Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitaal geluid computer op Surround set werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-11 23:11
Hallo,

Ik ben al een paar dagen bezig om een probleempje gefixed te krijgen.

Ik wil middels de optische uitgang van mijn PC met een toslink deze aansluiten op mijn JVC reciever, maar krijg hem niet werkend.

Wat informatie:
Systeem; Acer Aspire M3641
Geluid; On board, realtek
Video; Nvidia GeForce 8600GT (met HDMI, niet aangesloten, gebruik nu DVI kabel)
Surround systeem: JVC RX-F10S, volgens gebruiksaanwijzing aangesloten met toslink én analoge audio, Apparaatinstellingen volgens gebruiksaanwijzing.

Drivers allemaal actueel en up to date

Realtek drivers ingesteld op digitale output

Extra heb ik geïnstalleerd AC3Filter
Gebruik normaalgesproken Nero 8 als dvd player of VLC of WMP

Op de een of andere manier lijkt het alsof de SPDIF uitgang niet werkt (zie wel rood lichtje branden...)
Toslink kabel is nieuw, en aan de andere kant komt het rode licht ook door.

Geluid komt in de analoge stand wel gewoon door, maar in de digitale stand niet op de JVC

In het configuratiescherm>geluid lijkt de spdif ook van NVIDIA te zijn (althans er staat Nvidia HDMI audio) maar dit weet ik niet zeker

Iemand een idee? ben benieuwd....

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:36
Heb je de mogelijkheid om te testen of de versterker-kant wel goed gaat doormiddel een cd/dvd speler daar digitaal op aan te sluiten? Dan kan je in ieder geval uitsluiten dat het probleem bij de versterker zit.

• gijsvogel
Hey, bedankt voor het meedenken iig...

Heb na enig gehannes getest of de dvd speler werkt middels de optische ingang...
Maar helaas geen resultaat, wel analoge audio maar geen digitaal.
Voor alle volledigheid, ik had het uitgangssignaal veranderd naar de optische uitgang, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Begin een beetje te vrezen dat de optische ingangen niet werken

Zijn er misschien anderen die dezelfde ervaring hebben?? of mensen die wel een aparaat met een optische kabel wekend hebben op de JVC RX-F10S reciever??

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
heb je geprobeerd de analoge kabels los te koppelen van je pc en receiver?
weet het niet 100% zeker, maar het kan gebeuren dat het geluid dan geforceerd via de analoge uitgang loopt.

probeer het eens voordat je je optische uitgang afschrijft :)

• gijsvogel
stef-o schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:04:
heb je geprobeerd de analoge kabels los te koppelen van je pc en receiver?
weet het niet 100% zeker, maar het kan gebeuren dat het geluid dan geforceerd via de analoge uitgang loopt.

probeer het eens voordat je je optische uitgang afschrijft :)
Bedankt voor je meedenken ook..

Die had ik idd ook los gehaald, maar geen resultaat helaas... ik heb eveneens een tijdje de netspanning van de reciever af gehaald, (je weet maar nooit) maar ook dit leidde tot niets.

Bij de optische ingang op de reciever brandt trouwens geen rood lichtje, dit lijkt me logisch omdat hij moet ontvangen, maar kan het ook zo zijn dat dat wel moet??

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:36
gijsvogel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:21:
[...]

Bedankt voor je meedenken ook..

Die had ik idd ook los gehaald, maar geen resultaat helaas... ik heb eveneens een tijdje de netspanning van de reciever af gehaald, (je weet maar nooit) maar ook dit leidde tot niets.

Bij de optische ingang op de reciever brandt trouwens geen rood lichtje, dit lijkt me logisch omdat hij moet ontvangen, maar kan het ook zo zijn dat dat wel moet??
Nee, dat hoort bij mijn weten niet.
Pagina: 1