Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET] PDF viewer in pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 16:11
Hallo

ik zit met een probleem. Voor een webapplicatie met nogal zeer veel PDF documenten
zou ik graag de bezoekers het PDF document op de webpagina willen laten bekijken
of toch op z'n minste de eerste pagina laten zien.

Momenteel wordt voor belangrijke PDF documenten een screenshot(jpg) gemaakt en deze wordt dan op de website geplaatst. Dit gebeurt allemaal manueel(screenshot en in juiste map plaatsen) wat toch een vervelden werk is. Maar nu zou dit moeten gebeuren voor alle PDF documenten en dit zijn er toch meer of 1000.

Dit zou dus allemaal geautomatiseerd moeten worden via de website. Ik heb al wat zitten prutsen met de scribd API maar dit valt redelijk tegen en een groot nadeel is dat alle content bij scribd staat en je dus ook afhankelijk bent van hun.

Bestaat er een softwarepakket(open-source of betalend),script ,... om de volledige PDF te tonen of voor de eerste pagina een image automatisch te laten aanmaken via de website zonder dat er een gebruiker aan te pas komt ?

Kan iemand mij hiermee een stapje verder helpen of een idee met welke technologie dit te bereiken is ??

bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je gezocht?

b.v.:
http://letmegooglethatforyou.com/?q=asp.net+thumbnail+pdf

En om PDF naar Flash te converteren heb je FlashPaper nodig (van Macromedia). Er is ook een gratis alternatief: http://forums.swishzone.com/index.php?showtopic=23508

Met pdf2swf zou je ook e.e.a. kunnen bereiken: http://www.swftools.org/examples.html

[ Voor 64% gewijzigd door Noork op 16-12-2008 16:40 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Je kan eventueel aan de slag met iTextSharp.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• h199
bedankt voor de informatie

TeeDee : ik heb die iTextSharp eens uitgetest. lijkt mij zeer handig maar kun je een afbeelding maken van een PDF pagina hiermee? Momenteel vind ik enkel hoe je een afbeelding in je PDF krijgt.

Noork : Ik had al redelijk wat gezocht maar andere key-words doen doen soms wonderen. Die PDF to SWF kan je dat automatiseren op een website want volgens mij dient dit met de genoemde tools manueel te gebeuren, of ben ik verkeerd.

Momenteel ben ik de adobe acrobat SDK aan het bekijken wat de mogelijkheden hiermee zijn.

iemand een ander idee of ervaring met acrobat SDK ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja zoiets valt te automatiseren. Je kan volgens mij in ASP.net gewoon executables aanroepen met iets als ASPExec.Execute.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

h199 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:01:
TeeDee : ik heb die iTextSharp eens uitgetest. lijkt mij zeer handig maar kun je een afbeelding maken van een PDF pagina hiermee? Momenteel vind ik enkel hoe je een afbeelding in je PDF krijgt.
Kan me inderdaad vergist hebben. Je zou eventueel kunnen kijken naar de commandline versie van GhostScript.
Dit kan je eventueel wel op weg helpen. [small]Haal het altijd door elkaar of iTextSharp nu wel of niet kan exporteren naar ImageFormat.
Momenteel ben ik de adobe acrobat SDK aan het bekijken wat de mogelijkheden hiermee zijn.

iemand een ander idee of ervaring met acrobat SDK ?
Nee, maar dat is meer omdat er behoorlijk wat licensing issues zijn mbt het gebruik van Acrobat op deze manier ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• h199
Probleem is opgelost

bedankt voor alle informatie.

Ik heb de werkwijze waarop men hier pdf documenten post voor de website eens onderzocht
en merkte dat men met scripts werkt die de bestanden van een netwerkfolder in de juiste website mappen plaatst. Deze script heb ik uitgebreid met het aanroepen van een .net applicatie die images maak aan de hand van de acrobat SDK. Normaal zou dit geen licentie problemen geven sinds het locaal draait en niet online.

bedankt

• dbrouwer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 22:03
Is dit misschien iets? *knip*

[ Voor 44% gewijzigd door MueR op 07-07-2010 22:35 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Op 19 december 2008 werd al gemeld dat het is opgelost. Na ruim anderhalf jaar nog met een alternatief komen lijkt me niet bijster nuttig. Daarbij vinden we het simpelweg posten van je eigen site niet heel tof. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 33% gewijzigd door MueR op 07-07-2010 22:36 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.