• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag,

Ik vraag me af of er mensen zijn die met een HDD handycam in een achtbaan zijn geweest zonder dat die naar zen klote is gegaan.

Ga binnen kort naar disney :D yee maar wil met men cam wat opnamens maken als ik erin zit.
Natuurlijk gaat het al hemelaal niet als je em derop plakt maar als je hem gewoon in je hand houd zou dat dan kunnen?

Op mijn handycam zit wel een beveiliging voor als die valt of te veel schokt, en het werkt ook ;) daar kwam ik achter toen ik hem op mijn buddy van me scooter had geplakt en dan wat rond cruisen.
Ging op zich wel als ik niet al te snel rijd en dan bedoel ik rind de 30 ofzo.
Maar zodra ik gas gaf en sneller ging sloeg die uit.

Maar in een achtbaan zou moeten kunnen lijkt mij toch? in je hand dan.

zSz

Blaad

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Videocamera's horen in Film & Video, dus ik move je topic daar even heen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat het personeel van de achtbaan het niet eens zal toelaten. Kleine kans dat ze het risico willen lopen dat jij hem uit je handen laat vallen en iets of iemand anders raakt. :)

Verwijderd

Los daarvan; wat je minimaal moet doen is de HDD bescherming uitzetten... Anders stopt je camera met opnemen zodra er 0,x G wordt gemeten, hetgeen nogal snel gebeurt in een achtbaan. Een beter mogelijkheid is om op te nemen op een geheugenkaartje en het later over te zetten op de HDD. Dit werkt gegarandeerd en is ook aan te bevelen voor normaal gebruik!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:11:
Los daarvan; wat je minimaal moet doen is de HDD bescherming uitzetten... Anders stopt je camera met opnemen zodra er 0,x G wordt gemeten, hetgeen nogal snel gebeurt in een achtbaan. Een beter mogelijkheid is om op te nemen op een geheugenkaartje en het later over te zetten op de HDD. Dit werkt gegarandeerd en is ook aan te bevelen voor normaal gebruik!
Eenig idee of dat kan met de Sony dcr-sr52? want naar mij weten kan dat niet, er is ook helemaal geen optie voor.
Nu heb ik ook geen geheugenkaartje dat het dan in beeld komt? als ik er wel 1 heb?

Bij de foto optie staat er wel al een optie er voor, iets met "still media"
Daar kan ik kiezen voor HDD of flash.
Iemand die dat weet?

En het uit zetten van dat HDD beveiliging zat ik ook aan te denken maar voor ik het weet is die stuk, zoiets overkomt altijd mij ;)

Blaad

Verwijderd

De kans dat ie stuk is zal wel loslopen. Je kunt een MS Pro Duo kaartje erin stoppen en hierop filmen. Dan is direct je probleem verholpen. 4GB is goed voor circa 1 uur.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tape 'm stevig aan je hand vast. Een paar jaar geleden is er iemand uit FG gaan bungeyjumpen met een spiegelreflexcamera in z'n hand. Zat vastgetaped :)

Verwijderd

Het probleem zijn wel de lijmresten...

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben in Disney regelmatig in achtbanen geweest en nooit problemen met personeel gehad.

Ik deed altijd de lange band (voor om je nek) die aan mijn camera vast zit zo veel mogelijk om mijn arm draaien, mocht ik de camera loslaten (is nooit gebeurt) dan zou de camera altijd nog daaraan zitten.

Mer HDD camera's heb ik geen ervaring, ik film op tape (en daar heb ik nooit problemen mee gehad).

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Om het toch nog even te laten weten heb ik het maar gewoon geprobeert en hopen dat die het zou overleven.

Uiteindelijk heb ik mooie beelden en geen stukken HDD.
Was wel een beetje bang dat die het zou begeven maar hij heeft het overleeft.
Ben in de ruigste dingen geweest dus zit wel goed denk ik.

Personeel begon wel een beetje te zeiken maar gewoon stiekem en dan ziet niemand het :P

Weet natuurlijk niet of dat bij allemaal zo kan dus altijd eigen risico ;)
Maar als je hem in je hand houd zit het denk ik wel goed alleen als je hem ergens op vast wil tapen zou ik toch voor een tape recorder gaan want het blijven altijd gevoelige dingen.

Blaad

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mijn mening:
Neem geen grote HD camera in achtbanen. Koop liever smallere Flash video camera. Deze zijn lichter in gewicht, kleiner en ongevoelig voor hoge G krachten.

Daarbij moet je ook de hogere gewicht van normale HD camera kunnen tegenwerken zodat ie niet alle kanten vliegt en zelfs uiteindelijk uit je hand vliegt. Met lichtere Flash video camera hoef je niet zoveel tegenwerken en zijn de opnames stukken beter omdat het niet zoveel alle kanten gaat opvliegen.

Je kan beter voorin staan en camera stevig tegen je borst drukken. Dat trilt minder en het vliegt ook niet snel heen en weer dan in je vrije hand voor je.

Je snapt wel waarom bikers en mensen die aan extreme sporten doen, vaak lichtere Flash video camera nemen en op hun helm vastmaken. Zo blijven ze werken onder alle omstandigheden en vormen weinig last. Er bestaan al speciale camera's hiervoor die heel licht zijn en lekker klein zijn.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit lijkt mij een beetje mythbusterswaardig zit topic. De G-krachten in een achtbaan vallen over het algemeen mee en worden relatief langzaam opgebouwd om zo iedereen te laten genieten. Als je echt van -3 G naar +3 G gaat dan gaat iedereen over zijn nek. De G-kracht die een harde schijf komt te staan die op de grond valt is vele malen hoger dan wat je in een achtbaan ondergaat.

Myth busted vooralsnog dus.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Zoals ik hierboven al eerder beschreef is het grootste probleem de 0g beveiliging van de HDD. De camera schakelt zichzelf uit in de achtbaan ;)
Pagina: 1