Toon posts:

TV van Nederland naar Curacao

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: Ik weet niet precies in welk hokje mijn vraag past. Ik heb hem hier maar gedropt.
Indien niet goed verneem ik dit graag.

Mijn vraag:
Ik ga voor mij werk zeker 3 jaar naar Curacao. Nu zijn we daar naast alle gemakken van Nederland ook nog is voorzien van lekker weer. Echter hebben we daar geen Nederlandse TV en kunnen we dit ook niet ontvangen via de Astra omdat deze buiten het zicht ligt.

Nu is er een oplossing via http://cur.media-one.tv alleen dit is een realtime oplossing ennnnnnnnn het kost een boel geld.. en me eer te na om zelf niet wat te bouwen.

Nu is mijn vraag is er iets te realiseren middels een PC die aan de CAI en het netwerk gehangen wordt.
En bv. middels XP Media Centre programma's te bekijken / opnemen via het internet. De oplossing van
http://cur.media-one.tv is namelijk realtime en als ik s'avonds thuis kom zit ik met tijdsverschils snachts in
nederlands naar de herhalingen van hart van nederland te koekeloeren.

Ik heb een Compaq pentium 4 2,8Ghz, 1024mb, hauppage met twee tuners die ik voor dit doel kan inzetten.
In Nederland heb ik een verbinding van 20Mbps down en 2,5Mbps up.
In Curacao is de verbinding max: 2Mbps down en 1Mbps up.

- Wat voor software heb ik nodig? ik kan wel op afstand inloggen middels bv teamviewer maar dan heb ik geen geluid.. Kan ik de MCE afstandsbediening behouden?
- wat voor verbinding moet ik opbouwen? VPN?
- Iemand ervaringen ermee?
- Iemand nog andere ideeen? Kan ik bv me pc in nl ook aan de tel lijn hangen en dan middels voip van pc naar pc en dat hij hem in nl overpakt naar normale lijn? kan ik s'avonds met KPN gratis naar alle nummers bellen >:) zonder dat de "andere kant" meteen moet skypen etc.

Hoor het graag!

• jwhderksen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-04-2024
hallo drasz.

ik heb een tijd op aruba gewoond en ik werd daar destijds voorzien van BVN televisie. Het beste van Vlaanderen en Nederland.

In kroegen kunnen ze vaak wel SBS etc ontvangen vanwege voetbalwedstrijden die ze dan live uitzenden via de tv. Er is een mogelijkheid alleen ik zou zelf niet weten hoe ze dat doen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Sick Nick

Drop the top!

Wat jij nodig hebt is een slingbox :) Geen energieslurpende (en mogelijk crashende pc) nodig, gewoon kastje neer zetten met internet en tv aansluiting. Kan je lekker via internet je tv bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Slingbox kan dat alleen op digitale TV? en is er ook een mogelijkheid van opnemen om het tijdsverschil te overbruggen?

op upc.nl staat dit niet echt...

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Of anders een Dreambox met een harddisk erin? Klasgenoot van mij heeft ook zo'n ding en die kan ook rustig op school zitten TV kijken via thuis.

Of het nu binnen NL blijft of naar Curacao gaat lijkt me niet relevant dan :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Remote Desktop/ vpn oplossingen zijn echt te traag om tv te kijken via internet. Je zou wellicht een tvkaartje i.c.m. Windows media encoder kunnen proberen. Maar dan nog is het de vraag of jouw Curacaose internetverbinding dit gaat trekken.

Zie trouwens een aantal topics hierover:
NL TV kijken vanuit buitenland dmv pc+tvkaart
tv kaart delen via netwerk
Video van Tv kaart broadcasten over een netwerk*

Er zijn trouwens redelijk wat Nederlandse tv streams op internet beschikbaar. Ik noem maar een NOS Journaal, P&W stream, Politiek 24, TMF. Overigens staat zo'n beetje alle uitzendingen een dag later op uitzendinggemist.nl, rtlgemist.nl en sbs.nl (programma gemist). En zoals hierboven al wordt gezegd, is er het BVN kanaal op Curacao (met b.v. uitzendingen van DWDD etc).

Daarnaast is het weer op Curacao dusdanig goed, dat je meer op het strand zal vertoeven dan binnen achter de buis hangt. Waarom tv kijken als je kan chillen op de strandjes Kas Abou, Porto Marie, de Kleine Knip, bij de Zanzibar, of een film kijken op Mambo beach etc :)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
De Pro-versie van de slingbox kun je gebruiken als tv-tuner. Deze kun je hierna hangen aan je internetverbinding en je kunt dan streaming tv kijken via het internet.

http://www.slingmedia.com/go/slingbox-pro-connections

Heeft UPC niet net als Ziggo een online livetv dienst? Ik kan via de website van Ziggo tv kijken mits ik een ziggo-ip heb. Als je dus een VPN-verbinding zou maken met een PC in ziggogebied is het ook mogelijk zonder slingbox.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

suc6, met die gammele internetlijnen op curacao....take your loss and ga lekker BVN kijken, want ik kan je nou al vertellen dat je dat een boel inspanning en frustratie gaat besparen ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het niet direct afschuiven op de internet verbinding, ik vraag me gewoon af wat is er mogelijk..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:14:
Ik wil het niet direct afschuiven op de internet verbinding, ik vraag me gewoon af wat is er mogelijk..
Ik heb zo geen suggesties, maar als je iets hebt / ergens mee bezig gaat; laat het ons weten. Zit zelf ook in het buitenland (Finland) en heb sowieso al geen toestemming om een schotel neer te zetten dus een alternatief is zeker gewenst :)

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Mediacenter kan je helaas niet remote tv kijken alleen op de device zelf
Media Portal kan het wel, echter is dit nog niet te transcoden naar een streamable bitrate.
Dus je internet verbinding in NL moet 6-10MB upload hebben

Dreambox (=prijzig en dvb-c/s) Deze heeft VLC output en dit is via een PC te transcoden,waardoor je het ergens anders kan kijken..

Hopelijk weet je nu iets meer, of je er wat mee kan is een tweede.

Where ever you go, there you are

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HenkEisDS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:02:
Heeft UPC niet net als Ziggo een online livetv dienst?
Nope, UPC verkoopt Slingboxen :z

Oslik blyat! Oslik!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Karig van UPC hé.

Misschien heb je een kennis die een ziggo abonnement heeft. Als je dan via VPN verbinding met zijn netwerk maakt krijg je toegang tot het netwerk van ziggo en dus ook hun livetv dienst.

Misschien dat je jezelf zoals rikm zegt wat moet verdiepen in VLC. VLC is een mediaspeler, maar kan ook media streamen. Hoe het dan zit met zappen ed weet ik niet, ik heb het alleen nog voor elkaar gekregen met een lokaal bestand.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou natuurlijk in nederland een PC kunnen neerzetten met Media Center (of iets vergelijkbaars) en alles wat je zou willen zien opnemen op de harddisk.

en vervolgens vanuit Curacao deze opgenomen video downloaden, echter door de lage snelheid kost het je veel meer tijd om de video over te gooien dan om het te bekijken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1