Beleid forum / frontpage mbt unlocken GSM

Pagina: 1
Acties:

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GR,

Naar aanleiding van dit artikel over een unlocktool voor de iPhone, heb ik eens in de verschillende telefonie-forums bekeken hoe het ook al weer zat met het beleid vwb unlocken.

Nu kan ik in de "non-windows based" en in de "windows-based" smartphone fora niet veel erover vinden, maar wel in het GSM forum. Hier is in het forum-beleid te lezen:
Het geven en vragen van informatie over unlocken wordt op het forum niet toegestaan.
Er wordt even aangehaald dat dit te maken heeft met illegaliteit doordat het copyright van het OS geschonden wordt. Nu vraag ik mij dus af, is dat voor die iPhone dan ook niet het geval ? En zou een forumpost met dergelijke informatie als op de frontpage tegen het beleid ingaan ?
Is er verschillend beleid in de verschillende fora (windows / non-windows / GSM) ?

Ik ben zelf van mening dat alles gehackt kan en mag worden >:) , en vindt het frontpage artikel prima bij tweakers thuishoren, maar vindt wel dat als het in het GSM forum verboden is het daarover te hebben, er met 2 maten gemeten wordt. :|

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Er wordt ook zeer bewust met twee maten gemeten: de redactie mag meer dan de bezoekers. De redactie moet namelijk over de stand van zaken in telefoon/licentieland kunnen berichten, terwijl het nergens voor nodig is dat bezoekers elkaar gaan lopen helpen met het om hals brengen van de diverse eula's en dergelijke. In extremis bestaat namelijk gewoon de kans dat dat laatste ons rechtsvervolging oplevert en daar hebben we geen zin in.

Dit is al vaker ter sprake gebracht (zoek maar 'ns op 'warez' in dit forum) en het laatste woord zal hier nog niet over gesproken zijn - ik kaart het morgenochtend iig weer even intern aan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
OK, duidelijk.

Ik begrijp het ook wel, het is zeker nieuwswaardig. En het brengen van nieuws is iets anders dan een discussie in een forum.
Ik vind overigens het verwijderen van een simlock en warez niet echt vergelijkbaar, warez is duidelijk fout, en unlocken zit meer in een grijs gebied. Bovendien kan ik niet echt zeggen dat het moderatiebeleid in de telefoon-fora me negatief zijn opgevallen (natuurlijk omdat ik vooral in de opensource topics zit ;) ) dus daar heb ik ook geen problemen mee.
Het was gewoon even wat verwarrend, braaf tweakertje dat ik ben altijd netjes aan het beleid denkend O-) toen ik dat artikel las. Maar ik snap het nu :> En vind het goed :Y)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Binnen de TCM fora is het niet toegestaan om het over sim-unlocks te hebben. Dit om de simpele reden dat producenten het niet toe staan dat mensen met hun OS gaan lopen kloten, dit is namelijk vaak wel een vereiste voor unlocks. Het modden of aanpassen van een OS is een ander verhaal zolang dit niet op de core gebeurd, zoals in WBM. Mensen tweaken daar wat af echter het daadwerkelijk aanpassen van het os wordt niet toe gestaan en custom roms mag dan ook niet naar gelinkt worden. :)

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 15:02
Een beetje een reactie op Rataplan en de rest algemeen.
jij zegt dat dat een rede om het niet toe te staan is omdat er mogelijk rechtsvervolging zou kunnen komen als dit besproken zou worden op het forum. Waarom kan en mag het op XDA dan wel en wordt daar vanuit de fabrikanten niks aan gedaan? Dat met rechterlijke staapen lijkt mij dus niet van toepassing maar misschien mis ik iets wat jij me nog zou kunnen uitleggen.
Daarnaast is dit tweakers en die tweaken graag.
Het zou leuk zijn als er ook custom roms door nederlanders zouden worden gemaakt die misschien zelfs wel in de nederlandse taal zouden zijn. Een plekje in het windows mobile forum lijkt mij daar erg leuk voor.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DarkShadow16 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:27:
Een beetje een reactie op Rataplan en de rest algemeen.
jij zegt dat dat een rede om het niet toe te staan is omdat er mogelijk rechtsvervolging zou kunnen komen als dit besproken zou worden op het forum. Waarom kan en mag het op XDA dan wel en wordt daar vanuit de fabrikanten niks aan gedaan?
Volgens mij is dit niet waar. Volgens mij heeft Microsoft al eens met stappen gedreigd tegen XDA. Ik kan me daar in ieder geval iets van herinneren. En als het op een ander forum toegestaan is, wil dat natuurlijk niet zeggen dat het ook op GoT maar toegestaan moet zijn. Anders kunnen we het warez-beleid ook wel overboord gooien :)

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 15:02
Op google kan ik er zo niks over vinden. Dat inderdaad niet alles wat op een ander forum wordt toegestaan hier ook geldt snap ik. Ik wilde alleen aangeven dat het mij leuk zou lijken als we hier een plekje zouden hebben om met elkaar over roms te kunnen praten.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Voor de duidelijkheid: Microsoft 'frowns upon' XDA Developers (link kan ik zo snel niet vinden, ergens in een podcast was het geloof ik). Maar Ms zal geen stappen ondernemen tegen XDA, simpelweg omdat het al te groot is geworden en te belangrijk als platform voor ontwikkelaars van Windows Mobile-software. 'We kunnen niet met hen en we kunnen niet zonder hen', verwoordde HTC-directeur Mark Moons het.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
arnoudwokke schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:00:
Voor de duidelijkheid: Microsoft 'frowns upon' XDA Developers (link kan ik zo snel niet vinden, ergens in een podcast was het geloof ik). Maar Ms zal geen stappen ondernemen tegen XDA, simpelweg omdat het al te groot is geworden en te belangrijk als platform voor ontwikkelaars van Windows Mobile-software. 'We kunnen niet met hen en we kunnen niet zonder hen', verwoordde HTC-directeur Mark Moons het.
Dat ligt wel wat anders, Microsoft had in de VS ervoor gezorgd dat XDA verboden was geworden waarop XDA haar servers heeft verplaatst naar een ander land. Hierdoor wisten ze uit de greep van de software gigant te blijven. Inmiddels zou dat laatste wel kunnen gelden maar toen de tijd lagen de zaken net wat anders.

Overigens ging dit alleen over de rom servers. XDA hoast nu alles via mega upload etc. http://www.theregister.co.uk/2007/02/20/ms_roms_to_go/

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 17-12-2008 13:07 ]

Pagina: 1