sony S550BD in verhouding PS3

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
De situatie,

Ik ben bezig mijn home cinema aan het upgraden. Nu heb ik al wel een DVD speler, maar verwacht dat ik helemaal overga op blu-ray. de home cinema set ziet er als volgt uit:

sony 46w4500 tv
sony STR DA5400ES receiver
JBL CS-1500 cinema sound

Ik moet dus iets hebben om blu-ray af te spelen, ik weet dat de PS3 hiervoor goed getest is, maar spellen spelen zal ik zelden doen. Mijn vraag is dus of de PS3 een volwaardige vervanger is voor de S550 puur gelet op de blu-ray specs? Bijvoorbeeld TrueHD sound, beeldprocessor etc. Ik kan hier op internet bar weinig over vinden.

Volgende heb ik zelf gevonden:
PS3: snelle opstarttijd, ondersteunt geen bravia sync, kan wel gebruikt worden als mediaspeler voor mp3 etc
S550: wel braviasync, blu-ray live, opstarttijd van 7 seconden in de snelle modus, trager in de normale modus
FZ21M: mijn laptop, gewoon doorlussen met HDMI, maar weet totaal niet wat er dan van de kwaliteit overblijft.

Daarbij heb ik stiekem ook de conclusie getrokken dat de S550 energiezuiniger en stiller zal zijn (geen bronnen voor gevonden)

Any tips zijn welkom, en nogmaals spellen boeien mij niet zoveel :P

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

Shunt

Boe

peugeot206gt schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:27:
De situatie,

Ik ben bezig mijn home cinema aan het upgraden. Nu heb ik al wel een DVD speler, maar verwacht dat ik helemaal overga op blu-ray. de home cinema set ziet er als volgt uit:

sony 46w4500 tv
sony STR DA5400ES receiver
JBL CS-1500 cinema sound

Ik moet dus iets hebben om blu-ray af te spelen, ik weet dat de PS3 hiervoor goed getest is, maar spellen spelen zal ik zelden doen. Mijn vraag is dus of de PS3 een volwaardige vervanger is voor de S550 puur gelet op de blu-ray specs? Bijvoorbeeld TrueHD sound, beeldprocessor etc. Ik kan hier op internet bar weinig over vinden.

Volgende heb ik zelf gevonden:
PS3: snelle opstarttijd, ondersteunt geen bravia sync, kan wel gebruikt worden als mediaspeler voor mp3 etc
S550: wel braviasync, blu-ray live, opstarttijd van 7 seconden in de snelle modus, trager in de normale modus
FZ21M: mijn laptop, gewoon doorlussen met HDMI, maar weet totaal niet wat er dan van de kwaliteit overblijft.

Daarbij heb ik stiekem ook de conclusie getrokken dat de S550 energiezuiniger en stiller zal zijn (geen bronnen voor gevonden)

Any tips zijn welkom, en nogmaals spellen boeien mij niet zoveel :P
De PS3 is naar zover ik weet een volwaardige Bluray speler HDMI 1.3(a volgens mij) dus tru HD geluid en alles er op en er aan maar dat is redelijk makkelijk te vinden. Vergeet niet dat de PS3 ook een game station is en dus naast bluray en media portal voor andere doeleinde te gebruiken is. En als ik mij niet vergis is hij goedkoper dan die S550 of nagenoeg aan de zelfde prijs. Voor mij zou het een simpele keuze zijn :P gewoon de PS3.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 13:35
Maar de PS3 kan de HD-audioformaten niet bitstreamen en dat kan de BDP-S550 wel.

Als je trouwens een receiver hebt die via HDMI de HD-audioformaten kan decoderen kun je ook de BDP-S350 overwegen. Is verder hetzelfde als de BDP-S550, maar heeft geen analoge 5.1 uitgangen en is daardoor een stuk goedkoper :)

• Rene
Mr Magic schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:14:
Maar de PS3 kan de HD-audioformaten niet bitstreamen en dat kan de BDP-S550 wel.

Als je trouwens een receiver hebt die via HDMI de HD-audioformaten kan decoderen kun je ook de BDP-S350 overwegen. Is verder hetzelfde als de BDP-S550, maar heeft geen analoge 5.1 uitgangen en is daardoor een stuk goedkoper :)
Oke, daar heb ik even een klein beetje extra uitleg nodig geloof ik :)

De receiver is een 5400ES van sony, zover ik weet heeft die 2 separate processoren om alles te decoderen, dus dat zal wel lukken. Maar wil je nu zeggen dat de PS3 helemaal niet kan bitstreamen, en wat doet dit met de geluidskwaliteit?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 13:35
Leuke receiver aan de specificaties te zien :)

Deze receiver kan alle HD-audioformaten aan en heeft 6 x HDMI-in en 2 x HDMI-out, dus dan heb je genoeg aan de S350.

De PS3 kan overigens wel de HD-audioformaten aan, maar kan ze niet rechtstreeks doorsturen naar je receiver. Hij maakt er dan altijd een PCM-stream van. Voor de kwaliteit maakt dat niks uit, alleen gaan er op je receiver dan geen mooie lampjes branden om aan te geven dat je naar HD-audio luistert :)

Even gekeken op de Sony site en de verschillen zijn:
  • S350 heeft firmware-update nodig voor Profile 2.0, maar die is inmiddels uit
  • S550 kan DTS-HD Master Audio decoderen, S350 kan dit alleen bitstreamen, maar dat maakt dus niks uit met jouw receiver
  • S350 heeft geen analoge 7.1 audio-out
  • S550 heeft een a.b. met achtergrondverlichting
  • S550 heeft intern flashgeheugen van 1 GB, bij de S350 moet je er zelf een USB-stick indoen (poort zit aan de achterkant)
  • S550 is 1 cm hoger (70 mm vs. 60 mm)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr Magic op 16-12-2008 23:42 ]

• Rene
Dank je voor de heldere uitleg... Een verlichte AB vind ik nou niet zo heel bijzonder eigenlijk... Ik ga er ff over nadenken in ieder geval :P

Pagina: 1