Toon posts:

[XP] C: Zichtbaar admin only. Geen domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb hiervoor al gezocht op het internet maar ik kan het niet echt vinden.

Er is een tool die er voor zorgt dat je op gebruikers niveau rechten kan indelen op de C:.
Hiermee bedoel ik dat de computer NIET in een domein staat.

Ik heb 1x een Virtual computer.
1x beheerder
3x gebruikers

De beheerder mag de C: wel zien en overal rechten op hebben.
De gebruikers mogen de C: niet zien en alleen lees en schrijf rechten op hun home directory hebben.

Ik loop tegen het probleem aan dat je in XP zonder domein niet kan aangeven op gebruikers niveau dat de C: zichtbaar is voor de beheerder en niet voor de gebruiker.
Ik heb hier een tool voor nodig.
Ik weet dat er zo een tool is, dit heeft mijn leraar verteld.
Maar hoe deze tool heet wil hij niet zeggen.

Kunnen jullie mij hieraan helpen of weet iemand hier waar ik het over heb?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gr, Jack

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 09:02

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhmm? gpedit.msc? :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kan dus niet per gebruiker met gpedit zonder domein.. met domein zou het kunnen.
Ik heb echt vanalles al geprobeerd.. maar GPedit is het niet. Ook dit heb ik door gelopen.

de optie van de C: niet laten zien staat erin maar dat is direct voor alle gebruikers en dit kan je niet per gebruiker instellen.

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb het gevonden en uitgevoerd.
Wanneer je naar registry hkey localmachine gaat -> software -> Microsoft -> Windows -> Currentversion -> policies mapje explorer aangemaakt met daarin de DWORD ''NoDrives'' Decimaal 4.

Hierna was voor alle gebruikers de schijf weg. Dit was opzich ook niet zo erg.

Deze topic mag gesloten worden ^^

Gr, Jack

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien heb je toch nog wat aan.

Het is wel degelijk een policy (daarom staat hij daar ook onder in het register), te configureren via:

GPEDIT.MSC

User Configuration -> Administrative Templates ->
Windows Components -> Windows Explorer ->
"Hide these specified drives in My Computer"

Omdat het onmogelijk is om van te voren te bepalen welke combinatie de beheerder wil hebben, is de standaard set aan te passen.
Bron

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is op de user. En als een user geen admin rechten heeft kan ik dat niet uitvoeren. Ook kan ik dan geen script hier voor maken.

Maar het is goed gekomen. Een beheerder weet dat die hiden is. Maar wel bedankt voor de informatie!!
Ga ik thuis toch maar eens proberen :P

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gebruik in het vervolg gewoon steadystate hiervoor, da's nl de MS tool die hiervoor bedoeld is.

http://www.microsoft.com/...sharedaccess/default.mspx

Overigens kan het met gpedit.msc ook wel. Policy's aanmaken en daarna met NTFS-rechten de admins een deny op de "group policy folder" geven. Users krijgen dan wel de policy, admins niet..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1