Toon posts:

hyperlink naar bestand op verwisselbaar medium

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje:
Ik heb een offline website gemaakt die staat opgeslagen op een verwisselbaar medium (USB stokkie)

Op het zelfde USB stokkie staat "portabel firefox"geinstalleerd. Deze wordt na insteken van het USB stokkie automatisch gestart. De startpagina is de offline website die ik heb gemaakt.

Het probleem:
Als ik bijv H:\web\index.htm als startpagina in stel (H is de schrijfaanduiding op MIJN pc) is de kans groot dat er een foutmelding wordt gegeven omdat de "vreemde" PC mijn USB stokkie mapt op bijvoorbeeld station G.

Klopt dit en hoe zou ik dit op kunnen lossen? (is een klein projectje voor mijn werk)

Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 20:21

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je kan toch gewoon een relatief pad gebruiken vanaf je index? Ik zie het probleem niet..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:52
Dat is juist het probleem, op de ene pc staat de index op een andere schijfletter dan op een andere pc..

[ Voor 203% gewijzigd door Grote Schurk op 16-12-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FritsYpeij schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:18:
Dat is juist het probleem, op de ene pc staat de index op een andere schijfletter dan op een andere pc..
Yep,

Ik zat er aan te denken om de about:blank pagina van Firefox te gebruiken om de index.htm pagina van mijn keuze te laden. Iemand een idee of ik dit kan editten en hoe ik dat zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie het probleem ook niet wanneer de index op een andere schijf staat. Je kan in de command line ook verwijzen naar relatieve paden. Maak gewoon een autorun met daarin iets als: "firefox.exe website\submap\index.html"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:10:
[...]

Yep,

Ik zat er aan te denken om de about:blank pagina van Firefox te gebruiken om de index.htm pagina van mijn keuze te laden. Iemand een idee of ik dit kan editten en hoe ik dat zou kunnen doen?
Volgens mij kun je dat niet wijzigen nee. Je kunt de GreaseMonkey extension installeren op die Firefox installatie, en van daaruit kijken of je de schijfletter kunt achterhalen. Dan kun je gewoon die index.html indirect bovenop about:blank plakken.

EDIT:
Of je denkt even moeilijk 8)7
Gewoon doen wat Noork zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 17-12-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Je kunt proberen om je website als xul package direct in de portable firefox te integreren. Dan werkt het alleen vanuit die portable firefox, maak kun je de site aanspreken met bijv. chrome://website/index.html. Je kunt dan daarnaast de website nog plain op de cd zetten. Maar dit allemaal is alleen handig als je persé extra moeilijk wilt doen. ;)

De tip van Noork zou prima moeten werken.

[ Voor 18% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 20-12-2008 21:47 ]

Pagina: 1