Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarschuwing Opera: "public Internet requests data from you"

Pagina: 1
Acties:

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Tijdens het surfen van 'normale' websites krijg ik deze mededeling:

Error!
A page on the public Internet requests data from your private intranet. For security reasons, automatic access is blocked.

You tried to access the address http://www.nu.nl/wetensch...aster-op-openingszin.html, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.
Make sure your Internet connection is active and check whether other applications that rely on the same connection are working.

Als ik met Firefox naar dezelfde pagina ga is er geen probleem. De mededeling verscheen het eerst bij de forums van Notebookreview.com, daarna ook bij andere websites.

Wie weet wat dit precies is en of het iets serieus is?

een Google search leverde dit op maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

systeem: Windows XP Sp3 met Opera 9.62

Update: Firefox geeft nu8 ook af en toe een melding:

THOMSON ST5x6v6 THOMSON logo

Netwerkfout...

De door u gevraagde host kon niet worden bereikt. Klik op de onderstaande link om het nog eens te proberen.

http://gathering.tweakers.net/forum/myreact

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 11:16 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik gebruik opera 9.63 en ik zie geen waarschuwing..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemd probleem. Heb dit soort meldingen nog nooit gezien met Opera (9.62& nu 9.63)

Heb je dit ook met IE? Gebruik je een proxy o.i.d.? Kun je desnoods testen met b.v. een proxy en een andere dns (open dns o.i.d.)? Kun je de Speedtouch resetten? Staan de beveiliginsinstellingen wellicht te hoog (cookies uit e.d.)? Heb je je systeem gescant op spyware/malware?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Mijn laptop is rechtstreeks aangesloten op een Thomson ADSL modem via een ethernet kabel.

Ik heb nu de boel opnieuw opgestart en krijg nu nog geen meldingen (voorlopig).

Beveiligingsintellingen staan niet bijzonder hoog.

Ik zal eens scannen op Malware ja.

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 11:40 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
beetje vreemd om een topic in B&V te openen zonder eerst even op malware te scannen ;)

Naast bovenstaande, heb je een adblocker oid geinstalleerd staan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik achtte het vrijwel uitgesloten dat ik malware heb binnen gehaald omdat ik geen onveilige dingen doe met mij pc. Maar goed nu dus wel gescand met Avira en Spybot, geen infecties zo te zien.

Af en toe krijg ik weer die vreemde meldingen zoals ik hierboven heb beschreven, ook met tweakers. Het valt me ook dat het lampje van het modem dan soms knippert. Betekent dat automatisch dat het probleem ligt bij de lijn naar mijn provider?

Ik gebruik gewoon de standaard Windows fire wall. Is het beter/nodig dat ik Zonealarm pak?

Is er een kans dat iemand 'aanvallen' doet op mijn IP nummer en dat ik daardoor geen contact krijg met de websites?

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 16:31 ]

Pagina: 1