• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-01 17:39
Dag allemaal,

Ik zou graag jullie expertise willen inschakelen voor het maken van een keuze voor een TV. Ik weet dat dit soort topics vaak de revu passeren, maar er zijn zoveel modellen dat je de bomen door het bos niet meer kan zien. Ik ben denk ik op zoek naar een 37" LCD/Plasma (maakt mij op zich niet uit welke technologie). Ik zit 2,5 meter van de TV af, dus ik denk dat 40" te groot zal zijn? Daarnaast wil ik ook niet dat de TV teveel aandacht in de woonkamer gaat trekken.

Anyways, mijn idee was dus om een degelijke 37" 100Hz TV aan te schaffen en ik zie via de Tweakers.net PriceWatch maar een handje vol die daar aan voldoen:

- Samsung LE37A656 http://tweakers.net/price...ng-le37a656.html#tab_info
- Samsung LE37A686 http://tweakers.net/price...ng-le37a686.html#tab_info
- Sharp Aquos LC-37XL8E http://tweakers.net/price...s-lc-37xl8e.html#tab_info

Ik heb op meerdere review sites gekeken, zoals hdtvtest.co.uk, maar ze testen maar weinig 37" TV's (is niet een gangbare maat lijkt wel). Ik weet ook niet of 100Hz wel echt een must is, want het lijkt niet op al teveel 37" TV's te zitten.

Mijn budget is rond de 1.000 - 1.200 EUR en zal er vooral Ziggo digitale televisie en DVD films op kijken (via HDMI). Ik speel geen consoles en ga hem ook niet aansluiten op de PC. Ben van plan op termijn een Bose 3-2-1 set te kopen voor surround, maar hoop dat de TV speaker goed genoeg is voor nu.

Ik sta uiteraard open voor suggesties (ook andere beeld-diagonalen als daar reden voor is).

Meer informatie kan ik even niet op komen, maar alvast voor de suggesties.

Mvg, Alastair

Verwijderd

Je kunt sowieso de juiste maat bepalen door een tv na te maken van hout of papier. Je weet dan vanzelf hoe groot het werkelijk is. Daarnaast oogt een tv die aan de muur hangt kleiner dan eentje op een meubel.

Een van de beste 37" tv's is de Panasonic PX80. Ik weet niet of je die al hebt meegenomen of dat ie afvalt omdat het HDready en plasma is, maar ik zou er eens naar kijken!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Voor dat geld kun je een behoorlijke tv kopen. zelfs groter kwa inches. Omdat je aangeeft niet echt voor HD materiaal te gaan zal ik idd eens kijken naar wat HD ready schermen. Samsung en Panansonic hebben hele mooie voor iets meer dan de helft van je budget. Dan hou je nog geld over ook. Deze schermen kunnen, mocht je later toch HD materiaal gaan bekijken, ook hier prima mee overweg. Je kijkafstand is prima voor dit soort beeldschermen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59
Eens met bovenstaand commentaar.
Ik denk dat je aardig uit de weg kan met HD-Ready.

Overigens is niet bij voorkeur hoe groter hoe beter... daar zijn de meningen over verdeelt. Ik heb 37" op 3,5 meter en vind het groot zat. Daarnaast ook de reden dat ik niet een mega zwartvlak in mijn huiskamer wil hebben als het uit staat... oftewel 37"bevalt mij uitstekend.

Terug naar je wensen/eisen pakket.
Je budget is ruim voldoende, alleen je wensen/eisen mag je best scherper neerzetten...

Denk ook aan praktische zaken:
- hoeveel HDMI uitgangen?
- ingebouwde DVB-C tuner of niet?
etc...

Zelf heb ik een Panasonic TX 37LZD800 en ben hier erg over te spreken. Wel aan de bovenkant van je budget en hij bevalt mij uitstekend.

wijze woorden

• loc
Hartelijk dank voor de reacties, het een en ander is me duidelijk geworden. Ik zat zelf ook al te denken om een stuk papier te snijden van 32" en 37", gewoon om te kijken hoe het staat en hoeveel aandacht het trekt in de kamer. Ik vind het ongelooflijk dat mensen maar gewoon de grootste TV kopen die hun portemonee kan hebben en dan staat er zo'n bakbeest in de woonkamer.

De PX80 had ik ook gezien omdat hdtvtest.co.uk helemaal weg is van die TV. Hoe verhoudt deze zich tot de LZD800 welke Zosas noemt? Ik zal mijn consumenten gids er eens op nalezen wat zij over de LZD800 zeggen, want het is de beste koop in het November 2008 nummer. Ik moet zeggen dat ie wel duur is voor een 37", je kan menig 40" en groter kopen voor de prijs van de LZD800. Het is natuurlijk wel een recente TV met de nieuwste snufjes, zie je echt verschil in beeldkwaliteit door die snufjes Zosas?

