Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hd films haperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik heb een amd 4000+ proceccor op 2,4 mhz, 2 gig geheugen en een asus 7800gtx videokaart lopen
op winXp sp2 32 bit.

Ik wil graag 1080p(h264) films afspelen op deze computer maar krijg steeds het zelfde probleem;
mijn proceccor loopt op 100% en de haperingen beginnen.
Dit is niet op elk stuk van de film maar komt duidelijk voor op de moeilijkere stukken.

Ik heb media player classic(en home-e), zoom player , bsplayer en kmplayer geprobeerd.
Deze in combinatie met coreAvc, ffdshow en wat andere dingen.
Ik heb windows zelfs opnieuw geinstalled omdat het miss een beetje een zooitje geworden was.
Nu opnieuw geprobeerd te hebben blijf ik de zelfde problemen krijgen.
720p gaat overigens gewoon prima net als sommige 1080p mkv bestanden.

Mijn vragen zijn;

is mijn proceccor te traag ?
zijn er nog andere opties die ik kan uittesten ?
Heeft het nut om over te gaan op xp 64 bit (mijn proceccor is 64 bit)

ik hoop dat we er met zijn allen uit kunnen komen omdat ik graag wil genieten van 1080p !

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:05:
ik heb een amd 4000+ proceccor op 2,4 mhz, 2 gig geheugen en een asus 7800gtx videokaart lopen
op winXp sp2 32 bit.
Zie daar het resultaat dat de boel niet lopen wil :P

Oke, uit je topic kan ik niet halen of je de 1080p film wilt afspelen vanaf je HD of vanaf een blu ray speler. Blu ray bestanden zijn erg groot, het kan zijn dat je computer daar moeite mee heeft. Vergelijk het met een raw avi afspelen tov een divx. Raw avi kan ook stuiteren. Heb je een blu ray speler in je computer?

Aan de snelheid van je computer en je videokaart lijkt het niet te liggen. Een snelle HD is wel een must.

Mijn YouTube Channel