Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag... het is nog lang niet zover, maar even hypotetisch...

Even schetsen... een maand geleden samen met een groot aantal collega's ontslagen wegens de klassieke redenen, slechte economie, herstructurering,.. en zo voort. In zeer "goeie verstandhouding" vertrokken, het was nu eenmaal niet anders.

Natuurlijk blijf ik wat in contact met de ex-collega's en directe chef, via msn, telefoon, avondje op café,... en hoor zo links en rechts dat het eigenlijk de laatste maand niet zo goed gaat. Zoals ik al eerder zei, iedereen (maar dan ook iedereen) is vervangbaar, maar ik hoor toch stemmen opgaan dat diverse externe partijen, klanten en ook partners, er niet zo gelukkig mee zijn dat ik de firma verlaten heb (ikzelf en 2 andere collega's, om helemaal eerlijk te zijn) en eigenlijk mijn ex-directie wat onder druk zetten om aan de huidige chaotische situatie wat te doen.

Nu heeft mijn ex-werkgever daar zo'n beetje een historiek in, mensen ontslaan en dan later terug in dienst nemen, paniekvoetbal als het eens wat slechter gaat zeg maar. Eén collega werd zelfs 3 keer ontslagen (of hij een vierde keer gevraagd werd om terug te komen en wat dan zijn korte en gevatte antwoord moet geweest zijn, is niet bekend ;-)

Dat alles streelt natuurlijk mijn ijdelheid, maar ik heb weinig zin om daar terug aan de slag te gaan. However... zoals we hier in Vlaanderen (en misschien ook wel in Nederland?) zeggen: "voor geld danst den beer", dus wil ik mijn antwoord klaar hebben, moest de vraag komen. Mijn professionaliteit zou er zeker niet onder lijden, onder het ontslag en zo, daar maak ik me geen zorgen over, we zijn tenslotte geen tieners meer... Het contact met collega's, directe chef en leiding-gevenden is zoals ik al zei nog altijd uitstekend.

Nu, wat denken jullie dat redelijk is in deze situatie?

Vorig salaris: 3150 bruto plus tankpas (binnen België) onbeperkt privé plus diverse voordelen

Gewenste salaris: 4500 bruto plus firmawagen niveau Audi A4, tankpas (binnen Europa) onbeperkt privé plus dezelfde voordelen als voorheen, plus een "gouden parachute" van 1 jaar salaris bovenop de ontslagvergoeding moest ik om welke reden dan ook opnieuw ontslagen worden

Of zou ik het hiermee een beetje té ver "pushen"? Alhoewel... als het zo ver zou komen, dan zijn zij de vragende partij, ik vraag helemaal niet om daar terug te mogen werken. Take it or leave it :-)

Ach, het is nog lang zo ver niet en ik heb een paar leuke sollicitaties lopen (al is het niet met de mooie voorwaarden in mijn "gewenst" lijstje hierboven, maar toch wel heel OK) dus we zien wel wat er gebeurt...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46

Cyphax

Moderator LNX
Je wilt 142% gaan verdienen van je oude salaris, dat lijkt me wel een beetje erg veel, behalve als je nu iets 4200 verdient. :+
Niet dat ik je ongelijk geef als je meer wilt verdienen dan eerst (en nu), maar als je om economische redenen buiten bent gezet lijkt mij de kans dat ze je zo'n verhoging willen geven niet zo enorm groot eigenlijk. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:43:
Je wilt 142% gaan verdienen van je oude salaris, dat lijkt me wel een beetje erg veel, behalve als je nu iets 4200 verdient. :+
Niet dat ik je ongelijk geef als je meer wilt verdienen dan eerst (en nu), maar als je om economische redenen buiten bent gezet lijkt mij de kans dat ze je zo'n verhoging willen geven niet zo enorm groot eigenlijk. :+
Vrees ik eigenlijk ook, dat ik het een beetje té ver zou pushen, alhoewel, ik heb andere mooie sollicitaties lopen (er komt begin volgend jaar zeker wel wat uit de bus) en als zij mij écht terug willen, dan mag het iets kosten ook :-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt een hele luxe positie, dat scheelt. Maar (afhankelijk van het salaris bij je ex-collega's, van je werkzaamheden en van hoe erg men je terug wil hebben) is meteen anderhalf keer zoveel vragen wel erg veel. Dat is overdreven, IMHO.
De 'parachute' van een jaarsalaris (tot je nieuw even goed betaald werk hebt? Dat maakt het beter behapbaar voor ze :Y) ) daarentegen vind ik bij de geschetste geschiedenis niet onterecht.

