Telfort: wel DSL, geen internet, heb ik 't goed aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Probeer bij iemand Telfort internet + vast bellen aan te sluiten met zo'n Zyxel modem. Alles volgens het boekje gedaan, het DSL lampje op de Zyxel gaat groen branden, maar het internet lampje brandt rood (en er komt geen internet uit).

De Telfort helpdesk raadde me aan om in het IS/RA punt het rode+blauwe draadje te verwisselen met het witte+oranje, maar dat hielp niet (dan gaat zelfs het DSL lampje niet meer branden, ook niet na 5~10 minuten wachten).

Omdat het "telefoonstopcontact" die op dat IS/RA punt zat er een beetje rot uit zag van binnen, heb ik dat ding vervangen door zo'n kastje wat Telfort erbij heeft geleverd, da's zo'n dingetje:

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/6271/telfortuv1.jpg

Nu komen er uit de muur 5 draadjes: rood, blauw, wit, oranje, en een gestript stukje koperdraad (zal wel aarde zijn?)

De vraag: wat moet ik nu precies waarop aansluiten? Ik dacht rood+blauw op de rode+groene van het aansluitstukje van telfort, of als dat niet werkt, eventueel wit+oranje op de rode+groene. Maar beide combi's werken niet (de eerste geeft wel DSL maar geen internet, de tweede ook geen DSL). Als ik ze allevier aansluit, d.w.z. rood+blauw op rood+groen en wit+oranje op zwart+geel, ook dan wel DSL maar geen internet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 11:59

IEF

Why so serious?

Klinkt alsof de lijn 'fout' is opgeleverd.

DSL aan (wel signaal), Internet rood betekent dat je modem op ISP instellingen werkt die niet kloppen.. wellicht dat de lijn van iemand anders (!) bij je opgeleverd is, of als het gaat om een overname van ADSL,
dan is de lijn misschien nog niet overgenomen.

Overigens heeft het modem autodetectie voor ISP WAN instellingen. Reset dus zeker even je modem op hem terug te forceren op Telfort/Tiscali instellingen.

Gebruik gewoon de rode/blauwe ader van je IS/RA punt. Reset je modem vervolgens, en gaat internet dan weer rood branden:

Bel met de Telfort Helpdesk en vraag of ze je modem wel online zien komen (qua signaal).
Zo nee, dan kun je ze vragen een KPN labelmonteur aan te sturen, die komt het boeltje testen en je IS/RA controleren.
Zo ja, dan is er wellicht toch iets met je modeminstellingen aan de hand, waar ze je dan prima mee moeten kunnen helpen :Y