Toon posts:

2 DV201AM routers met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 DV201AM routers en wil via beide internet toegang. Ik lees veel over DHCP uitzetten etc maar dat is met deze router niet mogelijk. Wat zijn de mogelijkheden?
Wat ik wil is 1 router in meterkast die ik voor downloaden wil gebruiken. Andere router wil ik in de woonkamer gebruiken om met mijn satellietontvange en media player aansluiten. Dus de 2de router moet via router 1 (in de moeterkast) ook internet toegang hebben die ook traag mag zijn.
Of is met de DV201AM routers deze opties helemaal uitgesloten?
Ik heb namelijk ook gedacht om via electriciteit-netwerkverbinding de 2 router aan router 1 aan te sluiten, maar de DV201AM geeft wel internetsignaal uit maar geen mogelijkheid om via netwerkkabel internetsignaal binnen te krijgen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Volgens de website van Davolink bestaan er geen Davolink DV201AM's. Wel DV201DM's.

Op basis van wat ik daar lees, denk ik dat het om een router/inbelmodem gaat. Of je DHCP op een van de twee apparaten uit kunt zetten kun je terug vinden in de handleiding. En anders is het een kwestie van proberen in te stellen.

Verder raad ik je aan de NT FAQ eens door te nemen. Daar staat alles in wat je nodig hebt om met meerdere routers te werken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
"de DV201AM geeft wel internetsignaal uit maar geen mogelijkheid om via netwerkkabel internetsignaal binnen te krijgen."

Als ik die zin lees, krijg ik al hoofdpijn.

Zijn die router van Versatel/Tele2 of echte orginele Davolink's?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Je wilt dus twee adsl modem/routers gebruiken op één aansluiting? Dan zul je inderdaad op nr.2 DHCP moeten uitzetten en de WAN poort niet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
het is versatel/tele2 en zie geen mogelijkheid dhcp uit te zetten. Ik heb nu ook een netgear wgr614v6, die heb ik nog niet geprobeerd, maar ga zo aan de gang om te kijken of ik hier dhcp uit kan zetten.
en deze kent wel een "ingang" om een netwerkabel signaal binnen te krijgen.
ik hoop dat ik ver kom.

• cornfed99111
Gooi die Davolinks maar op zolder. Die kan je alleen gebruiken met een Tele2 aansluiting.
Je hebt al uitgevonden dat de DHCP server zich niet laat uitzetten.
Dus je kan ze niet gebruiken puur als switch of access point.

De Netgear is een router zonder modem. Wat wil je dan als modem gebruiken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
cornfed99111 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:26:
De Netgear is een router zonder modem. Wat wil je dan als modem gebruiken?
Hij kan dan toch één van die DV201AM als modem/router blijven gebruiken en die WGR614v6
als wireless switch?

• cornfed99111
Nielson schreef op donderdag 18 december 2008 @ 06:58:
[...]
Hij kan dan toch één van die DV201AM als modem/router blijven gebruiken en die WGR614v6
als wireless switch?
Zou kunnen. Je moet dan wel een abonnement hebben bij Tele2. Dat detail lees ik niet in OP.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad adsl via tele2 dus beide naar de zolder zal niet mogelijk zijn.
Het is alleen een router en geen modem en ik had gehoopt dat ik met de netgear draadloos via de DV201AM internetsignaal kon krijgen. Dus de DV dient dan als de modem die het signaal niet via kabel maar wifi aan Netgear doorgeeft. Met netgear kan ik wel een statische ip adres toekennen maar het is me nog niet gelukt om met de DV te kopppelen.
Misschien is het niet eens mogelijk en zal dan zoeken naar netwerken via het stopcontact. Kent iemand een model die 2 RJ-45 aansluitingen heeft?

• cornfed99111
Als je twee routers via WIFI wilt verbinden, moeten beiden apparaten WDS ondersteunen.
De Davolink doet dat dus niet. Je kan ze dus alleen via draad of via netwerk-over-stroomadapter verbinden.
Dat laatste is prima te doen. Ik heb al meerdere keren gehoord dat het geen probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
wireless lukt inderdaad niet, met netwerkkabel elkaar verbinden is ook nog niet gelukt.
Ik ga makkelijkste weg kiezen inderdaad met een homeplug. Ik heb van netgear een poorts homeplug gevonden. Ik wil deze in de woonkamer op het elec.net aansluiten. Heb ik dan aan een homeplug met 1 RJ45 aansluiting voldoende of moet daar ook zelfde cq een 4 poorts homeplug aangesloten worden?

