hoi,
ik probeer de FTP op mijn NAS (Conceptronic CHD3NET) werkend te krijgen en ben er volgens mij bijna!
Begonnen door hem te configureren (mappen en accounts) en vanaf intern te benaderen. dit werkte goed.
Vervolgens geprobeerd om via een XP-laptop (via het onbeveiligde netwerk van de buren
) de FTP te benaderen. Dit werkt niet (waarom anders dit topic
).
ik probeer de FTP op mijn NAS (Conceptronic CHD3NET) werkend te krijgen en ben er volgens mij bijna!
Begonnen door hem te configureren (mappen en accounts) en vanaf intern te benaderen. dit werkte goed.
Vervolgens geprobeerd om via een XP-laptop (via het onbeveiligde netwerk van de buren
- Ik heb (om te beginnen) op mijn LinkSys WRT54G poort 20 tm 22 geforward
- op de NAS heb ik vooralsnog de FTP op de default poort 21 laten staan
- als ik in de verkenner in XP "ftp://externe_IP_adres" intyp, krijg ik de melding: "kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtinging voor de map hebt. Details: The conneciton with the server was reset."
- ik krijg dezelfde melding als ik ftp://username:password@externe_IP_adres intyp
- ik las dat uitzetten van 'passief FTP protocol' bij de internet opties zou kunnen werken... echter, uitzetten maakt geen verschil