Audi A4 etc: check dan wel even hoeveel belasting je dat gaat kosten. Misschien wil je dan wel een kleinere auto.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Bijna 50% salarisverhoging plus een leaseauto plus een jaarsalaris als ' oprotpremie'...

Je vraag in ieder geval niet te weinig. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46

Cyphax

Moderator LNX
Welja, je moet ook niet minder vragen dan je bij anderen kunt verdienen dus ik geef je verder geen ongelijk. Alleen de kans, die lijkt me niet zo heel groot. Ik zou er geen geld op inzitten iig. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Ik geef je gelijk dat je dat loon vraagt, zij zijn vragende partij en ze hadden je maar niet moeten ontslaan :)

Alleen die tankkaart voor heel europa en dat 1jaar loon bij je ontslagvergoeding ... je kan het altijd vragen, je hebt daar toch niets te verliezen, maar dat is misschien wel wat over the top :)
F_J_K schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:45:
Audi A4 etc: check dan wel even hoeveel belasting je dat gaat kosten. Misschien wil je dan wel een kleinere auto.
hier in België valt dat (voorlopig) heel goed mee, zo ben ik +- 90euro/maand kwijt aan mijn bmw 318d

[ Voor 34% gewijzigd door DaRKie op 16-12-2008 14:48 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Waar baseer jij deze verhoging op? Dat je meer wilt (vragen) snap ik heel goed, maar 1350 euro meer vind ik nogal wat, is dat gewoon een bedrag die je wel leuk vond, of heb je een gegronde reden waarom je dat zou kunnen gaan vragen (ander bod bijvoorbeeld)? :)

The devil is in the details.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Die gouden parachute (wtf is dat Belgisch voor gouden handdruk?) is wel een heel goede om op te nemen aangezien je werkgever een bepaalde historie. Het kost je werkgever niets, tenzij hij je weer ontslaat.

Het is wel een forse sprong vooruit. Je geeft aan dat het niet helemaal in lijn is met de huidige aanbiedingen die je heb, maar een beetje overdrijven mag. Gewoon je oude werkgever er mee om de oren slaan. Hij had je maar niet moeten ontslaan ;)

Edit: eerst refreshen dan posten...

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 16-12-2008 14:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Allemaal erg hypotetisch, salaris lijkt mij niet reeël en ik weet niet wat je vorige auto was - een compleet ander verhaal als je eerst een Aygo reed dan bijvoorbeeld een Ford Mondeo oid.

Gouden parachute lijkt me een goed idee, maar ik vraag me meer af waarom je nog bij zo'n bedrijf wilt werken.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Die A4 gaat je denk ik zo'n 500-600 euro kosten, dus je wil in totaal zo'n 5100 euro. Reeel? Nee, want je hebt tegenwoordig veel concurrentie.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niet geschoten is altijd mis. Je bent blijkbaar erg gewenst, daar mag wat tegenover staan. Ook nadat je vriendelijk verzocht bent op te rotten.

Het gaat toch een onderhandeling worden, dan kan je net zo goed hoog inzetten.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
hmmm je kan je zo ook eens UIT de markt prijzen....
ps: beding ook dat reeds gewerkte dienstjaren bij het bedrijf zelf weer doorlopen... kan altijd van pas komen!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Abom
  • Laatst online: 16-11 20:38
Uit de marktprijzen? Mij is geleerd om altijd te veel en meer te vragen. In SteveIT zijn situatie zal het echt niet zo zijn dat zijn oud werkgever meteen "Dan niet hè!" zegt. Natuurlijk zal het niet die 4200 euro worden en zal er water bij de wijn gedaan moeten worden, van beide kanten.

Gewoon een voorstel doen en kijken hoe zij reageren. Meld ook dat je al wat ijzers in het vuur hebt...doet het ook altijd goed.

