Hallo Tweakers,
Ik wil graag jullie suggesties horen voor het volgende probleem:
Sinds kort heb ik een Q9550 met E0 stepping. Deze heeft BIOS 1101 nodig volgens Asus. Deze heb ik erop gezet. Met m'n 'oude' E2160 geen problemen met het nieuwste BIOS, booten, windows opstarten alles soepel.
Maar met m'n Q9550 begint het ged*nder... Als ik deze wil opstarten gaat hij in 'korte schokken' aan en uit. Hij springt aan, dit duurt zo'n halve seconde, dan springt ie weer uit. Na 2/3 seconden herhaalt de cyclus zich weer, ff aan, gelijk weer uit.
Eén keertje bleef hij aan maar gaf geen beeld. Dat is daarna niet voorgekomen!
Wat gebruik ik allemaal:
Mobo: Asus Blitz Extreme
CPU: Q9550 E0 stepping
RAM: Team Xtreem DDR3 1600 mhz 7-7-7-20 2x1gb
Videokaart: Ati HD 3870
HDD: WD raptor 74gb 16mb cache
Voeding: Tagan 580 Watt modulair TG580-U15
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Andere CPU werkt perfect met BIOS 1101
- Zo min mogelijk op het bord. alleen CPU, 1 reepje Ram, videokaart
- CPU werkt met 'oude' BIOS, krijg melding dat ik de bios moet upgraden, maar als ik dan doorstart doet hij dat ook. Windows geen probleem, kan CPU-Z uitlezen en zien dat ik een Q9550 met E0 stepping heb.
- alle gleuven voor geheugen geprobeerd.
- Aanpassingen gedaan in BIOS 1101 met E2160, daarna Q9550 erin maar geen resultaat.
- Nog wel meer...
HEEELP!! Ik snap er echt geen kl*te meer van. Zijn hier mensen bekend met dit probleem? Ik heb gegoogled maar geen suggestie.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Ik wil graag jullie suggesties horen voor het volgende probleem:
Sinds kort heb ik een Q9550 met E0 stepping. Deze heeft BIOS 1101 nodig volgens Asus. Deze heb ik erop gezet. Met m'n 'oude' E2160 geen problemen met het nieuwste BIOS, booten, windows opstarten alles soepel.
Maar met m'n Q9550 begint het ged*nder... Als ik deze wil opstarten gaat hij in 'korte schokken' aan en uit. Hij springt aan, dit duurt zo'n halve seconde, dan springt ie weer uit. Na 2/3 seconden herhaalt de cyclus zich weer, ff aan, gelijk weer uit.
Eén keertje bleef hij aan maar gaf geen beeld. Dat is daarna niet voorgekomen!
Wat gebruik ik allemaal:
Mobo: Asus Blitz Extreme
CPU: Q9550 E0 stepping
RAM: Team Xtreem DDR3 1600 mhz 7-7-7-20 2x1gb
Videokaart: Ati HD 3870
HDD: WD raptor 74gb 16mb cache
Voeding: Tagan 580 Watt modulair TG580-U15
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Andere CPU werkt perfect met BIOS 1101
- Zo min mogelijk op het bord. alleen CPU, 1 reepje Ram, videokaart
- CPU werkt met 'oude' BIOS, krijg melding dat ik de bios moet upgraden, maar als ik dan doorstart doet hij dat ook. Windows geen probleem, kan CPU-Z uitlezen en zien dat ik een Q9550 met E0 stepping heb.
- alle gleuven voor geheugen geprobeerd.
- Aanpassingen gedaan in BIOS 1101 met E2160, daarna Q9550 erin maar geen resultaat.
- Nog wel meer...
HEEELP!! Ik snap er echt geen kl*te meer van. Zijn hier mensen bekend met dit probleem? Ik heb gegoogled maar geen suggestie.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!