Hoezo een piek op 70hz

Als je dat had gezegd als ik een open systeem had dan had ik hem gesnapt

Veel auto audio dingen zijn vaak nogal questionable qua ontwerp. Denk dat 90% van de auto audio mensen nooit hebben gehoord van kritisch gedempt of resonantie frequency. Als je dit niet allemaal (al dan niet met software) goed uitrekend is gepoort een ramp dus kan je beter gesloten behuizing doen.
Ach, er zijn genoeg designs, elke autowoofer komt wel met een A4tje met een open en gesloten design, sommige fabrikant zelfs ook band pass. Maar br neem je omdat het harder gaat en dieper door loopt. Hard gaat het imho bijna toch altijd wel (tenzij je een 8" woofertje hebt met 8mm xmax maar je hebt het eerder over 12" met 10mm ofzo voor een goedkope woofer) en ook hoe diep het gaat wordt meestal ruimschoots aangevuld door de cabin gain. En aangezien ik gesloten veel fijner en ook wat natuurlijker vind klinken, kies ik daar liever voor.
Maar als je gaat kijken bij PA of Hi-Fi, er wordt zoveel gebruik gemaakt van bass-reflex.
Ja, omdat het een goedkope manier is om relatief laag te komen met een hoge efficiency. En br is niet perse slecht, mijn front speakers hebben het ook en klinken toch ultra strak (maar komen ook uit een prijsklasse waarbij 1 speaker nieuw meer kost dan gemiddelde car hifi installatie dus dan mag dat ook

). Vooral bij wat duurdere br configuraties gaat het steeds beter klinken. Maar voor subs houd ik voor muziek toch een voorkeur voor gesloten. Als je diep wilt dan kan je er altijd een linkwitz-reilly circuitje achter hangen. In een auto overigens compleet loos imho vanwege de zeer sterker cabingain.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel