Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb hier net een nieuwe LCD (Samsung LE40A656) neergezet, en ik heb de beschikking over een Denon 2308 receiver, en een Xbox 360. De oude setup zag er als volgt uit:

Xbox -> Xbox kabel -> Receiver -> Scart -> TV -> Scart -> Receiver

Oftewel: de xbox stuurde beeld en geluid naar de receiver, de receiver stuurde het beeld naar de tv, en ook als er tv gekeken werd, werd het geluid van de tv naar de receiver gestuurd. Uitstekende setup dus, vond ik.

Nu gaat het echter even wat minder. Volgens mij kom ik zowiezo een kabel te kort, maar voordat ik een nieuwe kabel ga kopen zou ik graag willen weten welke ik nodig heb: een HDMI kabel, een optical kabel, of iets anders.

Ik heb dus een Xbox 360 met HDMI aansluiting. Deze wil ik (denk ik) naar de receiver laten gaan, en vanaf de receiver naar de tv. Maar wat ik me dan afvraag, is hoe ik het geluid van de tv naar de receiver krijg?

Vraag 1:
Ik ga er vanuit dat deze setup wel zal werken voor mijn Xbox:
Xbox -> HDMI -> Receiver -> HDMI -> TV
Maar is dat ook zo? Werkt dit ook op deze manier? (Mijn receiver heeft uiteraard HDMI in en uit)

Vraag 2:
Maar hoe komt het geluid van de TV dan weer bij de receiver? Via dezelfde HDMI kabel? Of moet ik een paar tulp stekkers kopen, of een optical kabel? Ik heb het liefst zo min mogelijk kabels, en ik hoopte daarom de HDMI kabel voor alles te kunnen gebruiken, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat wel kan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zie door de bomen het bos even niet meer! Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:08
Je eerste idee is goed. Je zult inderdaad een optische kabel moeten gebruiken van je xbox naar de reciever. Alleen lijkt me dit een beetje vaag want dat zou betekenen dat je de hdmi kabel en de standaard kabel er in moet doen. Vanuit die standaard kabel een optische naar je reciever. Beetje omslachtig maar dat is volgens mij de enige manier waarop het kan.

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 13:56

x0r

dus ik

Wordt de audio van de Xbox dan niet via HDMI verstuurd? Op het moment heb ik HDMI naar TV en vanuit TV een optische kabel naar de receiver en hierbij heb ik dan ook geluid, dus:

XBOX > HDMI > TV > OPTISCH > RECEIVER

[ Voor 20% gewijzigd door x0r op 18-12-2008 11:09 ]

There can be only one.... en ik dan ??

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HDMI van de XBOX360 gaf in het verleden alleen stereo, ik weet niet of dit nog steeds zo is. Ik had beeld via HDMI en geluid via optisch.

Geluid vanaf de tv gewoon via tulp naar tv input van de Denon.

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 18-12-2008 11:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de reacties!

Ik weet niet hoe ik een beetje Dolby surround krijg van de Xbox naar de receiver. Daar zal ik nog wat mee experimenteren. Ik hoop dat via HDMI het geluid een beetje okee overgebracht word, anders zal ik eens kijken naar de optical out. De optical out lijkt me ook een beejte omslachtig, om alleen die kabel voor het geluid te gebruiken. Ik zal eens kijken hoe het gaat.

Geluid van de TV zal ik inderdaad dan doorlussen naar de receiver. Ik hoopt het met een kabeltje minder te kunnen doen, maar als dat niet kan, ook geen probleem.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Je kan gewoon de hdmi van de xbox360 via de receiver naar de tv laten lopen.
De xbox360 stuurt dolby digital via hdmi en dat is dus goed. (heb ik ook)

Hij zal het geluid van de tv niet terugsturen via de hdmi, ook niet omdat je bij een receiver aan moet geven wat voor input er komt bij bijv hdmi input (bijv 1080p) en wat de receiver uit moet gooien (1080p en dus passthrough. de receiver doet dan niks met het beeld)
De audio gaat ook mee en dus moet je bij de receiver opgeven wat voor audio deze uit moet gooien op die hdmi1 output (bijv dolby digital).

Je kunt dan nergens neerzetten dat er nog audio terug komt van de tv, het is een output en geen input.

Je kan dan een audio output van de tv naar de receiver sturen, kijk ff of die Samsung een optical out heeft of gewoon 3 stereo tulpjes.
De optical out is trouwens alleen stereo hoor, dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 20-12-2008 01:08 ]

Pagina: 1