Bose 3-2-1 systeem, in hoeverre draadloos ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 12:22
Goedendag,

ik verzeilde onlangs in een discussie met een collega over de Bose 3-2-1 set-up en met name het draadloze gedeelte ervan. Ik heb behoorlijk wat threads doorgezocht maar of de vraag is te simpel of elke thread verzeild in een Bose flame =). Ik ben er inmiddels achter dat er 6 snoeren bij zitten, mijn vraag is nu, hoe krijgen de boxen hun energie .... Sommige mensen zeggen batterij, sommige mensen (geloof het of niet) zeggen draadloos 8)7 en een ander komt weer met accu's aanzetten .... Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Energie? Het is gewoon een speakertje met speakerdraad, de versterker zit gewoon in die hoofdunit ingebouwd. Dus wat er nou draadloos zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Volgens mij zit er gewoon aan elke speaker die je ofwel in de versterker moet steken ofwel in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
@sick rick

Twee GEMSTONE®-luidsprekerarrays en een uit het zicht te plaatsen ACOUSTIMASS® module brengen u de sensatie van bioscoopervaring dat het geluid van traditionele systemen met vijf luidsprekers benadert. Maar hier is het verschil: U hebt geen wirwar van kabels.

quote van de Bose website, dus er is wel degelijk sprake van iets draadloos.

De vraag is, draadloos signaal kan ik begrijpen. Alleen ik neem aan dat die speaker ook gevoed moet worden door een energiebron en die snap ik dus niet P:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Aan gedacht de handleiding op te zoeken:
http://www.bose.nl/NL/nl/..._OG_DUTvo_tcm55-21540.pdf

Oftwel, niet draadloos..
Appeltaart schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:16:
@sick rick

Twee GEMSTONE®-luidsprekerarrays en een uit het zicht te plaatsen ACOUSTIMASS® module brengen u de sensatie van bioscoopervaring dat het geluid van traditionele systemen met vijf luidsprekers benadert. Maar hier is het verschil: U hebt geen wirwar van kabels.

quote van de Bose website, dus er is wel degelijk sprake van iets draadloos.

De vraag is, draadloos signaal kan ik begrijpen. Alleen ik neem aan dat die speaker ook gevoed moet worden door een energiebron en die snap ik dus niet P:
nee, niet draadloos, geen wirwar van kabels. 1 kabel dus, voeding en signaal in 1.

Edit:
Draadloze stroom is trouwens prima mogelijk, zelfde principe als een transformator (inductie in een spoel, principe achter RFID chips). Alleen word je niet vrolijk van de verliezen op grotere afstand. Plus dat zulke vermogens door de lucht vast niet gezond zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door MaximusTG op 16-12-2008 20:19 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
Nee stom niet aan gedacht, maar toppertje, bedankt. Nu heb ik een stok om mee te slaan....

*edit nav edit*
ik heb onlangs een paar mooie filmpjes gezien met zwevende gloeilampen ook :> maar goed in het licht van deze vraag leek het me erg onwaarschijnlijk =D

[ Voor 48% gewijzigd door Appeltaart op 16-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, die "Sensationele 5.1 ervaring" die ze beloven komt dan ook maar uit "2.1 schijtspeakers" dus draden scheelt het je wel ja. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Ik kan me soms echt opwinden over het feit dat mensen dit soort systeem word verkocht voor veel te hoge prijzen...

Als je serieus over het 3-2-1 systeem nadenkt, raad ik je aan eerst dan ook een naar andere producten te kijken in de 2.1 wereld, want de meeste mensen kijken dan alleen naar 5.1 en de 3-2-1 van bose, om vervolgens tot de enige conclusie te komen: de bose heeft minder draden en geeft net zulk goed geluid (aldus de snelle indruk van de verkoper + stukje muziek)..

Echt, je kunt veel meer waar voor je geld krijgen!

OT: Dit systeem is dus niet draadloos, je krijgt een head unit met een acoustimass (subwoofer) module erbij, en de twee voorste speakers zijn gewoon bedraad vanaf de head unit.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 16-12-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Nuja... het is weliswaar niet draadloos, maar voor leken is het wel handiger aan te sluiten...

Die kleine speakers komen bij elkaar in 1 stekker. Dus in plaats van 4 speaker aansluitingen, (2x 2) heb je nu 1 stekker. Idem voor de woofer... je hebt nu één plug, i.p.v. 2. En verder missen er natuurlijk gewoon 3 tot 5 speakers, waardoor je nog eens 6 tot 10 aansluitingen minder hebt.

