Toon posts:

[Finder] Schijfruimte selectie weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben pas overgestapt op Mac OS X, en ik heb een vraagje.
als ik in de finder aan het browsen ben, en ik selecteer een/meerdere file(s) selecteer, dan wil ik graag dat eronder (zie screen, rode ovaal) behalve hoeveel files ik geselecteerd heb, ook staat hoe groot de files (die ik geselecteerd heb) zijn, en niet hoeveel schijfruimte ik in totaal nog over heb (zie blauwe onderstreping).
Ik heb natuurlijk gezocht, maar ik kan het niet vinden, ook niet op google :).

ik zal even een voorbeeld noemen;
ik heb een map met 3 bestanden van elk 5 MB, dus in totaal 15 MB. als ik dan 2 bestanden selecteer, dan wil ik dat eronder, (boven de blauwe lijn in de screen) 10 MB staat.

ik wil dit graag, omdat ik dit handig vind als ik bestanden overzet op USB sticks e.d.
ik weet dat dit erg als gezeur klinkt, maar misschien is er een plugin of iets voor..
alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/16/1229439546-350.png

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat kan volgens mij niet zo 1 2 3. Misschien dat je met iets als Path Finder dat wel voor elkaar kan krijgen. Je kunt echter ook met de Finder wel zien hoe groot je selectie is in totaliteit door cmd-ctrl-i (window) of cmd-option-i (panel).

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Het is inderdaad niet zo makkelijk als met de Windows Explorer, maar als ik zulk soort taken moet doen roep ik meestal het panel op met cmd-option-i en dat gooi ik ergens aan de kant. Dit venster werkt zichzelf constant bij als je andere dingen selecteert, dus voor het overzetten van muziek of wat dan ook naar USB is het wel te gebruiken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor jullie reacties, ik weet al die sneltoetsen van Mac OS nog niet uit mijn hoofd :P

bedankt voor het veranderen van de titel trouwens, ik kon zelf geen goede verzinnen |:(

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
cmd-option-i kende ik ook nog niet een heele handige :)