• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Ik weet dat D-Sub analoog is en HDMI digitaal.
Maar is het mogelijk om van D-Sub naar HDMI te gaan zonder dure apparaten.

Ik heb namelijk een htpc op mijn kamer staan welke in een kast zit waar maar een add-on kaart in past(nu dus een vga).
Het mobo heeft een dsub onboard en op die manier zou ik de pci-e slot kunnen gebruiken voor een tv kaart.

Nu zit er bij mijn videokaart een dvi -> hdmi adapter en weet ik dat er ook d-sub -> dvi adapters bestaan.

is dit mogelijk (misschien met wat software aanpassingen) :

[Intel Graphics Media Accelerator 950] D-sub -> DVI -> HDMI

[ Voor 0% gewijzigd door earithramir84 op 17-12-2008 02:10 . Reden: typo ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Nee. Je zal een analoog signaal toch echt weer moeten demoduleren naar een digitaal signaal. Daar zal je sowieso hardware voor nodig hebben, mocht het al bestaan. Grafische kaarten die beide signalen in één connector combineren, gebruiken daar altijd de DVI connector voor. Jij hebt een D-sub connector, dus dat gaat je niet lukken.

Daarnaast vraag ik me serieus af of er uberhaupt een VGA -> HDMI converter bestaat (dat wil jij hebben). Maar het zou kunnen, er gaat steeds meer HDMI spul over de toonbank en oude systemen hebben vaak nog VGA.

TweakBlog

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 17:11

mace

Sapere Aude

Nee, wat jij wil kan niet.

En het bestaat wel, maar ze kosten ongeveer 100 euro.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Whooh das een snelle reactie voor dit tijdstip :P

Een adapter rechtstreeks van VGA naar HDMI heb ik nog geen gevonden
wel vond ik enkele VGA naar DVI adapters (volgens mij doen deze niets meer dan adapten, want ze koste iets van 3-4 euro).
En zo wou ik dus van vga naar dvi en vervolgens weer naar hdmi gaan.
Ik had al het idee dat het niet zou kunnen werken maar misschien dat een tweaker hier iets gevonden op had (software matig , een driver hack ofzo)
Maar heb de adapter nog niet gekocht omdat ik zelf al niet had verwacht dat dat zou werken..

thx 4 replying !

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
mace schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:23:
Nee, wat jij wil kan niet.

En het bestaat wel, maar ze kosten ongeveer 100 euro.
Die apparaatjes heb ik ook gevonden inderdaad, maar dan kan ik beter voor die 100 euro een mobo kopen dat al een dvi of hdmi poort heeft :P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
earithramir84 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:24:
wel vond ik enkele VGA naar DVI adapters (volgens mij doen deze niets meer dan adapten, want ze koste iets van 3-4 euro).
En waar heb je deze adaptor dan gevonden? Als ie echt zou bestaan dan wil ik er ook wel een.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• mace

mace

Sapere Aude

The Dolf schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:28:
[...]

En waar heb je deze adaptor dan gevonden? Als ie echt zou bestaan dan wil ik er ook wel een.
VGA naar DVI?

Overal. :Z

We hebben het hier dus wel over DVI-A.

Leesvoer: Wikipedia: Digital Visual Interface

Veel plezier. :P

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 17-12-2008 02:30 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mace schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:30:
[...]

VGA naar DVI?

Ik wist dus niet dat de A variant nog gebruikt word. Daarom nam ik aan dat ie de digitale bedoelde.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je toch al over $100 praat, dan kun je al net zo goed gaan kijken of je niet de nieuwste AIW, gebasseerd op de HD3650 kunt vinden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
mace schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:30:
[...]

VGA naar DVI?

Ik denk toch dat de meeste winkels in die "overal" van je, ze andersom hebben hoor, dus van DVI naar D-SUB. DVI-A heb ik echt al 4 jaar ofzo niet meer in handen gehad, werd eerder nog wel eens een enkele keer meegeleverd bij videokaarten of monitoren, maar zoals ik al zei, da's echt een eeuwigheid terug.

Edit:
Ook maar ff ontopic reageren.
TS, je kan natuurlijk ook overwegen je TV-tuner gewoon via USB aan te sluiten. Kwaliteit in beeld tussen een ingebouwde TV-tuner en een externe USB-versie, is er nagenoeg niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 17-12-2008 07:16 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Een externe tuner is niet echt een oplossing omdat ik een dual tuner wil en het apparaat portable moet blijven (ontvanger van keyboard/remote/wifi ethernet heb ik ook ingebouwd zodat er aan de buiten kant van behuizing niets uit steekt)

Die D-SUB -> DVI weet ik zo niet meer of dat dvi-a of dvi-d was ik denk zelf ook a maar heb geen flauw idee.
kan wel kijken als ik weer thuis ben.

• mace

mace

Sapere Aude

Brede P schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:14:
[...]

Ik denk toch dat de meeste winkels in die "overal" van je, ze andersom hebben hoor, dus van DVI naar D-SUB. DVI-A heb ik echt al 4 jaar ofzo niet meer in handen gehad, werd eerder nog wel eens een enkele keer meegeleverd bij videokaarten of monitoren, maar zoals ik al zei, da's echt een eeuwigheid terug.
DVI Female naar VGA male, nee dat klopt die zijn erg schaars. Maar meestal los je dat dan op door een gewone adapter aan de andere kant te doen en dan een VGA kabel er tussen, snap je?
earithramir84 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:24:
Die D-SUB -> DVI weet ik zo niet meer of dat dvi-a of dvi-d was ik denk zelf ook a maar heb geen flauw idee.
kan wel kijken als ik weer thuis ben.
het zal DVI-A zijn want van analoog naar digitaal in een simpel verloopstekkertje gaat niet lukken.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

D-Sub naar HDMI zal nooit kunnen als passieve kabel danwel verloopstekker. Actieve componenten in de schakeling kunnen zoiets wel mogelijk maken. Maar dat zal toch iets duurder zijn dan een paar euro.

De DVI-aansluitingen op een videokaart zijn DVI-I en geven zowel een analoge (DVI-A) als een digitale component (DVI-D). Een DVI naar DVI kabel geeft dan alleen de digitale component (DVI-D) door en een DVI naar D-SUB VGA koppelstukje/kabel geeft alleen de analoge component (DVI-A) door.

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 18-12-2008 21:56 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1