Thuis heb ik een tweetal servers staan (Clarkconnect & Debian 4.0) welke ik wil beveiligen met een APC Back-UPS CS BK650EI 650VA / 400W. Ik vraag me echter af hoe ik het moet oplossen met de data-kabel (hoe sluit ik die aan op 2 machines?). Want ik wil wel dat als de UPS in werking treed door een stroomstoring, hij bij een bepaalde (lage) accu-lading een seintje doorgeeft aan beide servers om op tijd af te sluiten. Op beide servers wil ik uiteraard apcupsd draaien
Hoe zou ik dit op moeten lossen zonder 2 UPS'en te moeten kopen?
Verder wil ik daar ook mijn modem en switch op aansluiten, ik vraag me af hoe het moet? Want op de UPS zitten enkel doorlus-stekkers voor de computer...
De genoemde UPS zou trouwens wel genoeg moeten zijn denk ik, want de servers zijn enkel een PIII-667 Compaq Deskpro en een PIII-866 Compaq Presario.
Verder wil ik daar ook mijn modem en switch op aansluiten, ik vraag me af hoe het moet? Want op de UPS zitten enkel doorlus-stekkers voor de computer...
De genoemde UPS zou trouwens wel genoeg moeten zijn denk ik, want de servers zijn enkel een PIII-667 Compaq Deskpro en een PIII-866 Compaq Presario.