Toon posts:

Raid 0 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik moet een backup terugzetten uit een raid 0 configuratie. Nu heb ik al wat gesnuffeld op het internet. Alleen weet ik niet van de schijven welke volgorde ze hebben 1 t/m 3.

Op internet kwam ik erachter dat je de volgorde moet weten om hem terug te zetten.

Overigens is de configuratie van de raid controller ten opzichte van de raid 0 config gewist.

Is het niet dat zo dat de controller automatisch deze raid 0 herkent!

Het gaat trouwens om een poweredge 2800 van dell met een perc 4 controller

Verwijderd

Topicstarter
Ben er trouwens achter dat er ook een stukje data op de schijven word geschreven. Hiermee kan je met de controller de config terug halen. En die vervolgens gebruiken.

Alleen moet ik wel de goede volgorde hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een beetje RAIDcontroller schrijft gewoon de IDs naar de disks weg, dan maakt het werkelijk niets uit hoe je ze aan je controller hangt. Hang ze er gewoon eens aan en kijk of de array herkent wordt.

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor je reactie. dat is ook wat ik dus denk. Maar je moet hem denk ik wel even inschakelen dmv van een config aan te maken of denk je dat hij gelijk de config ziet en de schijf toegangkelijk maakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ken die specifieke RAIDcontrolelr die jij hebt niet. Maar als ik mijn disks aan mijn Intel controller hangt (momenteel een ICH9R) dan pakt hij de disks gewoon op zodra ik opstart. Ik hoeft niets in te stellen of wat dan ook.

Als jij het systeem opstart met je disks eraan, wat doet het ding dan?

Verwijderd

Topicstarter
als je opstart met de disks eraan dan kent hij de configuratie niet dan moet je eerst in de bios kijken van de controller wat hij aangeeft.

Helaas ben ik niet op de plek des onheils dus kan het niet checken right away.

Ik ben me even aan het orienteren voor morgen
Pagina: 1