[VPN] poort ok, protocol 48 ok, wil nog niet

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 18:46
Ik ben aan het proberen een VPN verbinding op te zetten, dit doe ik met behulp van de VPN verbinding die standaard in windows xp zit. (beter alternatief?)
Mijn server kan ik configureren, en lokaal verbinden,
wanneer ik echter via internet wil verbinden plaats ik die computer in de DMZ (portforwarding ook al geprobeerd) en m'n kameraad plaatst zijn pc in de DMZ, lukt de beveiligde verbinding niet

MAAR:
http://www.howtonetworking.com/Tools/testgre.htm
"How to test GRE and PPTP using PPTPsrv and PPTPclnt"
dit hebben we al geprobeerd en dit werkt dus, het GRE protocol en poort 1723 van m'n server werken wel extern en lokaal (of m'n router met vpn kan opgaan heb ik niet in de manual gevonden, maar de poort staat wel standaard in het lijstje met standaardpoorten, dus vermoed van wel
).
Wat wel opvalt is dat dit ongeveer 30 seconden duurt voordat ik respons krijg dat alles ok is.
De fout die hij krijgt is: "Error 721: Remote PPP peer or computer is not responding"
We hebben al gezocht of we de time-out niet op 30+ seconden kunnen zetten, maar dit hebben we niet gevonden.

iemand enig idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vertel dan ook eens welke specifieke router het is? En je moet GRE > protocol 47 hebben, niet 48 zoals de titel suggereert :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

En wat zeggen de loggings van je router en de server waarop je inlogt? En wat zegt de log van je client precies?

Vicariously I live while the whole world dies

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

qua routers zijn het simpele huis,tuin en keuken-routers zal ik maar zeggen ik zit met een ADSL gateway van Dlink en hij als ik me niet vergis met een siemens of linksys. :9
extern bureaublad is geen probleem maar een VPN verbinding wil maar niet lukken.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 18:46
Sorry, dat is een typfout, het is idd protocol 47
I
k heb een topcom (i know :s) 1254G+, niks gevonden in de handleiding erover, maar UPnP herkent hem wel als ADSL gateway VPN router ofzo (misschien is dat een standaard naam van vista?)

De cliënt krijgt de fout beschreven in de topicstart, de logs zeggen niks indien de pc in dmz sta, indien deze gedaan met de poorten te forwarden, zegt de log perfect, van ip naar ip, poort,... dus de portforwarding werkt