Toon posts:

[PHP5/apache2] php script veroorzaakt altijd error 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een php script te draaien op een server waarop php 5 staat. wanneer ik vervolgens een willekeurig php script daar plaats en aanroep verschijnt een internal server error (500).

het script:
PHP:
1
2
3
<?php
echo "hoi";
?>

origineel was het een compleet mini web framework. maarja dit scriptje geeft het zelfde.

maar ook een leeg bestand of een bestand met wat normale html maar zonder php geeft deze fout.

er zijn voldoende rechten op het bestand.
er is geen htaccess file aanwezig
gewone html/jpg/etc bestanden werken zonder problemen. maarja die hoeven ook helemaal niet geparsed te worden natuurlijk.

behalve dan de mogelijkheid dat de apache en/of php die er op draaien behoorlijk verziekt zijn, weet iemand nog andere mogelijkheden wat dit kan veroorzaken en wat ik eventueel kan proberen om dit op te lossen.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:59:
behalve dan de mogelijkheid dat de apache en/of php die er op draaien behoorlijk verziekt zijn, weet iemand nog andere mogelijkheden wat dit kan veroorzaken en wat ik eventueel kan proberen om dit op te lossen.
Heb je dat al onderzocht? Apache errorlogs bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas enkel ftp toegang op die server en kan niet bij de apache logs. ik heb al een verzoek tot uitzoeken gestuurd naar de hoster maar uit ervaring weet ik dat die niet altijd even snel reageerd en eigenlijk zou dit gisteren live moeten ;P

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 21:42
Even om te checken: Werkt een gewoon html-scriptje wel?
Probeer eens een html-scriptje met een paar regels om te kijken of dat wel werkt. Zo ja, dan werkt apache in elk geval wel normaal. Dan weet je dat het probleem echt alleen het php-gedeelte betreft.

Oeps.. niet goed gelezen zag ik ;) is dus meer aan de hand dan alleen php.. contact opnemen met de beheerder denk ik dan maar.. denk niet dat je dit aan jou kant kan oplossen.

[ Voor 26% gewijzigd door roedi06 op 16-12-2008 18:12 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die error 500 is, waarschijnlijk, zo'n fijne IE error. Ga naar het menu extra -> internetopties -> tabblad geavanceerd en zet daar "Vriendelijke HTTP foutberichten" uit. Waarschijnlijk krijg je nu de échte reden/foutmelding te zien.

Overigens is dit waarschijnlijk meer iets voor WSS (Waar hoort mijn topic?)

PRG >> WSS

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 16-12-2008 18:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Sowieso is error 500 een server configuratie fout. Het kan inderdaad zijn dat je met bovenstaande tip een meer informatieve foutmelding te zien krijgt, maar je zult het sowieso niet zonder je hoster kunnen verhelpen.

Meest voorkomende oorzaak van deze error is overigens een endless-redirect door een htaccess-je.

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 21:42
frickY schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:15:
Sowieso is error 500 een server configuratie fout. Het kan inderdaad zijn dat je met bovenstaande tip een meer informatieve foutmelding te zien krijgt, maar je zult het sowieso niet zonder je hoster kunnen verhelpen.

Meest voorkomende oorzaak van deze error is overigens een endless-redirect door een htaccess-je.
En een .htaccess kun je natuurlijk altijd proberen te uploaden. Zoals je al aangaf is er geen .htaccess te zien in je ftp-account. Soms zijn deze onzichtbaar, dus dat zou kunnen kloppen. Een poging om een .htaccess te uploaden zonder tekst kan een oudere (wellicht probleem veroorzakende) htaccess teniet doen. Bovendien kan het geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben idd gewend dat een 500 komt doordat ik weer eens met mod_rewrite zit te falen. maarja die moest ik nog uploaden ;) maar inmiddels heb ik een leeg bestandje als htaccess geupload en helaas doet dat ook niets..

maarja nog maar 1 oplossing beter dan wachten op de hoster.... nieuwe hoster :P maar dan wel een goede :+

nouja toch bedankt :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 23:01 . Reden: tiepgriep ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:01:
ik ben idd gewend dat een 500 komt doordat ik weer eens met mod_rewrite zit te falen. maarja die moest ik nog uploaden ;) maar inmiddels heb ik een leeg bestandje als htaccess geupload en helaas doet dat ook niets..

maarja nog maar 1 oplossing beter dan wachten op de hoster.... nieuwe hoster :P maar dan wel een goede :+

nouja toch bedankt :P
Heb je ook dit geprobeerd?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
jazeker. in zowel firefox, IE met 'vriendelijke meldingen' en IE zonder exact de zelfde melding

code:
1
2
3
4
5
6
7
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@papaya.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Pagina: 1