Melding "wilt u bestanden uit zone verplaatsen of kopiëren?"

Pagina: 1
Acties:

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een NAS aangesloten op mijn netwerk, netjes de drive gemapt naar mijn netwerklocaties en ik kan alles bekijken, verplaatsen, kopiëren, streamen, wat ik wil.

Als ik bestanden kopieer vanaf het ding, dan kan ik dat op 2 manieren doen. Als ik ze kopiëer met rechter muisknop / knippen en vervolgens plakken in het andere venster, dan gaat dat gewoon in 1x zonder meldingen.

Doe ik het echter met slepen, dan komt er een venster met de naam Internet Explorer (?, ik werk gewoon vanuit de explorer, niet vanuit m'n browser dus) en de melding "Wilt u bestanden uit deze zone verplaatsen of kopiëren?", met daarvoor een slotje en een sleutel met een vraagteken.

Ik heb al geprobeerd de beveiligingsinstellingen voor intranet en internet op het laagste niveau te zetten, maar dit hielp niet. Ook op internet en op dit forum krijg ik geen hits op deze foutmelding, ja eentje, maar daar wist ook niemand de oplossing. :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HvB83 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:40:
Doe ik het echter met slepen, dan komt er een venster met de naam Internet Explorer (?, ik werk gewoon vanuit de explorer, niet vanuit m'n browser dus)
Explorer gebruikt de Intranet zones van IE hiervoor inderdaad.
Ik heb al geprobeerd de beveiligingsinstellingen voor intranet en internet op het laagste niveau te zetten, maar dit hielp niet.
Dat snap ik nou weer niet, waarom zet je alles op de meest tolerante onveilige settings?
Het is genoeg om de UNC naam van je NAS/Server in de Intranet zone allow list op te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22yAqwDPcJHdBNI8OnLELniq/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WTHlZIbOjm0TXS5S0KWmvqcV/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb de beveiligingsniveau's daarna ook weer teruggezet, maar ik was aan het zoeken waar het in kon zitten, sorry! ;)

Maar met jouw duidelijke uitleg moet het zeker gaan lukken, onwijs bedankt. Ik probeer het vanavond meteen.