Gesprekken over salarissen is een spelletje, voor beide partijen en vaak is het de werkgever die het beter speelt.

Verwijderd

MSalters schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:13:
Die A4 gaat je denk ik zo'n 500-600 euro kosten, dus je wil in totaal zo'n 5100 euro. Reeel? Nee, want je hebt tegenwoordig veel concurrentie.
A4's beginnen pas rond de 700, als je dan nog wielen en een stuur erbij wilt gaat het wat meer kosten.

• NielsTn
Abom schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:29:
Uit de marktprijzen? Mij is geleerd om altijd te veel en meer te vragen. In SteveIT zijn situatie zal het echt niet zo zijn dat zijn oud werkgever meteen "Dan niet hè!" zegt. Natuurlijk zal het niet die 4200 euro worden en zal er water bij de wijn gedaan moeten worden, van beide kanten.

Gewoon een voorstel doen en kijken hoe zij reageren. Meld ook dat je al wat ijzers in het vuur hebt...doet het ook altijd goed.

Gesprekken over salarissen is een spelletje, voor beide partijen en vaak is het de werkgever die het beter speelt.
idd UIT de markt prijzen... door dit bedingen, zul je voor latere werkgevers te duur gevonden worden en uiteindelijk links komen te liggen...
Als ik zie wat ik beur voor 36 uur testen, en vergelijk met mede-testers bij andere bedrijven.... dan zal ik zeker 800 EUR bruto moeten zakken.... maar ja... lang leve opkoop-technieken en dergelijke :+

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Gewoon doen. Als men je jarenlang onderbetaalt (gezien je topichistorie lijkt het daar toch wel op) en dan op de knietjes terugkomt dan moet je jezelf niet weer onder de markt gaan verhoeren. Gewoon iets zeggen in de trant dat je je marktwaarde nu pas echt hebt leren kennen, ondergewaardeerd bent geweest en dat gecompenseerd wilt zien in een marktconform salaris en dat er inderdaad meerdere geinteresseerde partijen zijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Abom
NielsTn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:43:
[...]
idd UIT de markt prijzen... door dit bedingen, zul je voor latere werkgevers te duur gevonden worden en uiteindelijk links komen te liggen...
Als ik zie wat ik beur voor 36 uur testen, en vergelijk met mede-testers bij andere bedrijven.... dan zal ik zeker 800 EUR bruto moeten zakken.... maar ja... lang leve opkoop-technieken en dergelijke :+
Begrijp ik het goed dat jij het beter vind om structureel minder te verdienen dan dat je een X aantal jaar/maanden teveel verdiend en jij daarna in salaris moet zakken om marktcomfort te worden?

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:44:
Gewoon doen. Als men je jarenlang onderbetaalt (gezien je topichistorie lijkt het daar toch wel op) en dan op de knietjes terugkomt dan moet je jezelf niet weer onder de markt gaan verhoeren. Gewoon iets zeggen in de trant dat je je marktwaarde nu pas echt hebt leren kennen, ondergewaardeerd bent geweest en dat gecompenseerd wilt zien in een marktconform salaris en dat er inderdaad meerdere geinteresseerde partijen zijn.
Daar, Hillie, je verwoord exact mijn gevoelens over deze hele situatie. Precies, ik kan het niet beter verwoorden.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
In wat voor sector werk je? Misschien dat je jezelf kan verhuren aan het bedrijf, als ZZP`er ofzo.

Die salarisverhoging is niet mis. Als het bedrijf wil bezuinigen door jou de deur te wijzen, zullen ze dat natuurlijk nooit gaan betalen, lijkt mij.

• Abom
FicoF schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:19:
...
Die salarisverhoging is niet mis. Als het bedrijf wil bezuinigen door jou de deur te wijzen, zullen ze dat natuurlijk nooit gaan betalen, lijkt mij.
Klanten die weg lopen zijn ook duur.

Verwijderd

Topicstarter
FicoF schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:19:
In wat voor sector werk je? Misschien dat je jezelf kan verhuren aan het bedrijf, als ZZP`er ofzo.

Tsja, ze bezuinigen (paniekvoetbal zoals gewoonlijk) door 20 mensen aan de deur te zetten. Nu blijkt dat ikzelf en 2 andere collega's toch écht eigenlijk wel hun nut hadden binnen het bedrijf, dan is er nog altijd de kost van die 17 overigen om de meerkost van ons gedrieën te financieren :-)

• FicoF
In welke branche werk je?

Als het bedrijf altijd op zo`n manier met haar personeel omgaat, en dat schrijf jij, zou ik niet meer voor die werkgever willen werken. Daarom nogmaals, kun je niet voor jezelf beginnen, of bij de concurrent? Dan kun je die klanten ook bedienen en ben je van die gekke werkgever af.

• NielsTn
Abom schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:51:
[...]

Begrijp ik het goed dat jij het beter vind om structureel minder te verdienen dan dat je een X aantal jaar/maanden teveel verdiend en jij daarna in salaris moet zakken om marktcomfort te worden?
hmmm kan nu zelfs zeggen dat ik zelfs NU BEWUST kies om (iets) minder te gaan verdienen,
op voorwaarde dat ik dus woon-werkverkeer aanzienlijk kleiner is/wordt.

Helaas heb ik de keuze nog niet, dus doe ik maar even for the time being wat detach en cross het hele land door

• Chevy454
  • Niet online
Ik zou het niet zo spelen. Ze willen jou terug, dat is mooi. Laat hun maar met een degelijk bod afkomen. Als ze zeggen met het oude contract dan zeg je dat je wel ergens anders gaat werken waar je meer krijgt.

Aangezien het nogal dringend is zou ik de boot proberen af te houden als het ware. Laat hun maar een bod maken. Eerlijk gezegd? Mochten zij mij hetzelfde contract aanbieden dan zou ik ze een vriendelijk de hand geven en loop ik gewoon weg. Er is werk genoeg :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Mmm intressante zaak heb je hier.

Betreffende je salaris verhoging is deze een beetje doorgeschoten 3500/3600 bruot is nogsteeds prima

Leasebak tja ik weet niet hoe dat in vlaanderen is maar met de daling van de huidige koopprijs van auto's is het misschien wel veel intressanter om zelf een wagen te kopen je dan dit dan bij je bruto salaris optellen om daar iets hoger in te komen.

Die gouden handdruk/parachute is in jou geval een must have dit geeft je namelijk veel meer garanties

• Chevy454
  • Niet online
FicoF schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:30:
Daarom nogmaals, kun je niet voor jezelf beginnen, of bij de concurrent? Dan kun je die klanten ook bedienen en ben je van die gekke werkgever af.
Sommige mensen mogen niet bij de concurrent werken wegens een clausule in het contract. Het is dus niet altijd mogelijk :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FicoF
Chevy454 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:
[...]

Sommige mensen mogen niet bij de concurrent werken wegens een clausule in het contract. Het is dus niet altijd mogelijk :)
Als je ontslagen wordt is dit het eerste waar je over moet gaan onderhandelen. Als mijn werkgever van me afwil hoef ik geen maanden salaris mee, maar m`n concurrentie beding moet wel uit m`n contract gesloopt worden. Overigens ken ik een aantal mensen waarbij dat is gelukt. Anders gewoon voor laten komen, die boete die de rechter oplegt wil je nieuwe werkgever vaak wel betalen, als je echt zo onmisbaar bent zoals TS doet lijken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangaande de ontslagvergoeding kan je ook eisen dat dit ergens gestald wordt en geld gaat trekken, om te voorkomen dat het bij een eventueel faillisement toch foetsie is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, zoals jullie zeggen, mijn "gewenste salaris" is wellicht wat té ambitieus, maar zoals ze zeggen, "veel vragen om toch iets te krijgen"... Wellicht, als het zover komt, draait het uit op iets als:

Vorig salaris: 3150 bruto plus tankpas (binnen België) onbeperkt privé plus diverse voordelen

Gewenste salaris: 4500 bruto plus firmawagen niveau Audi A4, tankpas (binnen Europa) onbeperkt privé plus dezelfde voordelen als voorheen, plus een "gouden parachute" van 1 jaar salaris bovenop de ontslagvergoeding moest ik om welke reden dan ook opnieuw ontslagen worden

Eindresultaat: 3800 bruto plus firmawagen Opel Astra, tankpas binnen België, voordelen, plus gouden parachute 6 maanden

Is iedereen gelukkig.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Chevy454 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:
[...]