In die zin, is er inderdaad minder wirwar van kabel.

Uiteraard... Bij een goede set, kun je helemaal niet de speakers op die manier aansluiten, omdat je behoorlijke kabels hebt, en die zijn nou eenmaal dik. Maarja... Aangezien er uberhaupt geen laag of midden in de speakers van Bose zit, hoef je ook geen dikke kabel te gebruiken.

M.a.w. doordat Bose zo'n ongelooflijke troep levert, en de consumeten belazert met pseudo surround, kunnen ze de kabels lekker eenvoudig maken. Tja... Ik heb liever behoorlijk geluid, en spendeer dan eenmalig 15 minuten om de kabels aan te sluiten.

Ik sta er iedere keer weer van te kijken dat mensen erin trappen. Bose is gewoon drie keer niks... Het is niet voor niets, dat het de winkeliers verboden is om het tezamen met andere apparatuur in een luisterruimte te zetten. Zou heeeeeeeeeel erg pijnlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Daarnaast is het zo dat voor een echt "audiofiele" geluidsbeleving ik ook niet zo gauw een draadloze luidspreker zou willen. M.I. is hier een veels te grote kans van storing en dus een minder mooi geluid.

(alhoewel ik bijna geneigd zuo zijn te zeggen dat ik het 3-2-1 systeem zonder draden beter vind dan mét >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Er zitten gewoon een aantal kabels bij. 1 naar de sub en van daaruit 2 naar de fronts.
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:53:

Ik sta er iedere keer weer van te kijken dat mensen erin trappen. Bose is gewoon drie keer niks... Het is niet voor niets, dat het de winkeliers verboden is om het tezamen met andere apparatuur in een luisterruimte te zetten. Zou heeeeeeeeeel erg pijnlijk worden.
Bij de zaak waar ik werk staat er gewoon andere meuk vlak in de buurt. Niet dezelfde wand, maar een meter verder. Aantal Bose setjes zitten ook op receivers van andere merken (Marantz, Harman Kardon).

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 17-12-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:53:
Nuja... het is weliswaar niet draadloos, maar voor leken is het wel handiger aan te sluiten...

Die kleine speakers komen bij elkaar in 1 stekker. Dus in plaats van 4 speaker aansluitingen, (2x 2) heb je nu 1 stekker. Idem voor de woofer... je hebt nu één plug, i.p.v. 2. En verder missen er natuurlijk gewoon 3 tot 5 speakers, waardoor je nog eens 6 tot 10 aansluitingen minder hebt.

In die zin, is er inderdaad minder wirwar van kabel.

Uiteraard... Bij een goede set, kun je helemaal niet de speakers op die manier aansluiten, omdat je behoorlijke kabels hebt, en die zijn nou eenmaal dik. Maarja... Aangezien er uberhaupt geen laag of midden in de speakers van Bose zit, hoef je ook geen dikke kabel te gebruiken.

M.a.w. doordat Bose zo'n ongelooflijke troep levert, en de consumeten belazert met pseudo surround, kunnen ze de kabels lekker eenvoudig maken. Tja... Ik heb liever behoorlijk geluid, en spendeer dan eenmalig 15 minuten om de kabels aan te sluiten.

Ga eens naar Technica Nova in Breda. Heb me daar rot gelachen met de Bose 301 bookshelfs en merken als KEF en B&W in een ruimte met wisselkastje. Dat ze die prijs durven te vragen, echt onvoorstelbaar...

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 22:52
En die biedt dan relatief nog de meeste waar voor zijn geld onder de Bose producten ;)

Anoniem: 58485

Bose = status.

Alleen met de juiste ruimte-afmetingen is het mogelijk, een 5.1 opstelling te nabootsen met een 2.1 opstelling. Hiervoor worden bepaalde frequenties gereflecteerd via de muren en lijkt het alsof het geluid van-achteren komt.

Met een degelijke 5.1 set heb je het veel beter. Heb je teminste echt geluid van achteren. :P Maar het ideaale is 2 melkpakjes en een dikke kast van een sub ergens achter de bank of kast verstopt. Geeft op feestjes ook weer gespreksstof over goed geluid enzo ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bose-bezitter = goedgelovige en inmiddels arme sukkel die veel te dure spullen koopt omdat de maker zegt dat het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 18-12-2008 02:54 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1