Toon posts:

Externe HD niet bereikbaar/sluit af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erg irritant.
Heb ik net een nieuwe externe HD met behuizing aangeschaft (http://www.macally.com/en...cleShow.asp?ArticleID=218) werkt het niet zo goed.
Op mijn Mini is deze aangesloten via firewire.

Bij het opstarten geen probleem, in de Finder is de HD te zien en te benaderen. Maar als ik er dan een tijdje niets mee doe, dan 'loopt hij vast'.
Dat betekend dat ik er dan niet bij kan en dat bijvoorbeeld programma's die er op staan (en waarvan sommigen draaien) niet meer reageren.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Heeft dit met een spaar stand te maken of zoiets?

Als ik hem uitdruk en vervolgens weer aanzet, gaat het weer goed. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:39 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je kan bij de energie voorkeuren met een vinkje instellen dat Mac OS X de harde schijven (ook de externe) uit mag zetten om stroom te besparen. Wellicht komt je externe harde schijf niet meer uit zijn slaap als deze het slaap signaal heeft gehad. Probeer anders eens het vinkje uit te zetten en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ehh, blijft mijn interne schijf nu ook steeds draaien?
Dat loopt aardig op, gezien mijn Mini 'altijd' aanstaat.

Is er geen ander manier om dit op te lossen?

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Dan blijft je interne schijf inderdaad ook draaien, maar waarschijnlijk deed hij dat al, omdat het OS eigenlijk altijd wel iets met het ging doet voordat het de kans krijgt om stil te vallen. Bovendien maakt het voor de levensduur niet echt veel uit, en volgens mij maakt het ding nou ook niet echt veel lawaai, of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen geen vastlopers gehad, maar de schijven blijven nu wel steeds draaien.
Dat lijkt me qua stroom niet heel gunstig over een jaar gezien?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zit toch een power button op het kastje?

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge, wat een prima tip. :N

Iemand anders toch een idee of er een andere oplossing is?

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Tja, volgens mij gebruikt een externe harde schijf niet bijster veel stroom, maar ik denk dat het probleem alleen te "verhelpen" is door een andere externe harde schijf te kopen :) Ik heb een el cheapo zelfbouw behuizing gehad, een LaCie en nu een Western Digital, en alle 3 gingen braaf aan en uit als dat moest. Ik was eerlijk gezegd verbaasd om te lezen dat er een type is waarbij het niet goed werkt.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Komt wel vaker voor, veel WD My Book Studio schijven hadden hier ook last van tot een van de laatste firmware updates. Het kan ook gewoon een defecte behuizing zijn dus even ruilen lijkt me wel verstandig.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:47

Flipm0de

geen

heb ook een niet bereikbaar probleem... Maar dan met mij windows pc. Heb de externe hdd geformateerd naar een partitie hfs journaled voor Timemachine, en een partitie naar Windows NT bestandsysteem. Gaat allemaal goed. Beide schijven komen op mijn buroblad te staan en kan ik data op pleuren. Echter, de Windows partitie is niet te zien als ik deze op XP of Vista aansluit. Iemand misschien een tip? Ik kan de schijf ook niet meer formateren naar FAT via de diskutility in osx.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Pagina: 1