Toon posts:

DDR2 Ram overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik ben de laatste tijd leuk bezig met overclocken, maar ik stuit nu op een probleempje waar ik niet uit kom.
Voordat ik er aan begin wil ik zeker weten dat ik er aan begin zonder iets te slopen omdat ik het fout begrijp, Dus hier komt mijn vraag:

Is het mogelijk de timings van mijn memory strakker te zetten, terwijl de standaard timings ( de fabriek timings ) hoger liggen.
Het betreft dit geheugen: Retail, Black Dragon 800 Mhz DDR2 CL5 5-5-15
Is het dan mogelijk de timings dan bijvoorbeeld op CL4 4-4-12 te laten lopen door dit te veranderen in de bios.

Zo ja hoe kan je dit het best staps gewijs en veilig doen.

Zo nee, waarom niet en waar ligt dat dan aan ?

M.v.g Sjoerd

Btw. Dit wordt mijn nieuwe processor koeler de Coolermaster V8 Ik hoor graag wat jullier er van denken, ik heb er erg positieve revieuws over gelezen.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52

BNX

Bij gigabyte MB´s met CRTL-F1 indrukken vanuit het bios hoofdmenu,
kom je dan in het OC menu gaat een aantal extra opties tegen.

Hier kun je timings instellen. Probeer eerst een van onderop de 15/18 timing naar 12 te zetten.
Meestal moet je eerst je mem +0.1v\0.2v verhogen.

Niet ieder geheugen reageerd lekker op het strakker maken v/d timings.
Eer je bijv. onder de 800mhz in duikt, kun je de timings strakker maken.

p.s. aan je huidige 5-5-5-15 timings te zien is dit geen geheugen wat snelle chips zal bevatten, maar proberen kan altijd!

[ Voor 13% gewijzigd door BNX op 17-12-2008 00:04 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen ty!

@BNX Over de chips die er op zitten twijfel ik dus een beetje, omdat er volgens mij een zelfde module op de markt is alleen dat met CL4 4-4-12 timings ( die dus maar 1€ duurder is in de winkels, misschien wel omdat hij fabriek clocks heeft mee gekregen die lager zijn ). Maar Ik zal eens gaan kijken wat ik voor elkaar krijg, en jullie horen snel van me!

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:44 ]