Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik merk af en toe als ik naar iemand bel met m'n mobiele telefoon (via T-Mobile) dat de kwaliteit van het gesprek behoorlijk tegenvalt. Achteraf blijkt dan dat het altijd gaat over mensen die KPN als provider hebben. (Waar Telfort, Hi, etc ondervallen)

Ik hoor dit ook regelmatig van andere mensen. Toevallig gaat dit altijd op bij KPN.

Zelf ben ik altijd via 3G verbonden met T-Mobile, en als ik naar T-Mobile of Vodafone abonnees bel, dan ervaar ik gewoon altijd een goede kwaliteit.

Zit er eigenlijk verschil in kwaliteit tussen de providers? Of is dit slechts toeval geweest?

Iemand die hier meer over kan vertellen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik heb bij een vriend thuis ook goed bereik (3G) maar heb bij hem thuis toch altijd slechte kwaliteit van de spraak. Heb je het altijd op dezelfde plek?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Nope, overal.

Een maat van met die ook T-Mobile heeft, zegt hetzelfde erover, en hij woont 5km van mij vandaan. Lijkt me dus niet dat we op dezelfde mast zitten. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm dat is wel interessant.
Ik heb nog niet echt enorm onderscheid kunnen maken tussen providers als ik anderen bel of als zij mij bellen.
Maar ik heb er dan ook nog nooit zo op gelet.

Zelf heb ik T-Mobile en zie ook bijna altijd een 3G verbinding staan. Merk je het ook als je mensen bel die een Hi abo/prepay hebben (en dus gewoon mensen op KPN netwerk) of alleen puur KPN klanten?Beter lezen
Ik zal straks of morgen ook eens experimenteren. Mijn zusje en moeder hebben Hi voor zover ik weet.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 17-12-2008 20:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.