Ik heb dus net een site gemaakt die ik nog niet kan laten zien, maar het komt er op neer dat het uit een aantal blokken bestaat die zijn gefloat naar left. Nu heb ik bovenaan de pagina een aantal links naar deze blokken. In alle browsers behalve IE (zowel 6 als 7) wil hij niet naar dat blok springen. Ik heb een voorbeeldje gemaakt die het probleem illustreert
zoals je ziet werkt dit niet in IE, wel in andere browsers. Als je de float: left weghaalt dan werkt het wel in IE. Is er een manier waarop ik dit werkend kan krijgen waarbij de elementen nog wel naar links floaten? Of moet ik de css gewoon een beetje aanpassen om dit nog werkend te krijgen, of extra elementen toevoegen?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Test</title> <style type="text/css"> div { width: 100%; height: 200px; float: left; } </style> </head> <body> <a href="#red">Rood</a> <a href="#white">Wit</a> <a href="#blue">Blauw</a> <a href="#orange">Oranje</a> <a href="#green">Groen</a> <a href="#purple">Paars</a> <div id="red" style="background-color: red"></div> <div id="white" style="background-color: white"></div> <div id="blue" style="background-color: blue"></div> <div id="orange" style="background-color: orange"></div> <div id="green" style="background-color: green"></div> <div id="purple" style="background-color: purple"></div> </body> </head> |
zoals je ziet werkt dit niet in IE, wel in andere browsers. Als je de float: left weghaalt dan werkt het wel in IE. Is er een manier waarop ik dit werkend kan krijgen waarbij de elementen nog wel naar links floaten? Of moet ik de css gewoon een beetje aanpassen om dit nog werkend te krijgen, of extra elementen toevoegen?
hallo