Geen idee hoe dat in Vlaanderen is maar als je ontslagen bent en niet in staat ben ander passend werk te vinden dan moet de oude werkgever sterk in zijn schoenen staan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cyphax schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:43:
Je wilt 142% gaan verdienen van je oude salaris, dat lijkt me wel een beetje erg veel, behalve als je nu iets 4200 verdient.
Agree. Totaal onrealistisch.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 13:21

ralpje

Deugpopje

xtra schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:06:
[...]

Geen idee hoe dat in Vlaanderen is maar als je ontslagen bent en niet in staat ben ander passend werk te vinden dan moet de oude werkgever sterk in zijn schoenen staan.
Wat hij zegt. Een concurrentiebeding is leuk als je zélf opstapt, of voor jezelf begint, maar in geval van ontslag is er geen rechter die dat heel laat, volgens mij. Tenzij er uiteraard een reden voor dat ontslag was dat verband zou kunnen houden met het concurrentiebeding, zoals bijvoorbeeld het 'lekken' van bedrijfsgeheimen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mensen zijn soms koppig. Als je veel te veel vraagt in de hoop ergens tussenin uit te komen kan het zo zijn dat de werkgever de hakken in het zand zet. Daarbij komt dat je over de 4000 euro grens heen kjomt. Het klinkt dan gelijk een heel groot verschil. Daarom is het misschien verstandiger om onder de 4000 euro in te zetten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zie niemand kijken naar de oude onderwerpen van SteveIT en alleen maar blind staren op een 'onrealistische' salaris verhoging van 142%.

We hebben het wel over een dba'er met zowat 10 jaar ervaring. Plus het feit dat hij mogelijk onderbetaald werd door zijn oude baas. Ik kan dat niet beoordelen, maar je moet het wel meenemen in de overweging wat je kan vragen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:16
Motrax schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:06:
Ik zie niemand kijken naar de oude onderwerpen van SteveIT en alleen maar blind staren op een 'onrealistische' salaris verhoging van 142%.

We hebben het wel over een dba'er met zowat 10 jaar ervaring. Plus het feit dat hij mogelijk onderbetaald werd door zijn oude baas. Ik kan dat niet beoordelen, maar je moet het wel meenemen in de overweging wat je kan vragen.
Ga eens op de stoel van de baas zitten.
Nu wordt het gezien dat het bedrijf op zijn knietjes terugkomt en of hij AUB weer wilt komen werken.
De baas ziet het volgens mij anders en biedt SteveIT zijn baan terug... dikke kans dat zijn zware eisen hem dus deze kans ontnemen.

Men moet weg wegens economische redenen, maar we nemen ze voor 142% meer weer aan? |:(
Niet dat ik het je niet gun, maar probeer er een opslag van 10 a 15% uit te halen, dan is gewoon redelijk.

Als je vind dat je onderbetaald wordt en goed/onmisbaar bent: zoek dan een werkgever die beter voor je zal zorgen en belonen.

wijze woorden

Verwijderd

De opmerking van FicoF over het verhuren van jezelf is misschien interessant.

Ik heb ooit een keer een vergelijkbare situatie meegemaakt: een product werd gecancelled en alle ontwikkelaars en vrijwel alle consultants voor dat product werden ontslagen (incl me). Toen bleek dat er nog contractuele afspraken waren met klanten voor dat product...en dat er nieuwe klanten waren die nog interesse hadden!
Een paar van m'n ex-collega's zijn toen een eigen bedrijf begonnen en hebben zich laten inhuren door de oude werkgever. Ze doen nu twee jaar later nog ongeveer hetzelfde werk als voorheen...maar voor aanzienlijk meer geld! _/-\o_

Misschien is jouw situatie niet vergelijkbaar, maar ik vind het wel een leuk verhaal :)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Zosas schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:10:
[...]

Ga eens op de stoel van de baas zitten.
Nu wordt het gezien dat het bedrijf op zijn knietjes terugkomt en of hij AUB weer wilt komen werken.
De baas ziet het volgens mij anders en biedt SteveIT zijn baan terug... dikke kans dat zijn zware eisen hem dus deze kans ontnemen.

