Plasma gebruikt zeker niet meer stroom dan LCD. Dit fabeltje gaat niet meer op.
Waar LCD ALTIJD stroom slurpt met zijn backlight, vreet plasma een "gemiddelde" stroom.
Oftewel plasma verbuikt "niets" tijdens de donkere scenes en "veel" tijdens de lichte scenes.
Gemiddeld doet het niet onder voor een LCD in dezelde grootte.
Ikzelf heb een plasma, en die doet ook overdag bij vel/veel) licht prima zijn werk.
Ik denk dat je eerst een tijd zo'n toestel moet bezitten eer je er een oordeel over velt.
Ik ben blij dat ik mijn (extreem veel te dure top-of-the-line) breedbeeld CRT de deur uit heb gedaan. Die haalt het echt niet bij mijn "eenvoudige" 42" plasma.
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:56:
Thanks UltraSub
Ik ben zelf ook al meer als een jaar op zoek na een goede vervanger voor mijn CRT. Helaas zie ik nog te veel fouten in het beeld. Dit geld voor zowel LCD als Plasma. Ik stoor me vooral aan de vaak schokkende weergave van bewegingen. Sommige omschrijven het als bioscoopeffect of zoals de regiseur het bedoeld heeft. Dat is dan jammer voor de regiseur

want ik vind dat beweging echt vloeiend moet zijn, De nieuwe Z serie van sony gaat de goede kant op qua vloeiende beweging. Helaas zijn dit prijzige schermen. ( mijn keuze is toch 46" of 52") Daarbij schijnt Sony weer veel last te hebben van backlight bleeding of clouding. Aangezien we thuis veel films bekijken in een nauwelijks verlichte kamer is backlightbleeding enz niet gewenst. Dan zullen velen roepen dat Plasma een goede keuze is. Klopt, alleen wordt de tv bij ons heel intensief gebruikt. En bij daglicht is plasma weer de mindere van LCD ( en tevens hogere stroomverbuik ) Zodoende mijn interesse voor LED. Ik ben bang dat mijn zoektocht voorlopig nog niet over is, tenminste als mijn 12 jaar oude 32" JVC breedbeeld CRT er niet vroegtijdig mee stopt.