Toon posts:

[XP] Mijn Documenten kopieren, oude => nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is ontzettend veel informatie en zijn tevens veel topics te vinden op het internet over de rechten structuur op NTFS niveau onder XP, Mijn Documenten is hier een goed voorbeeld van.

Ik loop hier helaas ook tegen een probleem aan dat je Mijn Documenten per gebruiker gewoon niet makkelijk kan kopieren, tevens niet in Veilige Modus.

Opzich lukt het qua rechten wel, hoewel dit wel eens wat voeten in de aarde kan hebben en lastig wil doen.

Wat echter wel een probleem is zijn bestanden als .thumbs en dergelijke, in veilige modus heb ik hier zelfs geen rechten op.

Zijn er geen programma's die deze bestanden zonder pardon "native" willen kopieren ?

Ik dacht zelf toch maar te booten met iets van knoppix, alleen weet ik uit ervaring dat zelfs hier de rechten een probleem kunnen zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als het alleen om .thumbs gaat zou ik daar niet al te moeilijk over doen, die worden wel opnieuw aangemaakt. Maar probeer gewoon eerst eens een BartPe/WinPE cd'tje ipv Linux.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Velige Modus heeft geen zin. Dan blijven de NTFS rechten gewoon bestaan.
Je moet dus echt de rechten aanpassen op de folders die je wilt kopieeren. (NTFS en Ownership)

Je kunt de thumbs gewoon negeren. Deze hebben geen enkel nut en worden opnieuw aangemaakt.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat die rechten blijven bestaan, in XP home moet je wel Veilige modus starten anders krijg je die Rechten tab niet te zien.

Het probleem is dat foto's vaak op zoveel plaatsen staan... zie dan al die thumbs maar te verwijderen....

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:26:
Het klopt dat die rechten blijven bestaan, in XP home moet je wel Veilige modus starten anders krijg je die Rechten tab niet te zien.

Het probleem is dat foto's vaak op zoveel plaatsen staan... zie dan al die thumbs maar te verwijderen....
Je hoeft ze toch niet te verwijderen? Gewoon een kopie maken met bijvoorbeeld robocopy.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Als je het ownership van de bestanden overneemt kun je ermee doen wat je wilt.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:26:
Staan ze lokaal dan? Of staan op een server?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:28:
[...]

Je hoeft ze toch niet te verwijderen? Gewoon een kopie maken met bijvoorbeeld robocopy.
Is wellicht een goed plan.
My-life schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:29:
Als je het ownership van de bestanden overneemt kun je ermee doen wat je wilt.
Thumbs blijkt een probleem... in gebruik of wat dan ook.

Systeembestanden weergave aanzetten, dan laten zoeken en verwijderen is een optie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 10:36 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Handig tooltje om zulke mappen te kopieren vind ik trouwens Ycopy, gaat gewoon door als ie een bestand niet kan kopieren (met log), superklein en freeware.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nielson schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:52:
Handig tooltje om zulke mappen te kopieren vind ik trouwens Ycopy, gaat gewoon door als ie een bestand niet kan kopieren (met log), superklein en freeware.
robocopy is dat ook.

Pagina: 1