080

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 17:31 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je nu de handleiding gelezen? heb je bv je TV al Toegestaand tot het zien je van media?
Denk btw dat die poorten eerder betrekking hebben op Windows Firewall, niet je router.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2008 17:43 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Friedchicken
SinergyX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:42:
Heb je nu de handleiding gelezen? heb je bv je TV al Toegestaand tot het zien je van media?
Denk btw dat die poorten eerder betrekking hebben op Windows Firewall, niet je router.
Inderdaad, deze poorten hebben betrekking op jouw firewall en niet op de porten in je router. Je LAN is geheel open, je WAN daarentegen niet.

Schakel anders windows firewall even uit om te zien of dat helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Oke windows firewall heb ik altijd al uitgeschakeld , maar moet ik dan via de firewall bepaalde programma's toestaan?

Ik gebruik Mcaffee

Hij geeft dit zowel op de tv als bij mij dhcp client aan:

ip=192.168.2.104 mac=00-90-3E-A4-49-7E

Dus dat betekent dat de tv en pc well open staan, alleen krijg ik geen verbinding...

Heb de handleiding gelezezen alles staat goed ingesteld, krijg echter niet die unknown device te zien...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 18:56 ]

• Friedchicken
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:30:
Oke windows firewall heb ik altijd al uitgeschakeld , maar moet ik dan via de firewall bepaalde programma's toestaan?

Ik gebruik Mcaffee

Hij geeft dit zowel op de tv als bij mij dhcp client aan:

ip=192.168.2.104 mac=00-90-3E-A4-49-7E

Dus dat betekent dat de tv en pc well open staan, alleen krijg ik geen verbinding...

Heb de handleiding gelezezen alles staat goed ingesteld, krijg echter niet die unknown device te zien...
Wat dat betekend is dat je TV een IP-Adres toegewezen heeft van de DHCP Server en wat het MAC adres van het toestel is. Dat is wat anders dan dat het goed ingesteld is.

Vermoedelijk zorgt jouw Mcaffee voor het tegenhouden van de request (TV) naar je PC. Wat je nu dus moet doen, is in je Mcaffe firewall zeggen dat mac-adres: 00-90-3E-A4-49-7E trusted is.

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:02:
[...]

Wat dat betekend is dat je TV een IP-Adres toegewezen heeft van de DHCP Server en wat het MAC adres van het toestel is. Dat is wat anders dan dat het goed ingesteld is.

Vermoedelijk zorgt jouw Mcaffee voor het tegenhouden van de request (TV) naar je PC. Wat je nu dus moet doen, is in je Mcaffe firewall zeggen dat mac-adres: 00-90-3E-A4-49-7E trusted is.
Heb ik gedaan en helpt ook niets.....

• Friedchicken
Kan je het toestel (192.168.2.104) pingen?
Heb je eventueel een andere pc/laptop op het netwerk?
Schakel zowel je windows firewall en je mcaffe helemaal uit.
Welke versie van Windows MediaPlayer heb je?
Post eens wat screenshots van je instellingen.

90% kans dat het gewoon aan de instellingen van je firewall of wmp ligt...

Screenshots van je windows mediaplayer en firewall aub :)

[ Voor 21% gewijzigd door Friedchicken op 17-12-2008 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows vista en mediaplayer 11.

Ook heb ik de tv even uitgehad en nu is het ip nr veranderd, laatste cijfers zijn nu 192.168.2.105, ik kan 'm wel pingen.

Van welke instellingen wil je een screenshot?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels weet ik hoe ik via Windows Firewall een poort kan openen, echter welke naam moet ik hierbij invullen en welke poortnummer?

Verwijderd

Topicstarter
Eindconclusie: Windows firewall, mccaffee heb ik uitgeschakeld niets lijkt te werken, samen met een kameraad dit proberen op te lossen helaas niet gelukt.

Onze conclusie is dat waarschijnlijk de sweex router te oud is, Betreft een sweex LB000020

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sweex router, daar gaat hier een lampje branden. Of dat was meer richten een webserver intern te hebben, NAT loopback.Mogelijk dat je ergens even een andere router kan lenen? Of anders kijken naar vervanging, nu is Sweex niet echt een top apparaat :P

Verwijderd

Topicstarter
wat voor een router zou je me dan aanraden?

• Friedchicken
Ik zou gelijk voor een degelijke modem & router & wireless in een gaan. http://www.routershop.nl heeft aardige dingen staan. 3Com en/of Linksys (broertje van Cisco).

Let even op dat je voor een juist gaat. Annex A is Analoge telefoon. Annex B is ISDN.

Ga er nu vanuit dat je internet via de telefoonlijn hebt...

http://www.routershop.nl/manufacturers/3Com/2/

[ Voor 7% gewijzigd door Friedchicken op 20-12-2008 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee via kabel...

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:34:
Ik zou gelijk voor een degelijke modem & router & wireless in een gaan. http://www.routershop.nl heeft aardige dingen staan. 3Com en/of Linksys (broertje van Cisco).

Let even op dat je voor een juist gaat. Annex A is Analoge telefoon. Annex B is ISDN.

Ga er nu vanuit dat je internet via de telefoonlijn hebt...

http://www.routershop.nl/manufacturers/3Com/2/
Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht, namelijk een Linksys wrt54g2, maar zelfs nu vind ie mijn tv niet.
Windows firewall is uitgeschakeld.....

• WebMax
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Omdat ik gisteren hetzelfde probleem met mijn net aangeschafte philips 32PFL9613 had als jij, kwam ik uit op dit topic.

Ik ben nog verder gaan zoeken en kwam op een newsgroup voor Windows Media Player onderstaande (gemeenschappelijk) probleem tegen: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/community/newsgroups/WindowsMedia...

Na het advies opgevolgd te hebben (UPnP had ik al geinstalleerd staan, maar voor de zekerheid even verwijderd en weer toegevoegd) en de services gestart te hebben, verscheen na korte tijd mijn TV als 'Onbekend apparaat' in de dialoog voor het delen van Media van Windows Media Player. De rest ging daarna volgens het boekje!

Hopelijk werkt dit voor jou ook. Succes!
Pagina: 1