• cornfed99111
Op je Netgear router moet je de DHCP server uitzetten en dan de Netgear router een ip geven in de range van de Davolink (192.168.1.200 bijvoorbeeld). Sluit dan de routers aan met een netwerkkabel, maar gebruik alleen de LAN poorten daarvoor, geen WAN van je Netgear. Dat zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:55:
Op je Netgear router moet je de DHCP server uitzetten en dan de Netgear router een ip geven in de range van de Davolink (192.168.1.200 bijvoorbeeld). Sluit dan de routers aan met een netwerkkabel, maar gebruik alleen de LAN poorten daarvoor, geen WAN van je Netgear. Dat zou moeten werken.
Zodra ik vanavond thuis ben ga ik het uitproberen en laat het meteen weten wat het resultaat is.
Ik had bij Netgear hiervoor een range aangegeven zoals 192.168.2.1 t/m 192.168.2.250 en niet 1 ip adres.
Bedankt.

• cornfed99111
Je hebt een range aangegeven in een ander subnet. Dat gaat zo niet werken.
De bedoeling is dat de Davolink de regie heeft over je netwerk.
De Netgear bemoeit zich dan niet meer, wie welke ip adres krijgt in het netwerk.
Je geeft de Netgear een vaste ip adres (in de DHCP range van de Davolink) om later hem te bereiken
in het netwerk, zodat je dingen nog kan veranderen in de config.
192.168.1.1 is de Davolink en 192.168.1.200 bijvoorbeeld is de Netgear.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:37:
Je hebt een range aangegeven in een ander subnet. Dat gaat zo niet werken.
De bedoeling is dat de Davolink de regie heeft over je netwerk.
De Netgear bemoeit zich dan niet meer, wie welke ip adres krijgt in het netwerk.
Je geeft de Netgear een vaste ip adres (in de DHCP range van de Davolink) om later hem te bereiken
in het netwerk, zodat je dingen nog kan veranderen in de config.
192.168.1.1 is de Davolink en 192.168.1.200 bijvoorbeeld is de Netgear.
Ik heb gisteren niet aan de netgear kunnen "sleutelen" omdat ik probelemen had met Sitecom Homeplugkit 85mbps LN-512! Hoogste snelheid die ik hiermee bereikte was rond de 230-240 Kbs! En dat is toch ver onder de verwachting, terwijl ik draadloos 1500 Kbs haal! Ik dacht dat je met een homeplug juist geen snelheid zou gaan verliezen! Een homeplug is direct aan de router in de meterkast aangelsoten en 1 in de woonkamer direct aan stopcontact.Het is een stopcontact voor 2 stekkers waarvan 1 gebruikt wordt voor verlengsnoet tv, network media tank en satellietontvange. Andere voor de homeplug. Wat kan nou de reden zjion dta ik gewoon snelheid heb die gemiddeld rond de 50Kbs ligt? Als ik deze terug breng en homeplug met 200Mbps koop zou het echt veel uitmaken? Eigenlijk is de 85Mbps toch ruim voldoende zeker als ik weet dat ik niet eer dan 13Mb haal.

Even over de Ip adres voor de netgear, ik heb bij netgear de DHCP vinkje weggehaald zodat het dus niet meer als dhcp server fungeert. Verder niets met ip adres gedaan, maar zoals ik het begrijp moet ik dus via de Davolink de netgear een ip adres toewijzen en bij de netgear verder niets doen of moet ik bij het menu waar ik de dhcp server uitgezet heb ook (zelfde) ip adres invoeren? Zo ja moet ik regels daaronder zoals gateway etc ook handmatig invullen?

• cornfed99111
Je moet controleren of de homeplug voor je router en de homeplug in de woonkamer op dezelfde
stroomgroep (zekering) zijn aangesloten. Dat kan van belang zijn voor de snelheid.

Op de Davolink hoef je niks in stellen. Je hoef alleen een vast ip adres in stellen voor je Netgear.
Die moet in de range liggen die de Davolink DHCP uitgeeft. (192.168.1.200 bijvoorbeeld.)
Pagina: 1