Hallo,
Ik ben al een paar dagen bezig om een probleempje gefixed te krijgen.
Ik wil middels de optische uitgang van mijn PC met een toslink deze aansluiten op mijn JVC reciever, maar krijg hem niet werkend.
Wat informatie:
Systeem; Acer Aspire M3641
Geluid; On board, realtek
Video; Nvidia GeForce 8600GT (met HDMI, niet aangesloten, gebruik nu DVI kabel)
Surround systeem: JVC RX-F10S, volgens gebruiksaanwijzing aangesloten met toslink én analoge audio, Apparaatinstellingen volgens gebruiksaanwijzing.
Drivers allemaal actueel en up to date
Realtek drivers ingesteld op digitale output
Extra heb ik geïnstalleerd AC3Filter
Gebruik normaalgesproken Nero 8 als dvd player of VLC of WMP
Op de een of andere manier lijkt het alsof de SPDIF uitgang niet werkt (zie wel rood lichtje branden...)
Toslink kabel is nieuw, en aan de andere kant komt het rode licht ook door.
Geluid komt in de analoge stand wel gewoon door, maar in de digitale stand niet op de JVC
In het configuratiescherm>geluid lijkt de spdif ook van NVIDIA te zijn (althans er staat Nvidia HDMI audio) maar dit weet ik niet zeker
Iemand een idee? ben benieuwd....
Ik ben al een paar dagen bezig om een probleempje gefixed te krijgen.
Ik wil middels de optische uitgang van mijn PC met een toslink deze aansluiten op mijn JVC reciever, maar krijg hem niet werkend.
Wat informatie:
Systeem; Acer Aspire M3641
Geluid; On board, realtek
Video; Nvidia GeForce 8600GT (met HDMI, niet aangesloten, gebruik nu DVI kabel)
Surround systeem: JVC RX-F10S, volgens gebruiksaanwijzing aangesloten met toslink én analoge audio, Apparaatinstellingen volgens gebruiksaanwijzing.
Drivers allemaal actueel en up to date
Realtek drivers ingesteld op digitale output
Extra heb ik geïnstalleerd AC3Filter
Gebruik normaalgesproken Nero 8 als dvd player of VLC of WMP
Op de een of andere manier lijkt het alsof de SPDIF uitgang niet werkt (zie wel rood lichtje branden...)
Toslink kabel is nieuw, en aan de andere kant komt het rode licht ook door.
Geluid komt in de analoge stand wel gewoon door, maar in de digitale stand niet op de JVC
In het configuratiescherm>geluid lijkt de spdif ook van NVIDIA te zijn (althans er staat Nvidia HDMI audio) maar dit weet ik niet zeker
Iemand een idee? ben benieuwd....