[Exchange 2007] mail blijft hangen in postvak uit

Pagina: 1
Acties:

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 12:52
Na het overstappen van exchange 2003 naar exchange 2007 loop ik tegen een raar probleem.

Gebruiker melden zich aan via de 2003 terminalserver met een thinclient.
Bij een aantal gebruikers blijft er soms een mailtje hangen in het postvak uit, de daar op volgende mails worden gewoon op de normale wijze verstuurd maar dat ene mailtje blijft gewoon staan waar hij staat.
De volgende dag is het mailtje gewoon verzonden. Dit probleem blijft zich dagelijks herhalen. Gooi ik het mailtje weg dan blijft het volgende mailtje hangen.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 07:51

TheTeek

TheTeek

test je uitgaande mail server eens op de volgende site:
http://www.mxtoolbox.com/

heb je de exchange 2003 frond end server al uitgefasseerd, staat je front end (exchange 2007 heet het anders, maar voor de vormgeving houd ik het bij front end) achter de zelfde proxy/firewall als de andere exchange server?
wat zijn de meldingen in de queue achter het mailtje dat niet verstuurd wordt?

heb je dit probleem naar 1 specifiek domein?

No one knows what TheTeek is

• SaanBitch
TheTeek schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:36:
heb je de exchange 2003 frond end server al uitgefasseerd, staat je front end (exchange 2007 heet het anders, maar voor de vormgeving houd ik het bij front end) achter de zelfde proxy/firewall als de andere exchange server?
wat zijn de meldingen in de queue achter het mailtje dat niet verstuurd wordt?
heb je dit probleem naar 1 specifiek domein?
De oude exchange2003 server is nog wel aanwezig maar doet geen enkel mailverkeer meer. Kan geen rare meldingen vinden in de queues oid. Het probleem doet zich voor naar diversen adressen zowel intern als extern en het grappig is dus dat het niet bij alle gebruikers voor komt....

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

staan alle mailboxen al op een 2007 server?

• SaanBitch
TheTeek schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:31:
staan alle mailboxen al op een 2007 server?
Yeps die zijn allemaal over gezet. Volgende stap is om de exchange 2003 te verwijderen maar als dit probleem blijft bestaan overweeg ik om terug tegaan.

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

ik heb een soort gelijk probleem gehad met de overstap van exch 5.5 naar 2003.
Toen bleek de cost van de frot end server SMTP en die van de exch 5.5 server hetzelfde te zijn.

Overigens kun je de exchange configuratie door een exchange analyser laten controleren:
http://technet.microsoft....y/cc164306(EXCHG.65).aspx

wellicht vind je hier nog een oplossing.

Je ziet geen mailtjes in de exchange 2003 server queue voorkomen?
klopt je DNS?
gebruik je een antivirus product op een van je mail servers, zo ja zijn de exchange directories excluded van de scanner?
is de server multihomed, dus meerdere netwerkkaarten vanwaar de mail wordt verstuurd, dan misschien nog een andere belangrijke vraag, hoe heb je de rollen verdeeld, over meerdere servers?
heb je een aparte hub transport server of edge transport?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Gebruik je Outlook als client (eventueel in cached mode)? Of zie je ook de bewuste mail als je via owa de mailbox raadpleegt? Het zou eventueel door een add-in van Outlook veroorzaakt kunnen worden http://www.slipstick.com/problems/outbox.htm

Aangezien er slechts incidenteel een mail blijft hangen lijkt het er op dat je hub transport wel de mail van je mailbox role kan ophalen dus daar lijkt me niet direct het probleem te zitten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit wil ook nog wels eens gebeuren als de users de optie aan hebben staan om niet direct te verzenden en ze lezen het bericht nog een keer als het in het postvak uit staat.

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

idd, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid..., was zo gefocusd op de server side, probleem ligt waarschijnlijk aan de client zijde...

Zet de cached modus eens uit in de settings van het outlook profiel.
begrijp ik het goed dat de outlook client op een terminal server staat?

wordt de mail wel verstuurd als je zelf op Send/Receive klikt?
controlleer ook de send/receive settings eens.

Pagina: 1