Tja, ik kan nooit zo goed uitleggen, dus hopelijk wordt dit duidelijk!
Ik heb een laptop met Vista Ultimate (aub geen opmerkingen over Vista...
), en volgens mij wil ik nu iets dat onmogelijk is. Thuis wil ik namelijk met een vast IP-adres werken, zodat ik o.a. poorten beter kan forwarden. Maar op mijn school (Fontys Hogeschool) werken ze met DHCP, dus daar kan ik geen vast IP-adres krijgen (heb het al nagevraagd, en ze zeggen dat dat niet kan).
Dus mijn vraag is: Kan ik het zo instellen, dat ik met één netwerkkaart thuis een vast IP-adres heb, en op school een dynamisch IP-adres heb, zonder dat ik telkens de instellingen moet veranderen? Het gaat om een ingebouwde draadloos netwerk adapter van Intel (4965AGN uit mijn hoofd). Thuis hebben we geen server, dus gewoon met een werkgroep.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het lukt me niet, dus daarom stel ik mijn vraag maar aan de pro's!
Ik heb een laptop met Vista Ultimate (aub geen opmerkingen over Vista...
Dus mijn vraag is: Kan ik het zo instellen, dat ik met één netwerkkaart thuis een vast IP-adres heb, en op school een dynamisch IP-adres heb, zonder dat ik telkens de instellingen moet veranderen? Het gaat om een ingebouwde draadloos netwerk adapter van Intel (4965AGN uit mijn hoofd). Thuis hebben we geen server, dus gewoon met een werkgroep.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het lukt me niet, dus daarom stel ik mijn vraag maar aan de pro's!