Ik heb hetzelfde probleem als zoveel van de topics in dit subforum: Ik heb een 5 dagen oude pc en mijn beeld valt na 5 sec tot 4 minuten na het opstarten uit (soms komt er uberhaupt geen beeld), ongeacht of ik in windows of in de BIOS zit. ik heb alle onderdelen van de pc al vervangen, op het mobo en de cpu na. Niets heeft geholpen.
Ik heb de forumsearch zeker gebruik, maar bij de vergelijkbare topics werd de oplossing doorgaans gevonden door ofwel de cpu of het mobo te vervangen. Dit is voor mij op dit moment niet mogelijk zonder een nieuwe te kopen / krijgen via garantie. Daarvoor moet ik eerst weten welke van de twee het is.
Ik doorliep de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" die gepost is op dit forum en ik kwam bij het volgende uit: "Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is."
Als ik mijn videokaart eruit trek piept mijn moederbord niet (pc wel eerst netjes uitgezet / stroom eraf natuurlijk
.) Betekent dit dat het probleem aan mijn moederbord ligt, of is de cpu nog steeds niet uitgesloten?
De (stock) cooler is bevestigd met een dun genoeg laagje arctic silver 5. De keren dat ik in de bios kon komen zag ik dat de temps in orde waren.
Alvast bedankt.
EDIT: pc specs:
MSI GeForce 9400 GT
Corsair CX400W 400 Watt voeding
Kingston ValueRam Dual Channel 2 GB, PC6400
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.70 GHz
MSI K9N Neo-F V2 mobo
Ik heb de forumsearch zeker gebruik, maar bij de vergelijkbare topics werd de oplossing doorgaans gevonden door ofwel de cpu of het mobo te vervangen. Dit is voor mij op dit moment niet mogelijk zonder een nieuwe te kopen / krijgen via garantie. Daarvoor moet ik eerst weten welke van de twee het is.
Ik doorliep de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" die gepost is op dit forum en ik kwam bij het volgende uit: "Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is."
Als ik mijn videokaart eruit trek piept mijn moederbord niet (pc wel eerst netjes uitgezet / stroom eraf natuurlijk
De (stock) cooler is bevestigd met een dun genoeg laagje arctic silver 5. De keren dat ik in de bios kon komen zag ik dat de temps in orde waren.
Alvast bedankt.
EDIT: pc specs:
MSI GeForce 9400 GT
Corsair CX400W 400 Watt voeding
Kingston ValueRam Dual Channel 2 GB, PC6400
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.70 GHz
MSI K9N Neo-F V2 mobo
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:45 ]