Toon posts:

[XP] installatie loopt vast bij apparaten installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een huge problem. Krijg mijn nieuwe systeem gewoon niet geinstalleerd.

Moederbord: Asus P5Q
Geheugen: Kingston HyperX 1GB DDR2-1066
HDD: Hitachi Deskstar P7K500 320GB 3.5i SATA
Videokaart: MSI N9600GT-T2D512-OC
Voeding: Coolermaster Real Power M520 modulair
verder zijn er geen apparaten aangesloten dus dit is echt het minimum aan hardware.

Tijdens de installatie van windows xp loopt hij steeds vast bij het "apparaten installeren". (De windows cd is wel goed staat namelijk op mijn laptop die ik nu gebruik)
Wat heb ik al geprobeerd?
- Geheugen getest: Geen fouten gevonden.
- HDD verwisseld met een nieuwe
- Videokaart verwisseld met een nieuwe
- Bios defaults geladen.
- Onboard apparaten uitgeschakeld.
- Linux bootable CD gebruikt en deze doet het niet (op laptop doet hij het wel!)

Allemaal geen effect!
Ik ben echt ten einde raad wat kan er aan de hand zijn? :( Is het moederbord kapot? Hoe kan ik dit testen? Iemand nog een ander idee?

groeten

Harry

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 15:20 ]

Verwijderd

Probeer eens op te starten met een Linux bootable CD. Als dat wel gaat ligt het niet aan je computer, anders heb je een hardwareprobleem te pakken.

Tweede optie is toch Nlite gebruiken en de S-ata drivers daarin meenemen als 'Text' driver.
Alhoewel mijn S-ata setup direct door XP werd hereknt zonder extra drivers.

Probeer ook eens BIOS defaults te laden.

Verwijderd

Topicstarter
- Linux bootable CD --> Kan hem niet laden
- Bios defaults geladen --> Geen effect
- Zou het echt een oplossing zijn op de sata drivers mee te nemen? Ik kan wel partities maken en formateren in de windows setup dus neem aan dat de HDD dan gewoon goed is?

Het zou dus een hardware probleem moeten zijn. Zou ik bij voorbaat al hardware kunnen uitsluiten waar het probleem niet kan liggen? Bijvoorbeeld processor (wordt netjes herkend in de bios), moederbord, dvd drive?
Dan hoef ik niet meteen een halve computer te halen bij de mycom om vervolgens alles weer terug te brengen :9 Lang leve de 30 dagen geld terug garantie bij Mycom!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 11:19 ]

Verwijderd

Heb je USB apparaten aangesloten? Zoja, doe de installatie dan eens zonder USB apparaten, en installeer die later pas in Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:14:
Heb je USB apparaten aangesloten? Zoja, doe de installatie dan eens zonder USB apparaten, en installeer die later pas in Windows.
Nee,

Alleen de minimale hardware:(

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
andere cd-rom dvd speler proberen? (oh, en die live cd.... heb je wel in je bios aanstaan dat ie als eerste van cd opstart? (toch ff chke)

[ Voor 60% gewijzigd door elmertje op 17-12-2008 16:10 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48

Arethusa

Niet die server

Hoe heb je het geheugen getest? Heb je memtest gedaan een dagje lang? Of heb je ander geheugen in je pc gehad om te kijken of dat wel werkt?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:33

mjl

Ugh

elmertje schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:09:
andere cd-rom dvd speler proberen? (oh, en die live cd.... heb je wel in je bios aanstaan dat ie als eerste van cd opstart? (toch ff chke)
Lijkt me ook een goed idee ... verder opstarten met 1 van de geheugens erin (mischien is 1 van de 2 defect).

IDE schijf aansluiten ipv sata, als je een nette 40GB of 80GB HDD neemt kun je daar prima Windows en Office op draaien, swapfiles naar de SATA disk gooien en het systeem is uiteindelijk ook nog een stuk sneller.

In de bios kun je mischien Turbo/Normal/Compatible standaard instellingen gebruiken, probeer daar eventueel wat mee.

Bios te upgraden mischien ?

Andere installatie CD XP regelen (een met SP2 of 3 erin) ?

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 17-12-2008 16:22 ]

-------

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:18:
- Linux bootable CD --> Kan hem niet laden
- Bios defaults geladen --> Geen effect
- Zou het echt een oplossing zijn op de sata drivers mee te nemen? Ik kan wel partities maken en formateren in de windows setup dus neem aan dat de HDD dan gewoon goed is?
Die is dan wel goed.
Het zou dus een hardware probleem moeten zijn. Zou ik bij voorbaat al hardware kunnen uitsluiten waar het probleem niet kan liggen? Bijvoorbeeld processor (wordt netjes herkend in de bios), moederbord, dvd drive?
Ik zou als eerste wat opticals verdenken aangezien je ook geen Linux liveCD kan gebruiken.
Maar dan zitten we hier eigenlijk verkeerd, en hoor je in de hardware hoek te zitten.

Als je het dan toch wil controleren, bouw dan je DVD drive uit en doe een Netwerk installatie van XP (dat kun je wel vinden met Google).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Arethusa schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:15:
Hoe heb je het geheugen getest? Heb je memtest gedaan een dagje lang? Of heb je ander geheugen in je pc gehad om te kijken of dat wel werkt?
Memtest duurde maar 25 min, heb een quicktest gedaan. En die gaf geen fouten.
alt-92 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:15:
[...]

Die is dan wel goed.

[...]

Ik zou als eerste wat opticals verdenken aangezien je ook geen Linux liveCD kan gebruiken.
Maar dan zitten we hier eigenlijk verkeerd, en hoor je in de hardware hoek te zitten.

Als je het dan toch wil controleren, bouw dan je DVD drive uit en doe een Netwerk installatie van XP (dat kun je wel vinden met Google).
Thanks ik ga nu even de netwerk installatie googlen en proberen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP deployment guide staat ook op je Windows CD als het goed is.
Deploy.cab even zoeken :)
Staat in je SUPPORT\TOOLS folder.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 17-12-2008 17:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:33:
[...]

Memtest duurde maar 25 min, heb een quicktest gedaan. En die gaf geen fouten.
[...]

Thanks ik ga nu even de netwerk installatie googlen en proberen
Dat is niet representatief. Doe het overnacht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:10:
[...]

Dat is niet representatief. Doe het overnacht.
Ik heb een nieuwe geheugenbank gekocht en die geprobeerd. Wederom geen effect!
Heb nu een andere harddisk, videokaart en geheugen geprobeerd. :(
Iemand nog een idee, ik word er gek van.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:33

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:04:
[...]

Ik heb een nieuwe geheugenbank gekocht en die geprobeerd. Wederom geen effect!
Heb nu een andere harddisk, videokaart en geheugen geprobeerd. :(
Iemand nog een idee, ik word er gek van.
Blijft zowat alleen het mobo over ....

-------

Verwijderd

mjl schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:15:
[...]

Blijft zowat alleen het mobo over ....
Wel een mijlpaal als je alles uit gaat sluiten want vaak zijn dit problemen rondom het moederbord zelf.
Je SMbus is het niet want een systeem kan zonder, maar wel een controller in dit geval de southbridge.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:49:
[...]

Wel een mijlpaal als je alles uit gaat sluiten want vaak zijn dit problemen rondom het moederbord zelf.
Je SMbus is het niet want een systeem kan zonder, maar wel een controller in dit geval de southbridge.
Wat bedoel je hier precies mee?
Pagina: 1