• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
Ik heb gezocht naar een forum binnen GoT waar dit topic het beste zou passen, uiteindelijk heb ik het Werk en Inkomen forum gekozen, mocht dit niet goed zijn dan hoop ik dat iemand met de juiste bevoegdheden mijn topic wil verplaatsen.

Ik start op 14 januari met een nieuwe professionele uitdaging in Gorinchem. Omdat ik nu in Maastricht woon zoek ik met spoed betaalbare woonruimte in Gorinchem of omgeving. Ik ben alleen dus een nette (studenten) kamer zou goed genoeg zijn. Is er iemand hier die kamers/een woonruimte voor 1 persoon verhuurt in Gorinchem(of omgeving, bv Dordrecht).

Mijn budget hangt af wat ik ga huren. Ik vind dat een kleine studentenkamer met gedeelde faciliteiten niet meer dan 300 euro zou mogen kosten. Indien ik een klein appartementje/studio kan vinden ben ik bereid om meer te betalen, maar dat moet het dan wel waard zijn. Ik heb een goed inkomen dus daar zijn wel mogelijkheden, alleen wil ik niet meer betalen dan nodig is. Ook omdat ik er voorlopig alleen ga wonen heb ik geen al te hoge eisen. Indien alles voorspoedig verloopt zal ik eind 2009 iets kopen in deze omgeving.

Ik ben erg flexibel dus ik sta open voor alle vormen van wonen.

Natuurlijk heb ik via de bekende websites gezocht, maar daar moet ik vaak inschrijven en betalen als ik een aanbieder wil contacteren. Ik vertrouw deze websites niet echt, ik heb het idee dat veel advertenties nep zijn.

Wie o wie helpt of weet raad?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Heb je al gekeken voor een kamer in Utrecht/Dordrecht?
Aanbod daar lijkt mij een stuk groter en het is dan maar een klein stukje rijden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 11:02 ]

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-01 11:18
Ik heb zelf goede ervaringen met kamernet.nl. Dit kost je 12.50 en kan je een aantal keer reageren, hiermee krijg je ook het telefoon nummer van de verhuurder in handen. Heb reeds al 2 x een kamer binnen 3 weken weten te bezichtigen en ook uiteindelijk gehuurd. Aanrader dus!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Vraag eens rond bij woningverenigingen in Dordrecht inderdaad. Daar zijn flink wat sloopflatjes die nu tijdelijk (half jaar tot jaar) nog verhuurd worden voor hele lage prijzen.
Ik heb er ook naar zitten kijken (werk in Vuren, iets verderop) maar heb nu een huurhuis in Bleskensgraaf.

Kijk voor deze regio ook eens hier: http://www.tabliswonen.nl/

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
leuk, op de langedijk in gorinchem zit een winkeltje dat woonruimte verhuurd, (particulier dus best prijzig maar vaak wel per direct te betrekken) misscihen kun je daar eens kijken.

anders kun je eens kijken op www.bevo.nl of op http://www.palissade.nl/ dat zijn de 2 verhuurbedrijven in gorkum.

als je wat armoediger wilt is er vaak ook antikraak via http://www.camelotproperty.com/home.php/b/nld-nl/home/
erg goedkoop en het risico dat je er snel uitgezet word, maar misscihen een optie.

http://www.camelotpropert...hp/b/nld-nl/content/0/13/
ik zie dat ze kantoorruimtes in werkendam en brakel nu vrij hebben, dat is erg in de buurt, en misscihen wel leuk voor een tijdje.

[ Voor 16% gewijzigd door libero op 17-12-2008 21:40 ]

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 14:26

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:02:
Heb je al gekeken voor een kamer in Utrecht/Dordrecht?
Aanbod daar lijkt mij een stuk groter en het is dan maar een klein stukje rijden :)
Vergis je niet in de afstanden vanuit Dordt of Utrecht naar Gorinchem. A15 en A27 zijn vervelende wegen in de spits (om het maar voorzichtig uit te drukken).