Verdere eisen zijn eigenlijk 2 of meer HDMI uitgangen. Wat betreft turner zou ik graag wat meer informatie krijgen. Ik zie overal DVB-C/T/etc. Wat is het verschil? Ik weet dat je via de PCMCIA slot op de Sony Bravia TV's met een alphacrypt kaart digitale televisie kan ontvangen, is dat ook mogelijk bij die Panasonics? Zo niet, heb ik neem ik aan nog steeds mijn Humax decoder nodig, wat heb je dan aan een DVB-C tuner?

Zosas bedankt voor de suggestie, ik denk dat op dit moment die TV op mijn nr. 1 staat, want volgens mij is die PX80 alweer wat ouder is het niet?

Mvg, Alastair

• Valandil
loc schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:23:

De PX80 had ik ook gezien omdat hdtvtest.co.uk helemaal weg is van die TV. Hoe verhoudt deze zich tot de LZD800 welke Zosas noemt? Ik zal mijn consumenten gids er eens op nalezen wat zij over de LZD800 zeggen, want het is de beste koop in het November 2008 nummer. Ik moet zeggen dat ie wel duur is voor een 37", je kan menig 40" en groter kopen voor de prijs van de LZD800. Het is natuurlijk wel een recente TV met de nieuwste snufjes, zie je echt verschil in beeldkwaliteit door die snufjes Zosas?

Verdere eisen zijn eigenlijk 2 of meer HDMI uitgangen. Wat betreft turner zou ik graag wat meer informatie krijgen. Ik zie overal DVB-C/T/etc. Wat is het verschil? Ik weet dat je via de PCMCIA slot op de Sony Bravia TV's met een alphacrypt kaart digitale televisie kan ontvangen, is dat ook mogelijk bij die Panasonics? Zo niet, heb ik neem ik aan nog steeds mijn Humax decoder nodig, wat heb je dan aan een DVB-C tuner?

Zosas bedankt voor de suggestie, ik denk dat op dit moment die TV op mijn nr. 1 staat, want volgens mij is die PX80 alweer wat ouder is het niet?

Mvg, Alastair
PX80 is inderdaad iets ouder, maargoed volstaat nog steeds m.b.t. je wensen.
Ook 37"zal je de eerste dagen groot gaan vinden, maar geloof me, dat went echt.

Waarom ik voor de LZD800 heb gekozen: kwam overal goed uit de test, zowel beeld als geluid. Daarnaast was het toen ik deze kocht het meest recente model. Allicht wat features waarvan ik nooit gebruik ga maken, maar na zolang wikken en wegen moest ik eens de knoop doorhakken.

Maak een wensenlijst wat de TV moet kunnen (houd rekening dat je vaak een tv voor meerdere jaren koopt, dus let ook op wat hij over 4 jaar moet kunnen). Maak een budget.
Maak een lijst van tv's die aan je wensenpakket voldoen en binnen budget vallen.
Ga langs winkels en ga ze bekijken en maak een keuze..

wijze woorden

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38
Voor dat geld kan je ook een Sony 40W4500, schijnt een van de beste LCD tvs te zijn. Zag net op frontpage bij pricewatch dattie 1050 euro is.

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 21:56
Je kunt ook eens naar de Philips 37PFL7403 kijken. Die is te krijgen voor minder dan 900 euro en heeft in een duitse test zijn veel duurdere broer 37PFL9603 verslagen. In de 37 inch categorie vind ik dat de mooiste lcd en daarom overweeg ik die binnenkort te gaan kopen.

Philips heeft vaak een wat scherper beeld en wat hardere kleuren. Daar moet je van houden en dat is persoonlijk. Zelf gaan kijken zal duidelijk maken waar jouw voorkeur naar uitgaat.

Succes met je keuze!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• loc
Bedankt voor je reactie Joep.
Ik had eigenlijk mijn zinnen al gezet op die Panasonic, maar nu komt er toch een goed alternatief bij!! De specs van beide TV´s liggen wel erg dicht bij elkaar moet ik zeggen, en toch een prijsverschil. Denk dat de doorslag in de winkel moet geschieden als ik het beeld kan vergelijken.

Lijkt wel alsof die Philips blauw is of lijkt dat maar zo? Zwart van de Panasonic is wellicht iets neutraler, maar dat zal ik moeten zien in het echt.

Is er nog een verschil met het 3ms LCD paneel van Philips en de 6ms van Panasonic, of merk je dat verschil eigenlijk niet? Ook lijken mij de speakers van de Panasonic wat beter. Wat een moeilijke keuze toch weer!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 14:32

PK

De 37xl8e va Sharp is laatst getest in een Duits blad samen met de px80, een philips 7403? en een 37" hd ready Sony. De Sharp kwam er als beste uit qua beeld. Het geluid was echter minder.

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 21:56
Ik had eerst ook mijn focus vooral op Panasonic.
Tijdens mijn bezoek aan de Harendse Smid zag ik een concert van Andre Rieu wat digitaal werd uitgetoond. Daarbij hadden alle Panasonics een vreemde kleurenverwerking van de roze pilaren die in dat concertgebouw stonden. Dat roze bewoog erg waardoor die pilaren eruit gingen zien als een roze waas, een wolk. Een echt verkeerde kleurverwerking. Dit merkte ik bij de 37LX85, 37LZD85 en de LZD800. De andere merken hadden dit probleem met kleurverwerking niet. Dat heeft me aan het denken gezet.

