Welke radiator uit welke auto??

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Ga dadelijk langs de autosloperij en ik vroeg mij af of iemand een beetje goede radiator kan aanraden op te kopen.

-

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Uit een opel kadett... die zijn koper...

geloof ik...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Uit een snelle auto...

Mijn simpele redenering: een snelle auto heetf een goede koeling nodig en heeft dus een goede radiator.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:34
Rols Royce? zal wel goede kwaliteit zijn :P of bently ofzo maar ik vraag me af of je die tegenkomt bij de sloop.. ;)

Verwijderd

Ik neem aan dat je een kachelradiateur bedoelt? Een gewone zou wel erg groot zijn. Die van mij komt uit een polo, die zijn er namelijk erg makkelijk uit te halen. Je kunt hem zo zien liggen onder de motorkap

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
yep ik bedoelde een kachelradiateur. Heb daarnet 1 1/2 uur gefietsd (langs 2 autosloperijen) eentje van dicht vanwege carnaval en de andere was net 20 min gesloten. Als ik eerst deze had genomen dan was ik op tijd geweest :( . Ik zal dinsdag ( MA beide gesloten :( ) kijken of ze een polo hebben staan.

-

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ga anders ook ff langs de lokale scooter handel ofzo, zo'n radiateur van een afgeragde scooter kan het m ook best doen, qua formaat en prijs.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je moet gewoon even vragen of je mag kijken wat het meest geschikt is. Probeer een koperen radiator te krijgen (Opel) of anders een radiator die zo nauwkeurig mogelijk aan je maten voldoet, en waar de slangaansluitingen een beetje de goede richting op staan. (dit is nogal eens een probleem)

Dus leg gewoon even uit wat je aan het doen bent, meestal helpen ze je dan wel effe.

De eerste keer dat ik bij een autosloop voor een radiator kwam, was net de stelling met radiators omgevallen, dus heb letterlijk tussen de radiators staan graven. :P:P

Verwijderd

ik denk dat een oliekoeler van een porche het ook best doet :)

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Intercoolers uit snelle bakken zijn ook vaak erg handig.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer er een van een turbo motor te halen, die worden heter dan gewone motoren...

Maar gewoon kijken waar je ruimte voor hebt, waarschijnlijk is er een uit een kadett/golf/polo/AX/ibiza/panda al goed genoeg...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

kom ik aan met mijn simpele nissan sunny radiator, werk uitstekent trouwens en is ook van koper ;)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

NB Al die radiators zijn van kachels, die allemaal ongeveer dezelfde capaciteit hebben. Het is dus niet nodig naar een snelle auto te zoeken.

Sterker nog, als een turbomotor heter wordt, is het koelwater ook heter, en hoeft de kachelradiator dus niet zo groot / niet zo effectief te zijn om hetzelfde effect te krijgen.
Pagina: 1