Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPS] 1 UPS voor 2 servers?

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Thuis heb ik een tweetal servers staan (Clarkconnect & Debian 4.0) welke ik wil beveiligen met een APC Back-UPS CS BK650EI 650VA / 400W. Ik vraag me echter af hoe ik het moet oplossen met de data-kabel (hoe sluit ik die aan op 2 machines?). Want ik wil wel dat als de UPS in werking treed door een stroomstoring, hij bij een bepaalde (lage) accu-lading een seintje doorgeeft aan beide servers om op tijd af te sluiten. Op beide servers wil ik uiteraard apcupsd draaien ;) Hoe zou ik dit op moeten lossen zonder 2 UPS'en te moeten kopen?

Verder wil ik daar ook mijn modem en switch op aansluiten, ik vraag me af hoe het moet? Want op de UPS zitten enkel doorlus-stekkers voor de computer...

De genoemde UPS zou trouwens wel genoeg moeten zijn denk ik, want de servers zijn enkel een PIII-667 Compaq Deskpro en een PIII-866 Compaq Presario.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kienwaiwong schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:56:
Verder wil ik daar ook mijn modem en switch op aansluiten, ik vraag me af hoe het moet? Want op de UPS zitten enkel doorlus-stekkers voor de computer...
Gewoon een stekkerdoos gebruiken? :? Of snap ik de vraag niet? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Met een splitted serial cable misschien?

Afbeeldingslocatie: http://www.antonline.com/newimages/Thumbnail/1011617893.jpg

• Josefien
Gizz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:57:
[...]

Gewoon een stekkerdoos gebruiken? :? Of snap ik de vraag niet? :P
Maar een stekkerdoos heeft geen PC-voedingsstekker. Of moet ik een doorluskabel kopen, die doorknippen en er een stekkerdoos op vastschroeven? Kan ik het dan zo veilig gebruiken?
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:00:
Met een splitted serial cable misschien?

[afbeelding]
Heeft de UPS geen USB-kabel? Op de site van Alternate wordt vermeldt dat de UPS met een USB-aansluiting verbinding maakt met de computer. En verder... zou door zo'n splitted serial cable de UPS niet in de war raken? Want voor zover ik weet kan de computer ook signalen sturen naar de UPS... En tot slot: ik heb zo'n kabel nog nooit in de winkel zien liggen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

kienwaiwong schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:09:
[...]

Maar een stekkerdoos heeft geen PC-voedingsstekker. Of moet ik een doorluskabel kopen, die doorknippen en er een stekkerdoos op vastschroeven? Kan ik het dan zo veilig gebruiken?
Er zijn ook stekkerdozen met de aansluiting voor een UPS. Of even zelf eraan bevestigen.

Money for nothin' and your chicks for free

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zorg dat 1 server de UPS in de gaten houdt en maak een script wat de andere server(s) ook down gooit wanneer noodzakelijk? Zo werk ik iig.

[ Voor 7% gewijzigd door J3roen op 17-12-2008 13:14 ]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Sluit één server aan op de UPS, laat deze als hij gaat afsluiten wegens stroomgebrek de andere server ook een seintje geven om af te sluiten (is linux, dus moet niet zo'n probleem zijn om even wat te scripten).

spuit11 en spuit12 hieronden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door trinite_t op 17-12-2008 13:14 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

kienwaiwong schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:56:
Op beide servers wil ik uiteraard apcupsd draaien ;) Hoe zou ik dit op moeten lossen zonder 2 UPS'en te moeten kopen?
Installeer de software op één server. Zorg dat deze op het juiste moment een script draait wat Server2 een nette shutdown geeft en klaar...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Josefien
Ik beschik eerlijk gezegd nog niet de nodige kennis om een script te schrijven, zeker nog niet op Linux :| En verder... een nog grote punt zou dan zijn dat als toevallig op dat moment de machine waarop de UPS staat, tijdelijk is uitgeschakeld, de andere helemaal geen seintje meer krijgt om af te sluiten...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

software die bij de ups hoort installeren, dan kan je via netwerk n seintje geven aan andere computers.. :)
of je installeert de expansion module voor meerdere pc's.. (die heb ik hier, stuur maar ff n DM)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 17-12-2008 14:20 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
kienwaiwong schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:09:
[...]

Zoals jij schrijft kan het (mits je een beetje netjes klust), maar ik weet zeker dat er stekkerdozen te koop zijn waarin je een C13-stekker kunt steken. Onlangs nog ergens gezien, alleen was dat een redelijk unieke speciaalzaak in hartje Groningen ;)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik heb zelf eens zoon voeding-stekker naar stekkerdoos gemaakt, werkt perfect. Let wel op dat je er niet teveel op aansluit en dat deze apparaten niet uitgeschakeld worden als de accu's leeg zijn.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1