Verwijderd

Topicstarter
Ik stond laatst te kijken naar de Samsung LE46A786 en de Sony KDL46X4500. Beide toestellen hebben LED backlight en een fantastische beeldkwaliteit. Helaas is de info over toestellen met LED diep verstopt in de merken gerelateerde topics ;( . De LCD's met deze LED's worden betaalbaarder en hebben vele voordelen op de beeldkwaliteit. Het zwart zou zelfs de kuro serie overtreffen. Hoe is jullie ervaring hiermee. Thuis ziet het er toch anders uit dan in de showroom.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbaar nog weinig gebruikers van LED LCD

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Ik heb me een tijd lang verdiept in LCD's (ongeveer een jaar geleden nu), en toen een 3/4 jaar geleden de eerste LEDs uit kwamen, vond ik die niet goed. Het probleem was dat het zwart inderdaad heel zwart was, maar je zag waar dynamic contrast zijn werk deed. Je zag dus de grenzen waar LEDs aan of uit gezet werden. Dus harde scheiding zeg maar. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Zolang dat niet is opgelost, vind ik het geen goede techniek. Maar goed, dat kan imddels al lang opgelost zijn, ik kijk er niet meer naar. Over een jaar of 5 begint mijn zoektocht weer (de vorige duurde 2-3 jaar ;))

/edit
Check eens op AVforums. Daar heb ik toen enorm veel info weg gezogen!!

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 20-12-2008 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks UltraSub

Ik ben zelf ook al meer als een jaar op zoek na een goede vervanger voor mijn CRT. Helaas zie ik nog te veel fouten in het beeld. Dit geld voor zowel LCD als Plasma. Ik stoor me vooral aan de vaak schokkende weergave van bewegingen. Sommige omschrijven het als bioscoopeffect of zoals de regiseur het bedoeld heeft. Dat is dan jammer voor de regiseur 8) want ik vind dat beweging echt vloeiend moet zijn, De nieuwe Z serie van sony gaat de goede kant op qua vloeiende beweging. Helaas zijn dit prijzige schermen. ( mijn keuze is toch 46" of 52") Daarbij schijnt Sony weer veel last te hebben van backlight bleeding of clouding. Aangezien we thuis veel films bekijken in een nauwelijks verlichte kamer is backlightbleeding enz niet gewenst. Dan zullen velen roepen dat Plasma een goede keuze is. Klopt, alleen wordt de tv bij ons heel intensief gebruikt. En bij daglicht is plasma weer de mindere van LCD ( en tevens hogere stroomverbuik ) Zodoende mijn interesse voor LED. Ik ben bang dat mijn zoektocht voorlopig nog niet over is, tenminste als mijn 12 jaar oude 32" JVC breedbeeld CRT er niet vroegtijdig mee stopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 02:17 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:46
Plasma gebruikt zeker niet meer stroom dan LCD. Dit fabeltje gaat niet meer op.
Waar LCD ALTIJD stroom slurpt met zijn backlight, vreet plasma een "gemiddelde" stroom.
Oftewel plasma verbuikt "niets" tijdens de donkere scenes en "veel" tijdens de lichte scenes.
Gemiddeld doet het niet onder voor een LCD in dezelde grootte.
Ikzelf heb een plasma, en die doet ook overdag bij vel/veel) licht prima zijn werk.
Ik denk dat je eerst een tijd zo'n toestel moet bezitten eer je er een oordeel over velt.
Ik ben blij dat ik mijn (extreem veel te dure top-of-the-line) breedbeeld CRT de deur uit heb gedaan. Die haalt het echt niet bij mijn "eenvoudige" 42" plasma.
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:56:
Thanks UltraSub

Ik ben zelf ook al meer als een jaar op zoek na een goede vervanger voor mijn CRT. Helaas zie ik nog te veel fouten in het beeld. Dit geld voor zowel LCD als Plasma. Ik stoor me vooral aan de vaak schokkende weergave van bewegingen. Sommige omschrijven het als bioscoopeffect of zoals de regiseur het bedoeld heeft. Dat is dan jammer voor de regiseur 8) want ik vind dat beweging echt vloeiend moet zijn, De nieuwe Z serie van sony gaat de goede kant op qua vloeiende beweging. Helaas zijn dit prijzige schermen. ( mijn keuze is toch 46" of 52") Daarbij schijnt Sony weer veel last te hebben van backlight bleeding of clouding. Aangezien we thuis veel films bekijken in een nauwelijks verlichte kamer is backlightbleeding enz niet gewenst. Dan zullen velen roepen dat Plasma een goede keuze is. Klopt, alleen wordt de tv bij ons heel intensief gebruikt. En bij daglicht is plasma weer de mindere van LCD ( en tevens hogere stroomverbuik ) Zodoende mijn interesse voor LED. Ik ben bang dat mijn zoektocht voorlopig nog niet over is, tenminste als mijn 12 jaar oude 32" JVC breedbeeld CRT er niet vroegtijdig mee stopt.

Carpe Diem

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:52

qless

...vraag maar...

Ik ben ook aan het kijken naar de 40" samsung met LED, in verschillende winkels al wezen kijken en ik vindt het het mooiste beeld van alle LCD's die er staan, zwart is echt zwart en ik zie geen problemen met LED bleeding...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 21:21
Als jullie het toch over stroomverbruik hebben de led tv's gebruiken ongeveer weer de helft van een lcd met normaal backlight.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Stroomverbruik vind ik nou eens echt niet boeiend. Laat er 100W per uur verschil in zitten. Voor een KW verschil moet je al 10 uur het scherm aan hebben staan. Na 10 uur verdien je een kwartje. Boh..
Voor gebruik overdag zijn twee dinge belangrijk:
1. Contrast, hoe groter, hoe meer direct omgevingslicht je kunt hebben
2. Reflectie van het scherm

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:46
UltraSub schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:19:
Stroomverbruik vind ik nou eens echt niet boeiend. Laat er 100W per uur verschil in zitten. Voor een KW verschil moet je al 10 uur het scherm aan hebben staan. Na 10 uur verdien je een kwartje. Boh..
Voor gebruik overdag zijn twee dinge belangrijk:
1. Contrast, hoe groter, hoe meer direct omgevingslicht je kunt hebben
2. Reflectie van het scherm
Met beiden eens.
Wel met de kanttekening dat LCD heel erg hard kan worden bij heel veel contrast. Plasma heeft hier i.m.o. minder last van.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
De tv zal bij ons denk ik gemiddeld 12 uurtjes per dag aan staan, zodoende dat ik Plasma niet als eerste keus had. Ik heb echter de laatste dagen het topic van panasonic plasma's eens doorgespit. Van dit topic wordt je in iedere geval een stuk vrolijker dan van de LCD topics.
Ik zat hierbij te denken aan de panasonic 46PZ85.
Morgen maar eens gaan kijken bij de MM
Pagina: 1