DUGG

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa en Utrecht+snel en goedkoop een kamer vinden?
Nah niet echt.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In de omtrek van Gorinchem is prima te wonen, je moet alleen de mensen die eventueel woonruimte willen verhuren zien te bereiken. Je hebt prachtige dorpjes langs benedenloop van de Linge. Daartussen ligt Leerdam, een echt arbeidersstadje met een aardige multiculturele inkleuring, maar ook best wat lastige sujetten onder de jeugd. Aan de overkant van de Waal, langs de dode Maas, is ook een prachtig stukje Nederland. Het buitengebied langs de A27 tot aan Vianen en het westen daarvan is ook wel mooi, maar dan zit je in een streek met veel behoudende mensen en wordt je geacht op de zondagsrust te letten ;)

Ik heb nog even voor je gezocht... ooit heb ik eens bij hele fijne mensen in Rhenoy gewoond, daar was een deel van een woonboerderij te huur. Maar die zijn nu blijkbaar verhuisd, ik kan op hun naam niets meer terugvinden. Destijds had ik wat kleine advertenties uitgeprint en in een paar supermarkten in de buurt opgehangen, daar reageerden ze op.

Als je van het buitenleven houdt is deze (markplaats.nl) misschien wel wat, een tuin met een huisje zeg maar :) Beetje duur nog. Ammerzoden is wel een leuk plaatsje, en het ligt vrij dicht bij Den Bosch, dus heb je toch een echte stad in de buurt. Daardoor is het ook wat meer Brabants van aard, iets meer die makkelijkheid in de omgang die je van Maastricht en omstreken kent.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Kijk ook even wat eventueel je werkgever voor je kan betekenen inzake verhuiskosten:

http://www.belastingdiens...2_vormen_van_loon-62.html
Verhuiskosten
Vergoedingen voor verhuiskosten horen in het algemeen tot het loon, maar u kunt voor verhuiskosten een vrijgestelde vergoeding betalen als de verhuizing verband houdt met de dienstbetrekking. In de 2 volgende situaties mag dat zonder meer worden aangenomen:

De werknemer gaat wonen binnen een afstand van 10 kilometer van zijn arbeidsplaats, terwijl hij eerst op een afstand van meer dan 10 kilometer van zijn arbeidsplaats woonde;

of

Door de verhuizing bekort de werknemer de reisafstand tussen zijn woning en de arbeidsplaats (gemeten langs de meest gebruikelijke weg) met ten minste 50% en ook met ten minste 10 kilometer.

Voor beide situaties geldt ook dat de verhuizing moet plaatsvinden binnen 2 jaar na de aanvaarding van een nieuwe dienstbetrekking of na overplaatsing. In andere situaties is het afhankelijk van de feiten en omstandigheden of er voldoende verband is tussen de verhuizing en de dienstbetrekking. Houdt de verhuizing verband met de dienstbetrekking, dan is een vrijgestelde vergoeding mogelijk voor de kosten van het overbrengen van de inboedel, ongeacht het bedrag van die kosten. De overige kosten, inclusief herinrichtingskosten, kunnen vrij worden vergoed tot maximaal 12% van het jaarloon, met een maximum van € 5.445. Dit jaarloon berekent u op dezelfde manier als het loon over een maand.

Let op!

Voor sommige belaste vergoedingen van aan- of verkoopkosten van woningen moet voor de loonbelasting/premie volksverzekeringen eindheffing worden toegepast.
Altijd handig als je nog een stukje vergoedt kan krijgen.

PSN: Leech1984

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:59
Heh Gorinchem, daar woon ik toevallig ;)

Mja, ik weet niet precies hoe het zit met woonruimte in de stad/omgeving, maar je kan kijken in dalem/vuren, gorinchem-oost (volgens mij staan daar een aantal koopwoningen).

sowieso bij de www.bevo.nl inschrijven.
Anders moet je kijken in scheluinen, giessenburg, hardinxveld-giessendam of iets dergelijks.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

check mijn blog. Ik ben zelf goed geslaagd via Marktplaats, andere goede optie is directwonen.nl
Pagina: 1