Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Je zou de sub kunnen uitzetten in het menu en hem aansluiten op frontspeaker paar B.
Vervolgens stel je de frontspeakers in op 'Large' in het menu van je receiver.
Als je dan de frontspeakers B activeert stuurt de receiver het gehele versterkte signaal van je frontkanalen naar je sub. Als je dan de crossover frequentie op je sub op een normale waarde instelt (rond de 80 Hz) heb je in ieder geval geluid eruit. Het nadeel is dat lage frequenties van je surround en center niet naar je sub gestuurd worden dan. Het is echter wel een prima tijdelijke oplossing. Hou er wel rekening mee dat het basgeluid waarschijnlijk niet zo hard zal zijn als bij een actieve sub. Die hebben namelijk een aparte volumeregeling en een aparte versterker van vaak meer dan 150 watt. Nu krijgt je sub hetzelfde vermogen als je fronts en vaak is dat niet echt genoeg om het volume van een actieve sub te evenaren.
Het is echter wel de enige optie nu en het proberen waard.
Vervolgens stel je de frontspeakers in op 'Large' in het menu van je receiver.
Als je dan de frontspeakers B activeert stuurt de receiver het gehele versterkte signaal van je frontkanalen naar je sub. Als je dan de crossover frequentie op je sub op een normale waarde instelt (rond de 80 Hz) heb je in ieder geval geluid eruit. Het nadeel is dat lage frequenties van je surround en center niet naar je sub gestuurd worden dan. Het is echter wel een prima tijdelijke oplossing. Hou er wel rekening mee dat het basgeluid waarschijnlijk niet zo hard zal zijn als bij een actieve sub. Die hebben namelijk een aparte volumeregeling en een aparte versterker van vaak meer dan 150 watt. Nu krijgt je sub hetzelfde vermogen als je fronts en vaak is dat niet echt genoeg om het volume van een actieve sub te evenaren.
Het is echter wel de enige optie nu en het proberen waard.
Het is een optie maar niet echt optimaal...voedingen zijn in surround receivers altijd wel onderbemeten voor wat ze beloven te leveren op alle kanalen en helemaal bij de goedkopere. En als je dan een sub eraan hangt dan blijft er weinig juice over voor je andere speakers. Wat voor sub is het?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Hmm, het werkt, maar niet optimaal inderdaad! Ik ga een mooie nieuwe set kopen! Toch bedankt voor de info!
Overigens: iets anders, en niet passend in dit topic eigenlijk...
Ik heb mijn Mac Mini via een optische kabel aangesloten op de reciever. De mac mini gaat dan naar pass-through modus. Op de reciever gaat het lampje PCM branden (pulse coded... zal het wel wezen). Maar als ik nu een dolby digital bronnetje afspeel schakelt de reciever niet naar dolby digital. Enig idee hoe dat kan? Het geluid lijkt wel netjes gedecodeerd te zijn. Klinkt namelijk prima surround! Alleen zou ik verwachten dat dat dolby digital lampje zou gaan branden!
Overigens: iets anders, en niet passend in dit topic eigenlijk...
Ik heb mijn Mac Mini via een optische kabel aangesloten op de reciever. De mac mini gaat dan naar pass-through modus. Op de reciever gaat het lampje PCM branden (pulse coded... zal het wel wezen). Maar als ik nu een dolby digital bronnetje afspeel schakelt de reciever niet naar dolby digital. Enig idee hoe dat kan? Het geluid lijkt wel netjes gedecodeerd te zijn. Klinkt namelijk prima surround! Alleen zou ik verwachten dat dat dolby digital lampje zou gaan branden!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Even kijken of de software op je mac ingesteld staat om ook Dolby Digital door te spelen en niet om te downmixen naar PCM.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel