Harddisk Opslag Kast

Pagina: 1
Acties:

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een groot aantal backup harddisks liggen die ik netjes wil opslaan. Weet iemand hier een goede oplossing voor? Bijvoorbeeld een rack waar ik 20 schijven in kan opslaan, zoals bij cd's/dvd's gebruikelijk is.

Ik gok dat er wel iets voor bestaat, ik kan het alleen absoluut niet vinden. De zoektermen "storage", "opslag", "rack" of "kast" in combinatie met "harddisk" zijn helaas geen gelukkige combinatie, omdat het altijd over de harddisk zelf gaat.

Mocht er geen oplossing beschikbaar zijn dan kan ik altijd zelf nog gaan klussen, maar ik heb liever een kant en klare oplossing.

Thanks!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik gebruik hier altijd een ouwe schoenendoos voor, maar je kunt ook een kleine kluis overwegen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• diffx
  • Niet online
Had ik er misschien nog even bij moeten zetten, maar het is voor professioneel gebruik. Vandaar dat ik het ook netjes wil hebben.

De eventuele kast komt weer in een brandkast te staan, waar vrijwel dagelijks harddisks in- en uitgehaald worden. De schijven liggen nu los te slingeren in die brandkast.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:39
Misschien kun je bij een computershop een OEM verpakking scoren waar 20 HD's in verpakt werden oid.

_██_
(ಠ_ృ)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voldoet een gewone kast of ladeblok (bij voorkeur afsluitbaar) o.i.d. niet? Je kan desnoods met wat plankjes zelf iets knutselen zodat je ze mooi kan indelen/opstapelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Noork op 17-12-2008 12:10 ]

• diffx
  • Niet online
Atomsk schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:48:
Misschien kun je bij een computershop een OEM verpakking scoren waar 20 HD's in verpakt werden oid.
Daar zat ik al aan te denken ja, of misschien van die plastic doosjes waar losse HD's in zitten.
Noork schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:09:
Voldoet een gewone kast of ladeblok (bij voorkeur afsluitbaar) o.i.d. niet? Je kan desnoods met wat plankjes zelf iets knutselen zodat je ze mooi kan indelen/opstapelen.
Dat zal wel lukken, maar ik kan niet geloven dat er geen harddisk kasten te koop zijn. Dus hoop dat er iemand toevallig van iets dergelijks gehoord heeft: zo niet dan zit er niets anders op dan zelf te gaan knutselen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste bedrijven die op die manier werken met backup zullen eerder geneigd zijn om een SAN of een tapelibrary aan te leggen - dat is ws de reden dat je niet echt iets vindt ;)

Waar je even naar zou kunnen kijken is een opslagrek voor dubbel-cd's. Die zijn ongeveer net zo groot als een 3'5" schijf volgens mij, zou me niks verbaden als dat mooi past :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:52:
Waar je even naar zou kunnen kijken is een opslagrek voor dubbel-cd's. Die zijn ongeveer net zo groot als een 3'5" schijf volgens mij, zou me niks verbazen als dat mooi past :)
LOL.

/me loopt naar kast.
/me pakt 3,5" Fujitsu schijf.
/me loopt 2 meter verder.
/me schuift schijf in lege slot van dubbelcd-rack.

Yup .. past prima :+

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets misschien, iets beters kan ik niet vinden:
http://www.crunchgear.com...d-hard-drive-storage-box/

• diffx
  • Niet online
Nou ja, weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben die er over nadenkt :)

Thanks voor de suggesties allemaal, zal eens kijken wat ik met die dubbel-cds kan.
Pagina: 1