Nice Frank en om eerlijk te zijn bevalt me dit beter dan een aantal van je recente series. Heeft een aantal redenen maar is voornamelijk een gevoelskwestie.
Vanwege het meer natuurlijke licht, het model wat op haar gemak is en scènes die realistisch lijken en niet geforceerd zijn vind ik het interessant en blijf ik langer hangen bij je foto's. Uiteraard hoeft het niet altijd realistisch of naturel maar door die keuze en door een styling die passend is (zover je van styling kunt spreken) heeft het geheel een rust waardoor ik rustig de beelden ga bekijken. Gebalanceerd geheel, voornamelijk door het simpel te houden.
#2 en #3 vind ik wat minder.
#2 door de handen en #3 vanwege het overbelichte in het gezicht en het gebrek aan ruimte links.
#1 is gewoon een mooi, spontaan portret (mieregecopuleer: let wel op je achtergrond).
#4 de plaat die de seriematigheid versterkt (en het een tintje lifestyle geeft).
#5 is mijn absolute favoriet. Misschien ben ik bevooroordeeld met #5 omdat ik een zwart-wit junk ben maar ik vind het een erg fijne plaat die het karakter (zoals ik me dat voorstel) van het model versterkt en de omgeving prachtig gebruikt met een mooie DOF. Nette plaat en een goede keuze voor z-w (ook door de kleding).
Vanwege het meer natuurlijke licht, het model wat op haar gemak is en scènes die realistisch lijken en niet geforceerd zijn vind ik het interessant en blijf ik langer hangen bij je foto's. Uiteraard hoeft het niet altijd realistisch of naturel maar door die keuze en door een styling die passend is (zover je van styling kunt spreken) heeft het geheel een rust waardoor ik rustig de beelden ga bekijken. Gebalanceerd geheel, voornamelijk door het simpel te houden.
#2 en #3 vind ik wat minder.
#2 door de handen en #3 vanwege het overbelichte in het gezicht en het gebrek aan ruimte links.
#1 is gewoon een mooi, spontaan portret (mieregecopuleer: let wel op je achtergrond).
#4 de plaat die de seriematigheid versterkt (en het een tintje lifestyle geeft).
#5 is mijn absolute favoriet. Misschien ben ik bevooroordeeld met #5 omdat ik een zwart-wit junk ben maar ik vind het een erg fijne plaat die het karakter (zoals ik me dat voorstel) van het model versterkt en de omgeving prachtig gebruikt met een mooie DOF. Nette plaat en een goede keuze voor z-w (ook door de kleding).
Ik vind het echt een mooie serie, alleen word ik bij #4 aangetrokken tot de tekst naast haar hoofd.
Ziet er leuk uit: erg rielexte shots zo
Zeker 1 en 4 komen goed over, bij 2 kijkt ze vooral wat pensive. Bij 5 lijkt ze (voor mij persoonlijk) door de lichtval een beetje in het beeld 'geplakt', terwijl dat natuurlijk niet zo is. Zal wel aan mij liggen
Is verder ook gewoon een fijne foto, dus ga zo door.

En omdat je weet dat hij niet geplakt is, doet #5 het juist voor mij!Remy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:32:
Ziet er leuk uit: erg rielexte shots zoZeker 1 en 4 komen goed over, bij 2 kijkt ze vooral wat pensive. Bij 5 lijkt ze (voor mij persoonlijk) door de lichtval een beetje in het beeld 'geplakt', terwijl dat natuurlijk niet zo is. Zal wel aan mij liggen
Is verder ook gewoon een fijne foto, dus ga zo door.
Mooie plaat!
Nabewerking bij #2 vind ik persoonlijk ook erg geslaagd!
[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 17-12-2008 20:35 ]
Je eerste foto spreekt mij het meeste aan. Echt een foto waar ik lang naar kan kijken 
Komt niet geposeerd over, eerder heel natuurlijk. Verder heb je nog mooie, warme kleuren. En ten slotte de compositie die echt spot on is zoals Amerikanen het noemen wanneer een lens ragscherp is. Niet te krap en niet te ruim, gewoon precies goed.
De vierde foto lijkt zo uit het dagelijkse reilen en zeilen op het station te komen. Alleen jammer van het reclamebord waarin een stichting aandacht vraagt voor een bepaald project. Maar tja, juist die reclameborden horen bij het perron dus dat ie te zien is ergens weer logisch.
Waarmee heb je de foto's geschoten als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
Komt niet geposeerd over, eerder heel natuurlijk. Verder heb je nog mooie, warme kleuren. En ten slotte de compositie die echt spot on is zoals Amerikanen het noemen wanneer een lens ragscherp is. Niet te krap en niet te ruim, gewoon precies goed.
De vierde foto lijkt zo uit het dagelijkse reilen en zeilen op het station te komen. Alleen jammer van het reclamebord waarin een stichting aandacht vraagt voor een bepaald project. Maar tja, juist die reclameborden horen bij het perron dus dat ie te zien is ergens weer logisch.
Waarmee heb je de foto's geschoten als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
Foto 2 vind ik persoonlijk wel een mooie
Weet niet of het met opzet gedaan hebt Frank, maar vind persoonlijk de boord met de 3 knoppen op foto #1 & #2 wel veel aandacht trekken. Voor de rest prima platen na mijn menig.
Pagina: 1