Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

p2000 programmeer unit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Jupiter Pro (P2000 pager), en het instellen via dat ding zelf is op z'n zachtst gezegt een hel (3 knoppen om alles te doen :+ ), dus ik wil dat via de PC kunnen doen. Nou zijn er zat programmeer units te vinden- maar die zijn minimaal 25 euro o.i.d. Nergens kan ik echter een schema vinden. De enige site die een echte foto online heeft staan heeft deze ook heel tactisch geblurred:

Afbeeldingslocatie: http://www.pagershop.nl/images/Jupiter%20Prog%20Inside%20500.jpg

Heeft iemand hier een idee/schema voor mij, zodat ik zelf zo'n ding kan maken? Meer dan een ICtje kan het niet zijn als ik zo naar die foto kijk... om eerlijk te zijn verbaasd zelfs dat mij nog, t liefste zou ik dat ding direct via RS232 hangen :+

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
De blur geeft mij alleen maar het vermoeden dat het niet wat speciaals kan wezen. Een vol geprogde uC kan je immers niet zomaar namaken met alleen 't plaatje.

Helaas geen idee wat je wel moet hebben maar het zal dus wel te vinden zijn (of te bedenken; dit ding is immers ook ontstaan). Vraag je alleen wel af of je het voor de hobby (kerstvakantie project) gaat doen of bespaar je de ellende en moeite en koop er een (en maar ze weer na :p).
Nja, succes

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb die progtool hier liggen, ik zal proberen scherpe foto's te maken.

• F4T4L_3RR0R
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rw3qxj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wukn4w.jpg

• F4T4L_3RR0R
Hier kosten ze overigens maar 15 euro + 2,50 euro verzendkosten:

http://www.semafoonwinkel.nl/Jupiter%20progset.htm

Is een tijdelijke "op = op" aanbieding.

[ Voor 15% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 17-12-2008 07:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
F4T4L_3RR0R, bedankt voor de moeite die je hebt genomen; ik heb samen met een vriend de print eens goed bekeken, en hoewel we het wel haalbaar achten (gezien de relatief simpele opbouw en de componenten) ga ik voor die 15 euro ga toch voor de kant en klare optie.

Ik blijf het vreemd vinden dat er nergens online een schema te vinden is. Ik zal de mijne ook even open maken om de inhoud te bekijken. Ik vraag me ook af wat voor protocol er nou wordt gebruikt voor de communicatie. In ieder gevalt bedankt, toch weer heerlijk des tweakers dat ik replies met fotos krijg nota bene _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 20:22 ]

• F4T4L_3RR0R
Zelf nabouwen is vele malen duurder, dus verstandig besluit om voor de kant en klare optie te kiezen.

Toen bovenstaande programmer nog niet verkrijgbaar was, kon je kiezen uit zelf bouwen of de officiële programmer van 250 euro... Ik heb ooit een schema gehad die gebouwd kon worden met normale (dus geen SMD) componenten. Maar geen idee of ik die nog heb.

De DC en USB bus kan je sowieso laten vervallen. De programmer werkt met de spanning uit de LPT poort. Programmeren dient tevens te gebeuren zonder batterij in de pager.

Het lastigste was de juiste verende pennen krijgen. Conrad had ze destijds voor ongeveer 3 a 4 euro per stuk, maar de kwaliteit van inferieur, de pennen braken namelijk nogal snel.

Conrad is door de voorraad heen en ik heb ze nooit meer terug gezien. (had ze keer nodig voor ander projectje)

Daarnaast krijg je bij de kant en klare oplossing van 15 euro ook een 25p D-sub (male/female) kabel meegeleverd die los al zo'n tientje kost.

Zorg wel dat je de juiste versie van de programmeersoftware gebruikt, er zijn verschillende versies van de pager in omloop en de software dient daarmee te corresponderen. De laatste versie van de pager, versie 9.1, kan niet met een LPT programmer worden geprogrammeerd want dat moet met de nieuwe USB programmer. Dit omdat de nieuwe programmeersoftware geen LPT communicatie ondersteund, en de oude geen USB communicatie. Dus oude pagers, met oude software met een nieuwe USB programmer lukt niet.

[ Voor 32% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-12-2008 01:45 ]

Pagina: 1