Men moet weg wegens economische redenen, maar we nemen ze voor 142% meer weer aan? |:(
Niet dat ik het je niet gun, maar probeer er een opslag van 10 a 15% uit te halen, dan is gewoon redelijk.

Als je vind dat je onderbetaald wordt en goed/onmisbaar bent: zoek dan een werkgever die beter voor je zal zorgen en belonen.
Sorry hoor, maar ik vind niet dat de TS moet opdraaien voor de fout van zijn ex-baas. Hij kan die 10-15% ook ergens anders halen, dus als zijn ex-baas hem terug wil, dan moet die daar maar over gaan. Hij vraagt trouwens 42% meer en niet 142% :)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:06:

Als salaris een kwestie is van krijgen wat je verdient heb je gelijk. Dat is echter niet het geval. Een verhoging van 42% is haast onmogelijk, ook al 'verdien' je het. Dat is niet eerlijk naar SteveIT toe, maar wel de praktijk. Mensen vergelijken nu eenmaal en het oude salaris is de eerste norm waarmee vergeleken wordt.

• Chevy454
  • Niet online
Roenie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:21:
Als salaris een kwestie is van krijgen wat je verdient heb je gelijk. Dat is echter niet het geval. Een verhoging van 42% is haast onmogelijk, ook al 'verdien' je het. Dat is niet eerlijk naar SteveIT toe, maar wel de praktijk. Mensen vergelijken nu eenmaal en het oude salaris is de eerste norm waarmee vergeleken wordt.
Het is te nemen of te laten. Het is voor hun een kosten baten kwestie. Mijn nicht wou 20% meer netto loon hebben, kreeg ze niet. Ze is weggegaan en is voor hetzelfde loon lichter werk gaan doen met 3 keer zoveel verlofdagen (onderwijs, nooit een weddenschap over verlofdagen met die mensen doen :( ). Haar vorige baas heeft nu 3 mensen voor haar werk in dienst moeten nemen. Dat kost hem stukken meer aan belastingen en hij heeft een groter risico.

Die loonsverhoging is riant maar kan wel degelijk gerechtvaardigd zijn en soms is het gewoon een kwestie van vergelijken voor hun. Nemen ze iemand die ingewerkt is en die flink wat geld kost of nemen ze goedkopere werkkrachten aan die hopenlijk hetzelfde kunnen verrichten als 1 man.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-12-2008 22:38 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Chevy454 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:19:
Ik zou het niet zo spelen. Ze willen jou terug, dat is mooi. Laat hun maar met een degelijk bod afkomen. Als ze zeggen met het oude contract dan zeg je dat je wel ergens anders gaat werken waar je meer krijgt.

Aangezien het nogal dringend is zou ik de boot proberen af te houden als het ware. Laat hun maar een bod maken. Eerlijk gezegd? Mochten zij mij hetzelfde contract aanbieden dan zou ik ze een vriendelijk de hand geven en loop ik gewoon weg. Er is werk genoeg :)
Dit lijkt me inderdaad ook de beste stap, Ze weten wat je kunt & doet. Laat ze maar eens een aanbod doen :)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Voor het salaris dat je zou vragen zou ik toch onder de 4000 blijven, kwestie dat dat zo'n "grenswaarde" is.

Voor de auto zou ik toch gaan voor een grotere dan een astra (voor het bedrijf maakt dat ook allemaal niet zo veel uit).

Internationale tankkaart, is ook perfect te vragen.

Gouden parachute van 1 jaar is misschien iets te veel, maar dat kan je werkgever met onderhandelen nog wel wat verlagen (dan kan je dat uitspelen als pasmunt)

Laat ik het zo stellen, stel je gewenste salaris wat lager in, maar wijk daar dan ook niet te veel van af.
Hij komt jou terugvragen, zorg dan dat jij het heft in handen hebt.

Door niet te veel te vragen, dat schrikt af, maar ook niet door te hard te zakken bij onderhandelingen. Zo gaat de werkgever er natuurlijk nog wat meer uit willen peuteren.
Pagina: 1