Daarnaast heeft Philips in de meeste modellen een betere analoge tuner zitten. Dat is voor mij ook van belang, omdat ik hier nog steeds geen digitale kabel kan krijgen. Vandaar dat voor mij de Philips 37PFL7403 op dit moment de beste keuze is. Ik verwacht pas het 2e kwartaal van 2009 te gaan kopen. Dan pas komt voor mij die moeilijke keuze!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Verwijderd

Wellicht een minder gangbare suggestie de Toshiba 37RV555D!

http://www.play.com/Elect...CD-TV/ProductReviews.html

Volgens mij gebruikt Toshiba Onkyo speakers dus dan zou het geluid niet heel slecht moeten zijn!

• Valandil
joep meloen schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:15:
Je kunt ook eens naar de Philips 37PFL7403 kijken. Die is te krijgen voor minder dan 900 euro en heeft in een duitse test zijn veel duurdere broer 37PFL9603 verslagen. In de 37 inch categorie vind ik dat de mooiste lcd en daarom overweeg ik die binnenkort te gaan kopen.

Philips heeft vaak een wat scherper beeld en wat hardere kleuren. Daar moet je van houden en dat is persoonlijk. Zelf gaan kijken zal duidelijk maken waar jouw voorkeur naar uitgaat.

Succes met je keuze!
Let op met onder andere de 37PFL9603. Deze had ik ook op het oog, echter bij audio via een externe bron (oftwel bijvoorbeeld je surround set) heb je te maken met lipsync.

Je audio loopt extern niet synchroon met het beeld. Dit komt door dat de PFL teveel tijd nodig heeft tijdens de beeldverwerking. Oftewel het beeld komt iets later. Mocht je een receiver hebben met audiodelay (min. 200ms) dan kan je dit makkelijk verhelpen. Was voor mij een reden om af te haken voor de tv, want die wilde ik ook als eerste kopen.

wijze woorden

• PaulCobben
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02-2022
Is misschien de 37LG6000 iets voor je.
Superbeeld en geluid en erg aantrekkelijk geprijsd.

Afbeeldingslocatie: http://www.qplaza.nl/images/Scarlet.jpg

LG 37LG6000 specificaties

LCD
• Beeldformaat: 37 inch / 94 cm
• Full HD
• 100Hz
• Resolutie 1920×1080
• Helderheid 500 cd/m²
• Contrastverhouding 50000:1
• Kijkhoek H : 178°, V : 178°
• Kleurenreproductie (R,G,B,) 10Bit
• Reactietijd 4ms
• WCC (Wide Color Control)
• Levensduur (u): 60.000

Inputsignaal
• Analoog: PALI/I’,PAL/SECAM BG/DK,secam L/L’, NTSC M (enkel AV)
• Digitaal DVB-T (CI type)

Video
• Aspect ratio: 16:9
• Kleurtemperatuur controle: Cool, Medium, Warm
• 24p Real Cinema (24p 5:5 Pull Down)
• Booster ON/OFF (Digital)
• Aspect ratio correctie: 16:9, Just Scan, Original, 4:3, 14:9, Zoom1, Zoom2
• Just Scan (0% overscan): HDMI/Component: 1080i/1080p/720p
• Picture status mode Sensor: Vivid, Standard, Cinema, Sport, Game, Expert 1, Expert 2
• DTV Signal Strength (Digital)

Audio
• Uitgangsvermogen: 10W + 10W
• Luidspreker systeem: 2-weg, 4-luidsprekers
• Dolby digital decoder
• Surround system SRS TruSurround XT
• Clear voice
• Geluidsmodus: Standaard, Muziek, Cinema, Sport, Game, Expert 1, Expert 2
• SRS Trusurround XT

USB 2.0
• Systeem upgrade
• Bestandstype: JPEG, MP3

Kenmerken
• Intelligent Sensor
• EPG (SI) Electronic Program Guide
• 1080P bron input HDMI: 60p/50p/30p24p, Component: 60p/50p
• AV input navigatie
• Input labeling
• Quick View
• Oudercontrole
• Kinderslot
• Simplink (HDMI CEC)
• Teletekst: 1.000 pagina’s
• Aantal osd menu talen: 22
• CI Slot
• Quick view

Aansluitingen
• USB 2.0
• AV in
• RF in
• Scart RGB
• Scart
• Component (Y,Pb,Pr) input
• Digitale audio uit: optisch
• HDMI/HDCP input zijkant: HDMI 1.3 + Deep color 3x (480p/576p/720p/1080i/1080p)
• Pc audio in
• RGB in (D-Sub)
• RS-232C (control/SVC)

Verbruik
• Verbruik max: 190W
• Verbruik stand-by: 1W

Afmetingen en gewicht
• Afmetingen b x h x d incl. voet: 929 x 796.4 x 379.5 mm
• Afmetingen b x h x d zonder voet: 929 x 665 x 98.7 mm
• Gewicht: 21,2kg

Stijl kast
• Voorkant: Hoogglans zwart